Het TMI topic

Ik moet binnenkort mijn spiraal eruit laten halen :cold_sweat: Blijkbaar zijn mijn draadjes naar binnen gegaan waardoor ze echt moeten gaan vissen ā€¦ Ik zie niet voor me hoe ze dat ding ooit gaan vinden.

Toch maar even het zekere voor het onzekere nemen en naar de huisarts gaan hoor! Denk dat dat echt wel iets is dat je standaard moet doen als er bloed bij je ontlasting zit. Toitoi!

het komt noooit goed uit haha

Dat klopt, maar als je in het buitenland zit al helemaal niet lijkt mij haha

Zit het bloed er echt doorheen gemengd zeg maar of ligt het er meer op? Kan je verder wel gewoon goed naar de wc etc.?

Ik dacht dat ik ooit eens gelezen heb dat het dan echt vanuit het laatste gedeelte van je darm komt ( scheurtje in je anus of aambei oid). Zou inderdaad als je het volgende week weer hebt wel even langs de dokter gaan, is toch niet chill steeds bloed bij je ontlasting. Heb je verder geen pijn bij of na het poepen? Ik heb het namelijk ook een aantal keer gehad en toen voelde ik echt een pijnsteek tijdens het poepen. Ik had dus een klein scheurtje wat steeds weer open scheurde.

Ik heb dit ook weleens gehad, nog nooit mee naar de dokter geweest, ook gewoon een beetje awkward. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat een aambei ook hoger kan zitten en dan is ie dus niet voelbaar. En een scheurtje zou natuurlijk ook kunnen!

1 like

Ik moest net poepen en ging al automatisch bukken om mijn poepkrukje erbij te pakkenā€¦stond dat ding in de woonkameršŸ˜Ø. Gelukkig is het al zo een automatisme geworden dat ik niet eens zonder krukje op de plee ga zitten xD

2 likes

Ik slik nu ongeveer een jaar anti-depressiva en sinds een maand is mijn dosis opgehoogd van 1 naar 2 pillen per dag.
En sindsdien is mijn stoelgang echt dramatisch. Ik hoef maar 1, max 2x per week en zelfs dan is het niet veel.
Ik dacht eerst dat het misschien aan iets anders lag maar ik beweeg nog evenveel als voorheen en ben ook niet anders gaan eten en in de bijsluiter las ik dat dit een van de bijwerkingen kan zijn.

Ik drink veel water en eet voldoende vezels, eet ook gevarieerd dus weet niet echt wat ik nog zou kunnen doen.
Herkent iemand dit of heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
Misschien beter naar de dokter gaan ofzo?

@Rummi dit is dus mn grootste angst

Ik heb een moedervlek boven mā€™n bilspleet waar altijd een zwarte haar uit groeit. Hij is nu weer zo lang dat ik hem er dalijk met een epileertang uit ga halen muaha

1 like

Kan volgens mij wel een bijwerking zijn! Even langs de dokter, misschien kan die je macrogol voorschrijven!

Mijne dus ook :pensive: Ik kon eerst mijn draadjes zelf niet meer voelen, de huisarts kon ze niet ook meer vinden en toen bleek uit een echo dat ze ergens daar binnen zweefden. Te kort afgeknipt blijktā€¦

De huisarts kon de mijne ook met geen mogelijkheid vinden. De gyn zette een echo-apparaat erop en binnen 20sec had ie het ding te pakken. Stelde helemaal niks voor!

Ohhh dat is wel een hele geruststelling! Nu durf ik misschien volgende week de afspraak te maken :sweat_smile:

Ik heb gisteren zoveel seks gehad dat zitten pijn doet :frowning:

8 likes

Ik heb een brandwond van een sigaret op mijn arm. Zo smerig en fascinerend tegelijk.

Heb die vent wel zā€™n flesje water afgepakt om te koelen. Lamlul.

1 like

Heb ik ook wel eens. Dan denk ik dat het over is en dan doe ik geen maandverband in en dan komt er ineens een vloedgolf
Maar hoe het kan dat er echt een dag tussen zit is wel raar?

1 like

Ja ik heb dat ook wel vaker, met name sinds ik een spiraal heb. Echt bloedirritant (hehe)

4 likes

Dit heb in eigenlijk altijd. En ā€˜s nachts bloed ik vaak helemaal niet. Of het stopt een halve dag begint het weer etc.

Over ongesteld gesproken ik ben 4 dagen over tijd. :frowning: