Het Utrechttopic

Haha ik was ook niet zo alto (qua kleding helemaal niet en qua muzieksmaak beetje maar luisterde vooral naar bandjes à la Arctic Monkeys) maar vond het daar alsnog supergezellig. Maar veel klasgenoten durfden niet naar binnen omdat ze bang waren voor de metalheads

1 like

Ik ben ooit een keer in Almere geweest voor werk en heb toen alleen het gemeentehuis gezien dus zou het je niet kunnen zeggen.

1 like

Pfff… nouja, moet het er maar mee gaan doen denk ik. Geen idee wanneer ik anders opnieuw 1e van 2500+ reacties word. Die kans is niet zo groot.

Ex-zeistenaar. Heel eerlijk, ik mis het bos verder niks. Wat betreft winkelen, uitgaan en eten valt het erg tegen.

1 like

Is het wel een beetje multicultureel? Utrecht sws wel, maar Zeist?

Austerlitz met de piramide en Slot Zeist, en ze hebben een bieb/muziekschool. De peppel als concertzaal en het Slottuintheater.

Ik was vanaf Zeist west op de fiets in 20 minuten op de Neude.

Zeist is best Wit. Vogelenbuurt en Vollenhove daar wonen meer mensen die niet in Nederland zijn geboren. Maar ik zou zelf niet zo gauw in Vollenhove willen wonen. Beetje het Kanaleneiland van Zeist.

1 like

Ligt echt aan waar op Vollenhove. Ik heb in de flats vlak bij het winkelcentrum gewoond en dasr was het echt heel goed wonen. Stukje verder op zou ik ook niet graag zitten.
Maar Zeist gaat vooruit :joy:

5 likes

Huurwoning zit vlakbij winkelcentrum de Clomp. Hoe is die buurt?

Die buurt is prima. Stuur me anders ff een PM met de straat. Winkelcentrum is ook net 2/3 jaar geleden vernieuwd of zo.

2 likes

Monotoon alles lijkt op elkaar doorzon

Maar prima.

Overigens vind ik Zeist een prima optie hoor, het is redelijk dicht bij Utrecht. Alleen vanuit de clomp is het toch wel 35/40 minuten fietsen schat ik, is te doen natuurlijk maar wel ver voor eventjes de stad in oid. Wel veel bussen die kant op, alleen als je uitgaat heb je daar weer weinig aan. En station Driebergen-Zeist is een leugen, dat is station Driebergen-niemandsland en alsnog een kuteind fietsen naar Zeist.

4 likes

Ja uitgaan doen we niet aan dus dat scheelt haha! Maar idd dat het dichtbij utrecht is is wel heel prettig, dat scheelt een hoop. En fietsen doen we ook niet aan :sweat_smile:

1 like

En als ik moest kiezen liever Zeist dan een van die andere randgemeente zoals Nieuwegein, Houten, Maarssen, etc. Het heeft nog iets van smoel en allure. Ik zou er best kunnen wonen, fiets er regelmatig door- en omheen.

5 likes

Voorheen gingen er ook nog wel gewoon nachtbussen heen maar sinds corona lijken die massaal verdwenen ofzo?

3 likes

Er is een petitie gestart om ze weer terug te brengen. (Ik lees heel soms mee op de Facebookgroep van Zeist ter ergenis vermaak.)

Ja dit! Ik mis niks aan Zeist behalve het bos. Verder was het prima wonen als je rustig/burgerlijk zoekt. En je bent echt zo in Utrecht, ook op de fiets :blush: maar het is groot genoeg en heeft genoeg winkels om niet elke keer naar de stad te hoeven.

4 likes

Ohhh zo leuk! Ik heb 10 jaar geleden ook in de Kanaalstraat gewoond. Goede tijd

2 likes

De studentenflats bedoel je dan of niet? Want de L-Flat had als bijnaam de zelfmoordflat. Of bedoel je de appartementen echt rechtboven het winkelcentrum?

Nee, de Momtesoriflat. Die naast het winkelcentrum.

2 likes

Beetje laat maar volgens mij had je niet zo veel reacties. Poos geleden stelde ik een soortgelijke vraag en kreeg ik van veel mensen Oerania aangeraden. Ben er paar weken terug geweest met een tas vol kleding (allemaal lange mouwen die korter moesten, blazers, jurkjes, vesten). Echt goed en fijn werk gedaan. Ook goed meegedacht! Was wel druk dus duurde twee weken voordat ik het weer kon ophalen :blush:

1 like

Wat fijn zeg dat ze zo mee dachten! Goede tip dan ga ik daar ook maar langs

2 likes