Het volleybal topic

Echt een super pot!! Jammer dat het zo snel was afgelopen. Mn vriend was nog nooit mee geweest maar die heeft goed kennis kunnen maken.
Die sporthal was wel kleiner dan ik dacht. En oh my god wat is die wielerbaan stijl haha.

Maar Buijs stond ook weer te rammen joh. En sloetjes natuurlijk. Maar klopt wel wat je zegt @Sax Buijs wordt soms onderschat en sloetjes en plak helemaal opgehemeld terwijl het allemaal toppers zijn. Vond het ook leuk dat Dijkema speelde. Zij speelt zo mooi.

2 likes

Ik hoop dat ik vanavond week kan kijken tegen Brazilië. Moet wel echt spannend worden.

Alleen snap ik de spellie niet zo. Eerst Brit bongeart (of hoe je het schrijft ) met Laura Dijkema en nu ineens weer Femke stoltenborg?!?? Of wilt hij zo graag wisselen in zijn selectie?

Maar hij heeft gisteren de basis aan de kant gehouden zoals belien balkenstijn. Vond ik ook wel weer tof.

1 like

Ik heb 10 jaar gevolleybald maar toen ik ging studeren in een andere stad ben ik gestopt. Ik mis het stiekem best wel erg, maar omdat ik nu al een paar jaar niet meer gespeeld heb ben ik bang dat m’n niveau best wel achteruit gegaan is + ik vind het toch wel eng om in m’n eentje een nieuwe club op te zoeken :frown: Hoop dat ik misschien toch een keer die stap durf te zetten haha

3 likes

Qua opstelling: dijkema was geblesseerd daarom speelde de andere spellies.

Ik speel zelf 3e klasse maar hopelijk promoveren we volgend jaar. Nu al een paar jaar veel butwedstrijden gehad maar worden telkens net geen kampioen.

Het vele wisselen heeft ook een voordeel: Beliën en Balkestein zijn vanavond weer volledig opgeladen. Hun jarenlange en internationale ervaring is gewoon noodzakelijk tegen een land als Brazilië. Ik vond het gisteren ook bijzonder dat hij bijvoorbeeld Polder zoveel inzette, maar het is zo geweldig om te zien als dat zo positief uitpakt <3 Is voor die jonge meiden ook echt goed voor hun zelfvertrouwen, lijkt mij.

Ik heb helaas avonddienst dus kan niet live kijken :expressionless:

Ja haar service was goed!

Zelf heb ik 3e divisie gespeeld. Maar doe uitval door andere oorzaken speel ok 1e klasse.

Die wedstrijd gisteren :scream::scream:

ja zo onwijs jammer dat ze hebben verloren. Braziel heeft wel heel veel geluk met die ene speelster.

Een nieuwe club zoeken is ook een eng idee. Als je eenmaal aan het trainen bent valt het echt super mee. Het idee van met een vreemd team meedoen is vooral eng, maar uiteindelijk is iedereen gewoon aan het trainen en kan je lekker je ding doen.

Je kan natuurlijk ook bij een club, de eerste paar keer, flink onder je vorige niveau gaan meetrainen (bijvoorbeeld oud 3e divisie bij de 1e/2e klasse meetrainen). Zo kan je even wennen en ‘kloten’ om vervolgens met meer vertrouwen bij een team op je niveau mee te doen.

1 like

Ik zit er weer helemaal in. Ben benieuwd deze wedstrijd.

Ik heb ook een livestream kunnen vinden deze keer! Leuk om eindelijk eens weer te kijken! Denk dat de volgende wedstrijden spannend worden…

Ik heb Italië-Servië ook grotendeels gezien en eigenlijk was die wedstrijd wat leuker, haha. Verrassend 3-2 voor Italië. Ik miste trouwens wel een speelster bij Servië - in mijn herinnering samen met Boskovic een van de beteren - maar ben haar naam even kwijt.

En verrassend, Lohuis nu in de basis. Ik vond dat ze het erg goed deed <3

Ik ben geloof ik continu in beeld geweest want zat op de eerste rij :see_no_evil: Morgen zal ik naar jullie zwaaien.

1 like

@Sax Haha heel benieuwd wie je bent dan! Doe morgen maar iets waardoor we je kunnen herkennen :joy:

Ja Lohuis in de basis vond ik ook leuk! Vond haar ook goed! Morgen en overmorgen zal wel weer een andere opstelling zijn. Ik gok op Dijkema en Buijs er weer in. En misschien Koolhaas weer?

1 like

Lohuis vond ik best goed. Ze was alleen af en toe te laat met haar blokkering.

Snap wel dat de andere meiden even rust hebben gehad.

1 like

@Nox Haha ja, ik denk dat er altijd wat te verbeteren valt. Voor iemand die voor het eerste jaar meedraait maakt ze wel indruk, vind ik. Vind haar leuker spelen dan Koolhaas, die speelt altijd zo voorzichtig ofzo? Kan het niet goed uitleggen haha.

Ja Koolhaas vind ik apart ofzo.
Maar Tessa polder heeft dan weer niet gespeeld en daaldorp ook niet. Vond ik ook wel tof als die zouden spelen.

Snap hier helemaal niets van, Italië is in een jaar echt zoveel beter geworden. Ze hadden vanaf de derde set ook echt álles.

Balen joh!! Italië was ook wel echt heel goed… Snap alleen niet waarom Morrisson niet wat meer wisselde!

1 like

Ik was ook echt een beetje geïrriteerd dat bijvoorbeeld Buijs niet werd ingezet. Volgens mij heeft zij vorige week bewezen dat ze zowel voor- als achterin het veld aan de lopende band punten kan maken. Italië had aan het net op alles een antwoord, dus waarom dan niet je spel aanpassen en meer vanuit achter proberen te scoren? Niet dat daarmee alles is opgelost, maar hij had inderdaad in de derde of vierde set al wat kunnen wisselen om te kijken wat wèl werkte.

1 like

Ja precies. Je merkte gewoon dat Italië op een gegeven moment precies wist wat Sloetjes ging doen. Het lukte haar aan het eind nog maar af en toe om te scoren. En Balkenstein speelde ook niet haar beste wedstrijd… Buijs of Daalderop erin was dan indd wel een goeie geweest denk ik! Al hoorde ik dat Daalderop nog geblesseerd is…

1 like