Het wielrentopic

Ik ben de laatste tijd best wel veel aan het fietsen op mijn gewone fiets (30-50 km rondjes) en ik vraag me af wat voor jullie het voordeel of het leukere is aan een wielrenfiets tov een normale fiets. Ik maak vaak rondjes via fietsknooppunten en ik merk nu al dat ik echt af moet remmen om zo’n bordje te kunnen lezen, ik kan me voorstellen dat je op een wielrenfiets sneller gaat en dat nog moeilijk er is? En behalve sneller gaan, is er nog iets anders waarom je voor een wielrenfiets zou kiezen?

Heeft iemand tips voor niet al te dure maar wel fijne wielrenbroekjes, ik lees wisselende verhalen over Decathlon? Ik had er 2 van de Lidl besteld maar die zijn helaas te groot en de kleinere maat is uitverkocht, dus ik moet even verder kijken!

Ik wil die broekjes deze week retourneren maar mocht ik een Ellegirl er blij mee kunnen maken; als je op zoek bent naar twee ongedragen fietsbroekjes in maat L, HMU. :slight_smile:

@Puzzelmeiske ik heb letterlijk net een paar dagen een racefiets en heb pas een paar mini rondjes gemaakt dus kan er nog niet heel veel over zeggen, maar wat ik vooral fijn vind is dat het zoo lekker licht is! Op mijn stadsfietsje moet ik echt flink doortrappen om een beetje normaal tempo te fietsen, en nu ga ik zo soepel en makkelijk vooruit. Dus ook als je niet heel snel wil gaan is het zo lekker makkelijk en licht.

Je moet het meer als een sport zien denk ik. Als wandelen de normale fiets is, dan is hardlopen de racefiets :wink:

Je gaat sowieso harder, want je bent gestroomlijnder, je fiets is veel lichter en je kan schoenen hebben die vastzitten aan je pedalen. Maar of je dat leuk vindt moet je voor jezelf bepalen haha. Je zit wel minder comfortabel (veel meer voorover, en smal hard zadel). Dus ik zou voor jezelf bedenken of je liever wandelt of hardloopt :sweat_smile:

Ik haat fietsen maar :heart: wielrennen! Voel me ook super sportief als ik ermee door de stad tijd, op mijn normale fiets ben ik echt een slak haha

2 likes

Ik mag mezelf trakteren op een nieuw wielershirt, heb het inmiddels vaak genoeg gedaan om te weten dat het geen bevlieging is. Iemand een tip voor een mooie? Heb gewoon een zwart broekje (diegene die hier in het topic stond haha)

Ah welk broekje heb jij? Ik zie nog steeds door de bomen het bos niet haha. Heb ook een lange en een korte nodig, huilen voor mijn portemonnee deze sport

Deze: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/pearl-izumi-womens-sugar-short.html?gclid=EAIaIQobChMIr6y_h7yF6QIVheh3Ch1j1A_fEAQYAyABEgI4nfD_BwE

Stond hier ergens in dit topic gelinkt. Kun je er niet gewoon een thermo overheen doen, et voila een lange fietsbroek? Een vriendin van mij heeft net een nieuw broekje, met bretels. En deze heeft dus een clipje zodat de bretels niet recht over je tiet heenlopen. Net een sekspakje zo haha.

2 likes

Ahh check, bedankt voor de tip dan! Fietst lekker en staat prima. Haha, ja zeker met die strakke stof, ze stuurde een foto en het doet echt niet onder voor de body die ik laatst gekocht had haha

1 like

@stars @max
Fietsvakantiewinkel, heerlijk haha. Thnx voor de tip! Ja ik had laatst een lange broek erover heen aan maar had het idee dat het daardoor ging schuren. Binnenkort eens proberen met een wat strakkere broek (:

Edit; hmm ze hebben mijn maat niet meer (ook niet als ik die maat groter aanhoud)

Misschien probeer ik dan de Vaude active pants woman voor 42,-

1 like

Mehh, ik besloot vanavond om door te werken ipv nog een rondje te gaan fietsen, en ik zie nu op Strava dat zoveel mensen wel zijn gaan fietsen. Heb echt fomo nu :sweat_smile:

1 like

Gisteravond wel geweest? Ik wel!

Ook @Stars heb gisteren in de dagdeals bij Futurum maar een (alsnog veel te duur) broekie met bretels van Craft gekocht. C4 zeem dus als het goed is voel ik niks meer :joy:.

