Klopt. Het is wel een veel geld maar gezien de markt valt het mee en het is heel duurzaam gebouwd dus erg hoog zal je energierekening niet zijn.
Over die 3 jaar regel heb ik ook vragen gesteld. Je mag best de huur opzeggen, maar dat betaal je een soort boete. In het eerste jaar, 3x de maandhuur, tweede jaar 2x, derde jaar 1x. Daar staat wel tegenover dat de appartementen instapklaar worden opgeleverd; vloer ligt er in, wanden geschilderd en keuken compleet. Die kosten maak je dus sowieso niet.
Mijn overweging is dat als ik binnen 3 jaar verhuis dat alleen maar zal zijn omdat ik een buitenkansje zie op de huizen(koop) markt of omdat ik ga samenwonen. In het eerste geval geef ik al 3 ton uit en kan er best nog 2k bovenop en in het tweede geval wil ik mijn verlies sowieso nemen want samenwonen betekent over het algemeen halvering van de woonlasten.
Is dit een verkooppraatje? Nee… dit is hoe ik het voor mezelf heb rechtgekletst.
En ik wil gezellige buren dus als in iemand hiermee overtuig is dat mooi meegenomen.
[weggg ivm herkenbaarheid]