Het volleybal topic

Alles over volleybal! Wie speelt hier ook?

2 likes

Leuk topic!! Ik heb ook jaaaren gespeeld, nu helaas niet meer. Ik had in mijn nieuwe stad geen leuk team en ook bleef ik terugkerend last houden van een ontstoken pees in mijn schouder, dus de lol ging er zo wel vanaf.

MAAR wel fanatiek supporter van het nationaal damesteam :ok_woman:t2:
Of ja, niet fanatiek genoeg want ik had niet door dat de Grand Prix (of nu dan Volleyball Nations League) alweer was begonnen dus heb de eerste wedstrijden al gemist, haha. Over twee weken spelen ze in Apeldoorn en de week erna in Rotterdam, zijn er nog forummers die erheen gaan? Ik ben sowieso present bij de wedstrijden in Rotterdam, en kijk uit naar de wedstrijd tegen Servië!

2 likes

Jaaa ik! Ik volleybal in de laagste klasse dat dan weer wel haha. Maar vind het wel heel leuk!

En ik ga ook naar de Volleyball Nations League in Rotterdam @Sax! Ik vind het alleen jammer dat je die voorgaande wedstrijd alleen op ziggo sport kon zien, dat hebben wij helaas niet… Ik ga ook naar die wedstrijd tegen Servië. Zijn zij goed ja? Van die andere landen weet ik eerlijk gezegd niet zo veel. Ik wilde gewoon graag een keer het Nationale team zien spelen :blush:

1 like

Servië is heeel goed, daar zitten echt een paar beesten tussen. Een Aziatische tegenstander vind ik altijd het minst, die spelen zo anders. Ook wel goed natuurlijk, maar gewoon anders. Tegen Servië is het altijd hard tegen hard, vind ik zelf het leukst om te kijken. En de sfeer in de hal is altijd heel goed, dus het wordt sowieso leuk!

2 likes

@anon66313343 Verplaats hem even hierheen hoor :tipping_hand_woman:t2:
De commentator had het al over een verjonging bij de ploeg van België, misschien dat ze daardoor sterker spelen? Nederland heeft ook wel veel fouten gemaakt met de service.

Het worden vijf sets. NL heeft de vierde gewonnen met 31-29, echt absurd spannend.

1 like

@Sax wooooow echt! Spannend!!:astonished:
Ja dat van België las ik ook ergens. Dat er meiden van 18 jaar meededen ofzo. Wel knap dat je zo jong al in het nationale team weet te komen!

1 like

@anon66313343 Ja ik snap er ook niks van, het kan soms zo sterk verschillen per seizoen. Rusland was een paar jaar geleden bijvoorbeeld een van de sterksten, dat is inmiddels ook niet meer zo.

Ik hoop dat het Nederland helpt dat ze straks twee speelrondes thuis spelen, dat werkt toch wel in je voordeel denk ik.

1 like

@Sax Oh ja thuis spelen helpt zeker weten in je voordeel. Als zo’n hele zaal daar voor je zit krijg je daar echt wel energie van lijkt me!
Hoe doen ze het nu?

1 like

@anon66313343 Laatste set gewonnen met 15-10!

@Sax Yeesssss!:tada:

2 likes

Geen idee! Maar aan Ziggo zou je op dit moment ook niets hebben, want ze hebben geen live verbinding ivm het slechte weer.
Ga jij nog naar een wedstrijd deze of volgende week?

1 like

O nu EINDELIJK.

1 like

O superleuk! Hoe oud zijn die meiden?
Heel veel plezier alvast!

Ik heb een passe-partout voor Rotterdam dus ga daar alle wedstrijden kijken.

1 like

Ik vind het eerlijk gezegd ook helemaal geen leuke wedstrijd, ze spelen nogal rommelig.

1 like

@Batalash Waar vind jij die livestreams? Ik kan die nooit vinden!

1 like

Jaaa super leuk topic! Ik volleybal(de) ook, ben begonnen toen ik ging studeren dus ben niet echt goed haha.

Alleen helaas een paar maanden geleden moeten stoppen omdat ik weg ben uit mijn studentenstad en tijdelijk bij mijn ouders woon. Wil het wel graag weer oppakken als ik naar een andere stad ben verhuisd, maar ik weet niet of er veel teams zijn met mensen van ongeveer mijn leeftijd die eigenlijk niet goed zijn. Vaak zie je dat mensen al hun hele leven volleyballen en dus ook wel een redelijk niveau hebben maar zo ver ben ik helaas nog niet.

3 likes

Ohhh leuk!
Ik volleybal al 20 jaar haha. Maar lekker onderaan.

Ga morgen de wedstrijd live kijken!

3 likes

Ik volleybal Ook! Echt helaas niet meer op hoger niveau.

Gisteren de wedstrijd niet kunnen kijken omdat het op Ziggo select was. Vond ik wel erg stom.

2 likes

Nu weer op de gewone Ziggo Sport!

Fijn dat Buijs weer in de basis staat, ik heb altijd het idee dat zij een beetje wordt onderschat. Vind het ook wel tof dat die coach zoveel wisselt met de basis (al wisselt ‘ie soms wel wat laat als het minder gaat… :thinking:).

Ik heb goede hoop, Zuid-Korea heeft haar ellenlange sterspeelster niet bij zich. Ik meen me een wedstrijd te herinneren waarin bijna alle setups naar haar werden gespeeld om maar te kunnen scoren. Echt waardeloos, haha.

1 like

Jemig @Batalash wat een goede pot om live bij aanwezig te zijn! Echt een wereld van verschil met de wedstrijd van gisteren.

1 like