Het wielrentopic

Ik wil zondag mn eerste rondje maken. Had een fiets op de kop getikt voor 150 EU (vriendinnetje die er verstand van heeft was meegefietst om te gaan kijken en het was echt een héle goede deal blijkbaar), en vandaag krijg ik mijn helm binnen! Fietsbroek, schoenen ed heb ik ook al gekocht dus yesss. Had mn fiets tot nu toe alleen voor kortere ritjes gebruikt die ik niet echt met mn stadsfiets wilde doen (9km ofzo, gaat dan toch net wat sneller op een racefiets), maar zondag dus voor het eerst echt een rondje maken. Ervaren vriendin gaat mee en instructies geven en tips enzo, echt zin in. Die kent ook alle rondjes hier dus dat is wel lekker makkelijk

4 likes

Haha ik denk dat je met dit weer niet bent gaan fietsen! Maar leuk! Hoop dat je binnenkort wel echt kan gaan fietsen

Haha nee klopt! Ander keertje

Ook ik wil graag meeschrijven in dit topic.
Afgelopen zomer enthousiast weer beginnen en na een seizoen fietsen een mooie fiets aan mijzelf kado gedaan (ook omdat ik ook mijn vriend moet kunnen bijhouden, die was er daarvoor niet)

1 like

Hahah team over hier. Ik probeer tegenwoordig een beetje gesoigneerd voor de dag te komen en dan zijn sokken er om te showen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nice! Ik vind het een mooie discussie altijd aangezien ik sokken erover juist te veel “show” vind. Al zijn mijn favo sokken zeer bewust voor de afterparty: “if you can read this” links aan de onderkant en rechts: “bring me a beer” :innocent:

Maar ik heb ook mijn zwaktes, zo zijn mijn meest gebruikte fietsen zwarte fietsen met als belangrijkste argument dat mijn outfit dan tenminste nooit vloekt met mij frame :joy:

Het wordt dit weekend heerlijk fietsweer! Gaan jullie ook?

5 likes

Jaa absoluut! Denk zaterdag een uurtje, rustig beginnen :sweat_smile: Zag wel dat er wat wind zal staan.
En dan zondag ff kijken wat m’n benen er van vinden

Jaaa zo’n zin in! Wel echt een kort rondje, mijn conditie is echt dramatisch. Een vriendin van mij heeft de hele winter getaxt (?), ben benieuwd hoe haar het weer op de weg vergaat

1 like

Ik ga ook voor een klein rondje om mee te beginnen zaterdag. Had voor de zekerheid overschoenen en handschoenen gekocht (ben echt een mooi weer fietser) maar betwijfel of ik die nodig ga hebben :sweat_smile:

1 like

Misschien kan je ze nog retourneren :stuck_out_tongue:

Ik heb de laatse paar keer met klikschoenen gefietst trouwens en ben nog geen enorme fan. Krijg er zulke koude tenen in! Ik heb ook steevast witte tenen na het fietsen, ook al was het bij wijze van spreke 30 graden. Twijfel nu of ik niet te krappe schoenen gekocht heb (zou sad zijn want ze waren duur). Maar wellicht is het ook gewoon wennen na mijn comfortabele gympen

O wat gek. Zitten ze wel comfortabel? Als in, ze knellen niet?

Hmm nou ik zou er niet op gaan wandelen. Teen komt ook tegen de bovenkant van de schoen aan, maar dan weer niet tegen de voorkant. Zla anders dat plaatje nog wat vaster zetten, misschien helpt dat.

Ohhh ik bedenk me dat ik ook nog een nieuwe fietsbroek / sm pak heb liggen dat ik kan uitproberen dit weekend. Leuk!

Morgen sowieso een rondje met een collega als het niet regent :blush:

En dan is het even besluiten of ik mijn fiets mee naar huis neem (hij staat standaard op kantoor de laatste tijd) of de mountainbike pak dit weekend voor een langere rit. Al wil ik ook eigenlijk mijn andere Tacx uitproberen die ik vandaag heb opgehaald.

Mm ja hoop het! Koude tenen zijn irritant :sweat_smile:

Echt zin om weer m’n wielrenkleding aan te doen ook

Voor het koude tenen probleem is mijn favo tip echt toe covers. Stuk subtieler dan overschoenen en zijn echt een prima winddicht extra laagje. Die van Castelli hebben zelfs fleece en zijn nog warmer, maar die ik heb zijn ook een heerlijk extra laagje. Te lui om overschoenen te kopen deze winter dus hiermee gewoon doorgefietst.

1 like

Hahaha ja ik heb vanmiddag al mijn strava foto’s weer bekeken. Zin an!

1 like

Ik wilde eigenlijk mijn fiets nog wegbrengen voor een check-up, dacht dan heb ik wel tot maart ofzo. Maar nu even snel de banden opgepompt en zelf even gekeken of ie nog in orde is, zodat ik morgen wel even een lekker rondje kan gaan. Zin in!

Geen lange broek helaas, maar doe wel een sportlegging over mn korte broekje.

Haha het wordt vast nog wel een keer koud :wink: