Het Utrechttopic

Soap heet nu iets als beauty4.all ofzoiets. Er werken wel nog steeds dezelfde mensen en de service is nog gewoon prima (maar ik heb geen ervaringen met wenkbrauwen daar!)

1 like

Mijn woningzoektocht ging vlotter dan verwacht; ik ben ‘geschikt’ bevonden voor een woning in [wegggg ivm de ijdele hoop anoniem te blijven]
Ik zie wel dat er nog niet veel ‘bezet’ is. Ik ben bang dat de huren gaan dalen zodra de opleverdatum dichterbij komt :sweat_smile:

9 likes

Fijn dat het zo snel gelukt is!

Ik kende het eigenlijk helemaal niet maar de huur is voor mij toch helaas sowieso te hoog

Ik moet in de loop van dit jaar waarschijnlijk ook mn woonruimte uit maar ben echt mn kop in het zand aan het steken omdat het zo’n ellende is op de woningmarkt đŸ„Č

Ja het is ellendig! Ik ben blij dat ik aan de inkomensnormen voldoe, maar ik voel mij helemaal niet gelukkig bij het betalen van zoveel huur. Veel alternatieven zijn er alleen niet en ik ben wel heel erg enthousiast over het project!

1 like

Ja het is daar best een leuk stukkie aan het worden hoor! En wat je zegt, wat is het alternatief

Waar kom je nu vandaan?

zo had even de website bekeken omdat ik nieuwbouwprojecten altijd interessant vind
maar bijv de prijs van 1250 voor 92m2 valt me reuze mee. Eigenlijk ‘‘goed te doen’’ als je dan met zn twee bent (stel/vrienden).
Maar een huurcontract van minimaal 3 jaar, pfoe, dat zou ik dus niet snel aan durven in deze levensfase, kan me voorstellen dat daar mensen over vallen als je gewoon iets zoekt tot je een huis kan kopen of ergens anders een baan vindt

Klopt. Het is wel een veel geld maar gezien de markt valt het mee en het is heel duurzaam gebouwd dus erg hoog zal je energierekening niet zijn.

Over die 3 jaar regel heb ik ook vragen gesteld. Je mag best de huur opzeggen, maar dat betaal je een soort boete. In het eerste jaar, 3x de maandhuur, tweede jaar 2x, derde jaar 1x. Daar staat wel tegenover dat de appartementen instapklaar worden opgeleverd; vloer ligt er in, wanden geschilderd en keuken compleet. Die kosten maak je dus sowieso niet.
Mijn overweging is dat als ik binnen 3 jaar verhuis dat alleen maar zal zijn omdat ik een buitenkansje zie op de huizen(koop) markt of omdat ik ga samenwonen. In het eerste geval geef ik al 3 ton uit en kan er best nog 2k bovenop en in het tweede geval wil ik mijn verlies sowieso nemen want samenwonen betekent over het algemeen halvering van de woonlasten.

Is dit een verkooppraatje? Nee
 dit is hoe ik het voor mezelf heb rechtgekletst. :sweat_smile: En ik wil gezellige buren dus als in iemand hiermee overtuig is dat mooi meegenomen.

[weggg ivm herkenbaarheid]

2 likes

Ja dat is dus t lelijke dat zulke dingen met z’n tweeĂ«n best een optie zijn, maar alleen kun je het wel vergeten (tenzij je goed verdient) en die 3 jaar vind ik ook wel een heftige commitment haha

(Grote kans dat in alles ga verwijderen ivm anonimiteit :sweat_smile:)

[is idd gebeurd]

1 like

Kende het project niet (maar ben ook niet de doelgroep). Ziet er mooi uit, @Beutyschooldropout! Vind de prijzen van tweekamerappartementen best meevallen eigenlijk. Nouja, wel veel geld, maar voor wat je krijgt en in vergelijking met andere plekken vind ik het meevallen.

2 likes

Ik denk dat dat door de inkomenseis komt. Omdat die eis best hoog is, die best veel mensen niet kunnen opbrengen.

Leuk! Vriendin van mij gaat daar ook wonen en die zei dat ze aan de telefoon zelfs het aanbod kreeg om ook na te denken over andere appartementen daar, want niet alles was dus bezet. Maar ze heeft dus wel haar eerste keuze gewoon genomen.

Beetje schrijnend ook, want veel mensen voldoen dus echt niet aan die inkomensnorm blijkbaar. Aanmeldingen zat, maar weinig mensen die er doorheen komen uiteindelijk.

Misschien gaan ze als de opleverdatum nadert de normen wat aanpassen; bijv een hogere borg vragen of wel garantstellingen accepteren. Ik hoop het wel iig!

1 like

Ja oke maar ik hoef in mn eentje ook (nog) niet perse op 92m2 met twee slaapkamers te zitten. Denk dat dat ook een groot effect heeft op de woningmarkt: alleenstaanden die veel ruimte hebben, terwijl er gezinnen met kinderen met één slaapkamer wonen maar dat is offtopic. Ook interessant als je een auto hebt, bij de huurprijs is een parkeerplek inbegrepen, scheelt weer geld/wachtlijst voor parkeervergunning etc. g/w/l kan laag gaan uitvallen itt oudere huizen. Ik ben eigenlijk wel echt positief verrast haha maar heb een mooi appartement van Jebber/SSH. (ja het is taffesduur, maar ‘in verhouding’ tot wat er nog meer voorbijkomt).

Denk inderdaad ook dat ze niet de inkomenseis als een harde eis hebben. Dat zie je al aan de manier van hoe het is geschreven. ‘algemene richtlijn’, ‘ter beoordeling van Stienstra’. Dikke kans dus dat als je net niet genoeg verdient je er wel gewoon in kan.

Ik ging op het oude forum trouwens nog wel eens stappen met meiden uit Utrecht. Zitten daar nog mensen van hier?

1 like

Nee eens hoor, dat hoef ik in mn eentje ook helemaal niet. Ik zou al blij zijn met een redelijke studio ofzo haha, hoef ook geen parkeerplaats of wat dan ook. Jammer dat ik voor jebber niet meer in aanmerking kom want dat lijken me ook fijne appartementen wel!

Volgens mij zitten er nog wel enkele van toen op het forum. Ik ben zelf uiteindelijk nooit met jullie meegeweest, was daar denk ik te schijterig voor ofzo hahaha

Ik heb wel eens met wat meiden uit Utrecht afgesproken, maar niet echt stappen. Alleen bij iemand thuis en in het park. Oh, ook in de kroeg trouwens, maar was alleen kort wat drinken, niet echt uitgaan.

HĂ© jongens hebben jullie al getekend tegen de verbreding van de snelweg bij Amelisweerd.

Zou zo super zonde zijn als er nog minder ruimte is daar voor omgerekend 1 minuut tijdwinst.

En eventueel delen als je meer mensen kent in Utje :heart::white_heart:

24 likes

Nog steeds de ergste kater ooit door jullie homemade pink fluffy unicorns

1 like

Ja kwam van jou laatst nog een screenshot tegen met “ik haat jullie” hahahaha

1 like

Geloof dat de kater 3 dagen duurde

Meer mensen die vanochtend vroeg wakker werden van die 3 knallen? Zo vreemd dat ook niemand lijkt te weten wat het was