Het wielrentopic

Er bestaat zoiets als een cadansmeter, die kun je aan je trapper maken en koppelen aan bijvoorbeeld een Garmin en dan kun je direct zien hoeveel rotaties je maakt. Als je geen Garmin hebt kun je ook op je telefoon met de Strava app je ritje opnemen. De cadans sensor kun je daar ook aan koppelen. Je hebt ze zelfs bij de decathlon zie ik: https://www.decathlon.nl/p/trapfrequentie-snelheidssensor/338331/c1m8735155

Sneller en lichter trappen voelt in het begin inderdaad wat gek, maar je went er aan en je lijf past zich aan. Dan voelt het niet meer zo hysterisch kinderfietsje :stuck_out_tongue: Ik zit meestal rond 88 en uiteindelijk voelt dat veel fijner en minder belastend.

1 like

Oh chill, ik wist inderdaad dat dit bestond, maar ik dacht zonder het uit te zoeken dat dit echt super duur was! Dacht dat je daar ook zo’n fietscomputer voor nodig had, maar dit kun je met bluetooth gewoon aan je telefoon koppelen en in een app uitlezen?
edit: oeps dat stond dus al in je bericht, dat het je het bv in Strava kunt lezen. Had ik over gelezen!

Die prijs valt idd wel mee. Misschien dat ik het toch een keer ga proberen. Wat ik wel eens doe is achter iemand aanfietsen met een goed cadans (op een afstandje) en dan probeer ik dat ritme vol te houden.

1 like

Yes kun je koppelen aan Strava. Ik weet niet zeker of je het dan ook live op je telefoon kunt zien, dat zou je nog even na moeten zoeken. Maar dan heb je er iig meer gevoel bij :blush:

1 like

Als je wil oefenen kun je ook een 80bpm playlist op spotify aanzetten en op de beat trappen.

1 like

Ik heb mijn IRIS fietsbroek op vinted gezet na 3 keer dragen :sob: maat L is toch te strak voor mijn boomstambovenbenen. Voor wie interesse heeft, prijs komen we wel uit:

linkje

IRIS bibshort 2.0 | Vinted

Hebben jullie tips voor een zadelhoes voor een sportieve hybride fiets met een wat smaller en harder zadel?

Ik wil eerst een hoes proberen en nog een paar testrondjes maken voordat ik terugga naar de winkel voor een ander zadel. (Balen als daar weer meer kosten bij gaan komen) Het gaat wel steeds beter maar het blijft oncomfortabel, alleen gelukkig niet meer pijnlijk.

Ik heb een sportieve fiets gewoon uit een fietsenzaak, niks hoeven opmeten ofzo.

Ik zou toch investeren in een nieuw zadel. Zeker als je zegt dat het een smal zadel is: waarschijnlijk is het een herenzadel dat te smal is voor je zitbotjes. Ik had dat ook waardoor ik als het ware over mijn zadel heen hing ipv er op zat. Dat verbeterde niet met een zadelhoes, heb ik ook geprobeerd :sweat_smile:

1 like

Hmm ja, daar heb je een goed punt. Dan ga ik het toch maar vragen volgende week. Inderdaad misschien maar beter in een keer wat meer geld uitgeven dan eerst een zadelhoes proberen wat het misschien ook niet is.

1 like

Ik heb dit volgens mij al vaker gezegd maar bij een beetje degelijke fietsenzaken kun je zadels lenen en even testen voor je er eentje koopt, dat is heel fijn! De pijn komt waarschijnlijk inderdaad doordat je zadel niet echt bij je bekken past, dus met een hoesje ga je bij langere ritten alsnog last houden vrees ik (want je zit nog steeds met je volledige gewicht op je zitbotjes)

2 likes

Dankje voor de tip! Ik heb mijn fiets bij een lokale kleine winkel gekocht, wel een keten maar eigen franchisenemers. Ze doen vooral e-bikes maar ik vind het fijn dat ik er snel terecht kan als er iets is. Maar het is wel slim om te vragen of ik een zadel kan testen voordat ik het koop.