Sowieso een goede fietsbroek! Ik heb er 2 van Ale (in een aanbieding zo’n 40 euro per stuk) en die zijn echt top. Met basic been en armstukken van de Decathlon ook prima in de winter want een lange broek is duur. Ondanks de keuze in mijn kast voor verschillende merken vind ik de beenstukken van de Decathlon echt het fijnste.
Verder ben ik begonnen met fietsshirtjes van de Lidl en koop ik nu gewoon alles wat leuk is. Duurder is wel beter qua kwaliteit maar als je net begint heb je meer aan 2 betaalbare shirtjes zodat je kan wisselen als je 2 dagen na elkaar fietst en geen bezweet shirtje wilt aantrekken. In mijn kast liggen oa Pearl-Izumi, Rogelli, Odlo, le coq sportif maar ook Lidl, huismerk Perry sport en eentje van AliExpress.
Voor de winter is een jasje wel fijn of jersey met lange mouwen (met ondershirtje). Daaronder kun je een gewoon sportshirtje aantrekken. Een hardloopjasje/vest werkt ook gewoon natuurlijk. Ik heb ook een regenjasje sinds dit seizoen en die draag ik ook als ik ga mountainbiken of in een groepje fiets met nat wegdek zodat de rest droger/schoner blijft.
Handschoenen heb je trouwens nu ook wel echt nodig 
Niet nodig maar wel perfect om te vragen als verjaardagscadeautje altijd: leuke fietssokken 
En heb je al gedacht aan een zonnebril, goede helm en fietsschoenen?
(Sorry voor het chaotische bericht, uiteindelijk heb ik zo veel fietskleding verzameld de afgelopen jaren dat de essentiële items kiezen lastig is. Ik gooi nu meestal 2 complete setjes in mijn tas zodat ik op basis van het weer de beste combi van items kan kiezen)