35 km in de beentjes, was echt heeeerlijk! Geniet allemaal dit weekend
OkƩ het was het helemaal waard. Heeerlijk begin van het nieuwe fietsjaar!
Nu wel moeiiiie benen
Ik ga morgen met mijn vriend een rondje fietsen Zoals velen al hebben aangehaald, een klein rondje om te beginnen
Ik heb vandaag mijn eerste rondje gefietst. Echt super leuk!
Ik ga morgen! Vandaag fiets in de wasstraat schoon gespoten en zo de kettingen invetten. Dan morgen ready tot gošŖš»
Ik kijk ook al uit naar ritjes volgende week als werkpauze, lekker rustig op de fietspaden en ook nog mooi weer!
Het was zo heerlijk!! Eerste 38 km in de benen. En in korte broek en korte mouwen
Topic leeft ineens weer yess Gister 30km op de gravelbike gedaan en vandaag nog 85 omdat het weer te lekker was! En nu op jacht naar een nieuw shirtje met korte mouwen. Alles wat ik nu heb is echt zo veel gedragen al.
Dit weer Gister een rondje van 30 gedaan, en vandaag alweer 45, ging heerlijk! Merk wel dat het in en rondom de stad echt loeidruk is, allemaal wandelaars, hardlopers en bejaarden op de elektrische fiets. Is echt oppassen op sommige stukken!
En ben as we speak een dameszadel aan het bestellen want dit is zo echt niet comfortabel haha.
Oh en ik moet nog zo wennen aan de klikschoenen weer, twee keer gevallen, vanuit stilstand, oa bij een (druk) kruispunt
Is er animo voor een FF-club op Strava?
@Max Oef balen van het vallen. Geen last? En hoe ging het met je tenen? Haha
Die club is er al! FF fietst.
Ik heb vandaag 51 km gefietst (rustig aan) het was zo heerlijk. Ook meteen maar even mān fiets schoongemaakt (de modder van voor de winter zat er nog op). Ik weet niet zo goed wat ik met bijv de ketting moet doen, hebben jullie tips? @Fitgurl jij weet hier meer over toch?
Jaaaa wat een heerlijk rondje was dit, 32 km in een nieuw gebied gedaan, was echt genieten. Nu zo lekker loom en een warm hoofd van het buiten zijn. Heb komende week vakantie dus hoop dan nog even wat kilometers te kunnen maken
Gebruiken jullie een fietscomputer met routes of een houders voor je mobiel tijdens het fietsen? En zo ja, wat is een aanrader?
In Amsterdam had ik wat goede routes, maar nu ik verhuisd ben weet ik de weg nog niet echt en fiets nu maar knooppunten maar niet helemaal ideaal
Ik heb een houder voor mān iPhone en maak vooraf routes op Afstandmeten.nl, je hebt dan geen aanwijzingen (zoals maps) maar werkt voor mijn prima
Ik gebruik de Garmin Edge Explore en daar zit een houder bij. Heel fijn. Je kunt routes maken via de Garmin app en deze exporteren naar het apparaat. Maar je kunt ook bijv op het apparaatje invoeren dat je een rondrit van 40 km wil rijden richting het oosten en dan geeft hij routes waaruit je kan kiezen!
Thanks, hier zat ik inderdaad naar te kijken, heb nu ook even die betaalde Strava genomen om routes inspiratie op te doen haha, en die kan je ook met Garmin connecten zag ik.
En als nog iemand een leuke route rondom Rotterdam weet hou ik me ook aanbevolen!
Langs de Rotte is leuk, en door Midden Delfland!
Op Komoot delen veel mensen hun routes, misschien dat je daar nog inspiratie kunt vinden? Ben niet perse fan van die app, maar de routes zijn prima als basis om zelf een beetje mee te knutselen.
Klopt, er is een Strava club: FF fietst hardlopen, als je daarop zoekt voeg ik je toe
@Lovepink ik heb genoeg tips voor de ketting haha (is ongeveer mijn werk om iedereen tips te geven). Schoonmaken/ontvetten met een goede kettingreiniger, dat kan met een kettingreinigertool die je met de vloeistof vult en om je ketting klikt of gewoon met een borsteltje en die vloeistof. Vergeet ook zeker niet om de derailleurwieltjes en kettingbladen/cassette schoon te maken met een borsteltje) Voor nu met mooier weer raad ik aan om een wax te gebruiken, dan blijft je ketting schoon en is qua onderhoud het makkelijkste (oftewel: droge doek erlangs na e rit en 1x per week even opnieuw aanbrengen). Anders gewoon lekker een allround lube kiezen zodat als je een keer in de regen/modder fietst het geen probleem is. Vanaf ongeveer 200-250km is het slim om te checken of je ketting nog gesmeerd loopt, geen geluid maakt of vies is: dan even een korte schoonmaakbeurt en opnieuw smeren. Mocht iemand korting willen op producten om de fiets te onderhouden: DM me
@crazyvibes ik heb een Edge 1030 plus als fietscomputer, oftewel de veel te dure, meest complete optie. Werkt heerlijk. Hiervoor had ik een appje op mijn horloge waardoor ik Strava routes kon inladen. Horloge bond ik op mijn stuur op een soort blokje. Werkt ook gewoon prima
Qua routes haal ik inspiratie uit een aantal lokale fietsers volgen/in lokale groepen zitten. Ik bouw mijn routes in Strava en stuur ze dan naar mijn Edge. Rondom Rotterdam is mogelijk richting hoek van Holland ook leuk! Of juist door de Beneluxtunnel naar het zuiden, totaal andere omgeving en echt leuk (pontje bij Maassluis dan op de terugweg bijvoorbeeld) Ik fiets zelf in omgeving Naaldwijk en Delft, maar fiets vrij vaak dezelfde rondjes. Maar misschien kan ik je nog inspireren
@Fitgurl voor die wax, moet je dan niet eerst de hele ketting schoon hebben en dan eerst wax erop? Of kan het ook als je al normale kettingolie erop hebt? Ik heb echt constant vieze plekken op mijn benen⦠Moet de fiets ook vanaf mijn slaapkamer naar straat tillen en daarbij raak ik blijkbaar steeds de ketting aanā¦
Ik ben gewoon om 7u opgestaan vandaag zodat ik eerder kan stoppen en nog een rondje kan fietsen. Wow, wie is deze vrouw?