Heeft iemand hier ervaring met kwijtschelding aanvragen voor de gemeentelijke belastingen bij BghU? En hoelang duurde het dan ongeveer voor je iets hoorde? Ik heb 3 maanden geleden voor het eerst kwijtschelding aangevraagd en toen wel een bevestiging gekregen dat ze het ontvangen hebben en dat ik zsm iets hoor, maar ik vind het nu wel heel lang duren maar is voor mij dus de eerste keer dus weet niet of zo lang wachten misschien wel normaal is?
ThAnks! Ik ga daar toch maar eens heen (Tai Soen) nooit geweest
Yes. ik heb het vorig jaar gekregen.
Had je berekend of je er echt recht op had?
Ik zat een beetje in een grijs gebied en heb het uiteindelijk wel gekregen. Duurde wel suuuuperlang maar het was ook in de tijd dat corona uitbrak dus kan me voorstellen dat ze ff iets anders te doen hadden he.
Ik heb half juli het geld teruggehad zie ik, dus dat is in maand 7 - 4 maanden na insturen.
Ah thanks voor je reactie! Volgens mij heb ik er wel recht op ja! Maar als het bij jou ook zo lang duurde ga ik gewoon nog even rustig afwachten
Ik zoek een rustig plekje om te studeren, weet iemand hier of de universiteitsgebouwen al open zijn voor niet-UU studenten? Of is alles nog heel strict? Ik studeer zelf aan een andere universiteit, maar daar wil ik eigenlijk niet helemaal heen.
Hoeft niet meteen de UB te zijn trouwens, voorheen zat ik regelmatig in het Koningsbergergebouw of op de Bolognalaan
Voor zover ik weet is de bibliotheek de enige plek waar gecontroleerd wordt of je aan de UU studeert (door middel van de reservering). Volgens mij kan je in andere gebouwen gewoon vrij zitten, ik zag laatst bijvoorbeeld veel mensen in KBG en Minnaert zitten.
Voor zover ik weet moet je echt nog student zijn en reserveren voor alle schoolgebouwen in NL. Weet het niet zeker, zit ook niet op de UU. Een andere optie zijn de âgewoneâ bibliotheken misschien? Volgens mij zijn er op 't Neude nu ook van die afgesloten hokjes waar je kan zitten om te studeren. Daarvoor moet je wel een beetje vroeg zijn, want je moet âaan de deurâ reserveren.
Ub is inderdaad nog strikt voor uu studenten. Janskerkhof 2-3 wordt ook gecontroleerd of je uu student bent. Van de verdere gebouwen weet ik het niet, zou goed kunnen dat je daar gewoon naar binnen kan! Bieb op het Neude is inderdaad een optie, wel vroeg staan want zie mensen âs ochtends altijd in de rij staan al. Anders wellicht een studieplekje reserveren bij seats2meat? Vorig jaar maakte ik daar vaak gebruik van, weet alleen niet hoe het nu zit met (strengere) Corona regels.
Bij Tull en ât Waal vind ik het altijd wel chill! Hangt er wel een beetje vanaf waar je woont, anders is het misschien een beetje ver
kromme rijn bij rhijnauwen/amelisweerd
maar ligt er wel echt aan welke kant van de stad je woont
Ja dat is ook mijn lievelings! Evt. een kano of sup huren bij de rijnstroom
Ach ja, dan kan je bijna nergens zwemmen
Ik zwem ook al jaren in de muntsluis
Livinâ on the edge
Ik zweer toch echt bij Maarseveense plassen. Kromme rijn is een mooie gebiedje maar ik vind het erg modderig en vies en ik las meerdere verhalen over ziekte van weil/ratten. Bij Maarseveense kun je altijd tot je voeten zien.
Polpette misschien?
Ik heb er zelf alleen geluncht, maar dat was zeker een aanrader!
Wat zijn leuke cocktail plekken in Utrecht? Wel hip, maar vooral lekker
Ik ben zelf helemala fan van Lucy Louâs, maar ik zoek nu cocktails die ook geen tequila bevatten haha
Nooooo mijn favoriete restaurant is vervangen door iets anders wat just not as good klinkt ik ging zo graag naar Whakamarie (Mexicaans-Japanse fusion) maar nu is het een Mexicaanse tapas toko geworden meh
Behind bars vind ik ook leuk! Wel vrij klein en een beetje verstopt
Waar kan ik het lekkerst Indiase eten bestellen? Mijn vriend is morgen niet thuis en ik ben nu al aan het verzinnen wat ik ga eten.
Ja, echt jammer dat ik niet in de UK woon als het om Indiaas eten gaat. Of gewoon in India. Namaskar heb ik wel eens geprobeerd, viel niet tegen.
Maar misschien wordt het wel die Koreaan, ziet er ook goed uit!!