Kort broekje van Pearl Izumi (pijpjes van 13 cm lang), waardoor ook je bovenbenen gebruind worden. De wijde tailleband biedt steun (geen vetrolletjes) en zorgt ervoor dat het broekje lekker zit. De brede tailleband biedt ondersteuning zonder dat de stof zich ophoopt en de short is voorzien van het Women’s SELECT Escape 1:1™ Zeem. Natuurlijk te gebruiken op fietsvakantie, maar staat daarnaast bijvoorbeeld ook helemaal goed tijdens de spinning lessen.

Komische beschrijving haha, zou dit ook zo bij mannenbroekjes als selling point gegeven worden?

Long shot, maar is er misschien ook iemand uit (omgeving) Antwerpen die een keer samen zou willen fietsen? Ik fiets nu eigenlijk altijd met m’n vriend en dat gaat prima, maar ik zou het ook leuk vinden om met anderen te fietsen. Alleen moet ik nog een beetje gaan uitproberen, maar omdat ik de routes nog niet zo goed ken vind ik dat minder leuk.

We waren vorige week een weekje ‘op vakantie’ bij mijn ouders, die wonen in omgeving Nijmegen. Mijn vader woont echt super mooi in de polders, letterlijk de oprit af en je staat op een mooi fietspad over de dijk. Dat nodigde wel uit om te fietsen!

Maar ook de omgeving van Nijmegen is zoooo mooi: fijne bospaden, stukje over de grens naar Duitsland is tof en natuurlijk de Zevenheuvelenweg in Groesbeek/Berg en Dal gedaan! Als iemand nog een leuke omgeving zoekt voor een weekendje weg met de fiets: ga naar Nijmegen. Want je hebt daar zo’n mooie natuur, maar bent ook in no time in het gezellige Nijmegen.

1 like

@Bird Nee, niet meer geweest! Het regende hier, en ik was helemaal gaar… Ik zag trouwens dat je op strava ook een challenge van futurumshop had, dat je een kortingscode kreeg als je die challenge volbracht!

@Dombo Nee mannen fietsen gewoon trots met hun pens in het midden en de benen opzij :stuck_out_tongue_closed_eyes: Maar ik moet eerlijk zeggen… ik houd er wel van als het broekje strak om mijn buik zit, zeker als je zo naar voren hangt.

@tuula Ik heb een beetje hetzelfde… Ik fiets dus wel eens met een vriend, of alleen en dat is inderdaad prima, maar zou het ook wel eens leuk vinden met iemand anders te fietsen. Dus als er iemand met een enthousiaste beginner in Groningen een keer een rondje wil maken, hit me up!

1 like

Vind ik ook prettig! Vond het gewoon grappig dat de helft van die beschrijving op esthetiek was gericht haha

Ja, ik snap je wel hoor! En zeker de spinninglessen erbij als voorbeeld. Nu is dit natuurlijk wel een extra kort broekje, dus zal wellicht klanten aantrekken die meer met het uiterlijk bezig zijn, als je bijvoorbeeld deze bekijkt (nu 50% korting!) https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/pearl-izumi-women-pursuit-attack-short.html, dan staat er niet zo’n verhaal bij.

@max ja, die had ik ook gehad maar was vanaf €125! Net iets te prijzig haha

En @tuula ik ben voor het eerst alleen geweest en dat was ook lekker vond ik!
Wel een paar keer de route bij moeten stellen, maar prima toch. Bedacht me bij elke kruising op het einde gewoon of ik er nog een stuk aan wilde plakken of dat ik het wel prima vond om richting huis te gaan :p.

Maar zou het wel leuk vinden om in een laagdrempelig groepje te zitten, net zoals ik bij hardlopen heb haha. Er zit hier wel een vereniging maar dat is voor de echte fanatiekelingen. Maar misschien moet ik het gewoon even hier bij houden, want moet soms al twee dagen achter elkaar omdat beide vriendinnen willen :sweat_smile:

Ja wat ik nu nog niet zo leuk vind aan alleen fietsen, is dat ik echt midden in de stad woon. Dus ik moet eerst echt een kwartier door de stad op smalle fietspaden met allemaal andere fietsers… dat vind ik nog een beetje spannend/niet fijn. Maar is wellicht ook een kwestie van gewoon doen!

Oja dat snap ik wel! Ik heb binnen 5 min het ergste wel gehad. Misschien ‘s avonds een keer proberen om te beginnen? Of doordeweeks overdag als je een keer vrij bent. Of zondagochtend :slight_smile:

2 likes

Zondag is een goede tip, dan zijn de winkels hier nog dicht en is het minder druk!

1 like