Ik word onpasselijk van dat account omg
Ik ging ook even verder kijken en omg sommige dingen zijn echt erg!
Nou het schijnt dat bacteriën en resten van eten etc. In die gaten van je amandelen zich ophopen, en dat wordt dan op een gegeven moment hard en dan kan het eruit schieten. Misschien was dit nog in de nieuwe build up fase . Ik heb geen idee, ik heb geen amandelen meer dus ik kan ook niet die steentjes ontwikkelen. Ze zeggen ook dat amandelen vooral de eerste 6 weken belangrijk zijn voor een baby en als volwassene nutteloos. Maarja, daar weet @Krabsalade waarschijnlijk meer over?
@Jumpsuit nee dit zijn geen amandelsteentjes hoor! De pus komt uit een abces ergens rond de amandel. Dat komt niet zoveel voor als amandelsteentjes (ruikt wel ook heel goor)
Ik heb dat zelf ook eens gehad, en omdat ik niet met een keelpijn naar de huisarts wilde, groeide dat abces helemaal naar de andere kant van mn keel toe en kon ik op een gegeven moment mn speeksel niet meer wegslikken Toen moesten ze de zwelling in het ziekenhuis ontlasten en stond er een dokter gefascineerd bij te kijken omdat hij niet vaak zoveel pus uit zo’n type abces had zien komen. Ik heb nog ergens een foto van de hoeveelheid haha, zal eens zien of ik die kan vinden. Het was ook zo’n opluchting, hoe meer ze eruit haalden hoe beter ik me voelde (logisch ook wel)
Ik durf mijn kamer niet uit want heb blaren pleisters op mijn face geplakt.
Word laatste weken echt gestoord van mijn huid. Zulke joekels van onderhuidse puisten die dan langzaam maar toch zeer zeker ontwikkelen tot pus puisten. Vaak met drie oorsprongen.
Of maar half uit te knijpen zijn dat het dan een soort bloedblaar lijkt, met bloed ónder mijn huid.
Laatste tijd heb ik ook vaak puisten die ik niet kan uitknijpen doordat het zo op mijn kaak of naast mijn neus zit dat ik er niet goed bij kan.
Word er echt weer ff wanhopig van. Fucking 30+ en word elke morgen weer wakker met de gedachten hoe het er vandaag voor staat. Of gewoon lekker op je werk bezig zijn en opeens een puist zien rijpen en kan dat moeilijk gaan uitknijpen op werk.
Het wordt weer tijd voor tripje naar de dokter denk ik.
Oh ik knijp gewoon puisten uit op m’n werk hoor no shame
Eet je (veel) zuivel?
Mijn vriend vrat bakken met yoghurt weg, nu hij gestopt is, is zijn huid zo ontzettend opgeknapt!
Het gaat bij mij bloeden als ik ook al het pus eruit wil hebben en ik sta ook een meter van de spiegel af waar andere mensen dan bij kunnen staan.
Eerst wel geregeld kwark, maar laatste weken eigenlijk weer stuk minder. Ben wel ongesteld geworden en hangt daar wel mee samen merk ik, maar alsnog niet te doen.
Heb dit ook, alleen dan ook dat er vocht bij zit. Huisarts zei hetzelfde als @Lichtknopje, plus voorzichtig zinkzalf smeren.
Ik ben al de hele avond van die rommelende, borrelende scheetsalvo’s aan het laten. Ik heb vast iets verkeerd gegeten ofzo… Straks maar het raam even opzetten alvorens mijn vriend er is
Vriendinnen van me hebben via de dermatoloog best een heftige pil/kuur gekregen waardoor ze nu een mega gave huid hebben. Je mag niet zwanger worden met die pil en anticonceptie gebruiken en wat ondertekenen ;). Maar zij hadden ook jaren last van acne, alles geprobeerd. En dit hielp!
Sorry weet even niet hoe die pil heet. Maar je huid wordt er droog van. Ze zeggen ook: ja moet veel meer vaseline op mn lippen smeren doordat ze zo droog zijn (hadden ze voorheen nooit last van). En een drogere hoofdhuid (minder vet haar).
Roaccutane is dat! Vrij heftig spul maar schijnt idd goed te werken voor veel mensen.
Vaseline helpt dan niet eens meer hoor, roa is echt troep. Ik geloof dat @Karl_Lagerfeld dat heeft geslikt en er wel tevreden mee was?
Ja klopt! Heb niet veel van de hele vervelende bijwerkingen gehad (behalve droge lippen en neusslijmvliezen) en sindsdien eigenlijk nooit meer een puistje gehad. Maarja iedere maand naar het ziekenhuis om je bloedwaardes te checken en een verplichte zwangerschapstest + iets ondertekenen dat je op de hoogte bent van het feit dat je absoluut niet zwanger mag raken zegt genoeg over wat voor troep het is inderdaad.
Heb vannacht met een blarenpleister op mijn onderhuidse puist geslapen. Er kwam al een heel klein beetje prut uit maar kreeg er niks meer uitgeknepen. Blarenpleister to the rescue!!
Oh nu wil ik eigenlijk ook mijn roggel van laatst delen maar ik durf niet. Het is echt nasty maar here we go.
Ik hoestte zo hard dat ik bijna moest overgeven en toen ik deze flubber bekeek zat ik echt zo . Ik vind het trouwens maar vreemd dat mensen op je rug gaan slaan als je hoest, dat helpt toch helemaal niet?! Als je je verslikt hebt misschien maar niet voor hoesten, althans bij mij niet. Toen ik dus laatst zo keihard aan het hoesten en proesten was riep m’n date “cough it out!!” Ja daar was ik al mee bezig vrind '
en ondertussen mepte die echt te hard op m’n rug. Was uiteraard om te helpen maar gewoon niet doen ajb.
Lijkt wel een kloddertje mayo!
Wowwww echt knap als je daar van af kan blijven