Het wielrentopic

Kort broekje van Pearl Izumi (pijpjes van 13 cm lang), waardoor ook je bovenbenen gebruind worden. De wijde tailleband biedt steun (geen vetrolletjes) en zorgt ervoor dat het broekje lekker zit. De brede tailleband biedt ondersteuning zonder dat de stof zich ophoopt en de short is voorzien van het Women’s SELECT Escape 1:1™ Zeem. Natuurlijk te gebruiken op fietsvakantie, maar staat daarnaast bijvoorbeeld ook helemaal goed tijdens de spinning lessen.

Komische beschrijving haha, zou dit ook zo bij mannenbroekjes als selling point gegeven worden?

@Bird Nee, niet meer geweest! Het regende hier, en ik was helemaal gaar… Ik zag trouwens dat je op strava ook een challenge van futurumshop had, dat je een kortingscode kreeg als je die challenge volbracht!

@Dombo Nee mannen fietsen gewoon trots met hun pens in het midden en de benen opzij :stuck_out_tongue_closed_eyes: Maar ik moet eerlijk zeggen… ik houd er wel van als het broekje strak om mijn buik zit, zeker als je zo naar voren hangt.

@tuula Ik heb een beetje hetzelfde… Ik fiets dus wel eens met een vriend, of alleen en dat is inderdaad prima, maar zou het ook wel eens leuk vinden met iemand anders te fietsen. Dus als er iemand met een enthousiaste beginner in Groningen een keer een rondje wil maken, hit me up!

1 like

Vind ik ook prettig! Vond het gewoon grappig dat de helft van die beschrijving op esthetiek was gericht haha

Ja, ik snap je wel hoor! En zeker de spinninglessen erbij als voorbeeld. Nu is dit natuurlijk wel een extra kort broekje, dus zal wellicht klanten aantrekken die meer met het uiterlijk bezig zijn, als je bijvoorbeeld deze bekijkt (nu 50% korting!) https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/pearl-izumi-women-pursuit-attack-short.html, dan staat er niet zo’n verhaal bij.

@max ja, die had ik ook gehad maar was vanaf €125! Net iets te prijzig haha

En @tuula ik ben voor het eerst alleen geweest en dat was ook lekker vond ik!
Wel een paar keer de route bij moeten stellen, maar prima toch. Bedacht me bij elke kruising op het einde gewoon of ik er nog een stuk aan wilde plakken of dat ik het wel prima vond om richting huis te gaan :p.

Maar zou het wel leuk vinden om in een laagdrempelig groepje te zitten, net zoals ik bij hardlopen heb haha. Er zit hier wel een vereniging maar dat is voor de echte fanatiekelingen. Maar misschien moet ik het gewoon even hier bij houden, want moet soms al twee dagen achter elkaar omdat beide vriendinnen willen :sweat_smile:

Oja dat snap ik wel! Ik heb binnen 5 min het ergste wel gehad. Misschien ‘s avonds een keer proberen om te beginnen? Of doordeweeks overdag als je een keer vrij bent. Of zondagochtend :slight_smile:

2 likes

Ik heb een nieuwe fiets! Ben er echt zooo blij mee. Vanwege een ingreep mag ik eigenlijk pas volgende week weer fietsen, maar ga dit weekend echt even proberen.

Heeft iemand ervaring met Rapha-fietsbroeken? Ik heb van m’n huidige broeken een M en twijfel of ik een S moet bestellen, omdat ze over het algemeen wel groter vallen (lees ik hier en daar).

1 like

Nice! Doe je wel rustig dit weekend? Zou zonde zijn als je jezelf meer blesseert en nog langer niet van je nieuwe fiets kan genieten

1 like

Komt goed, dankjewel!

Ik heb gisteren zo’n heerlijk rondje gefietst, goede fietspaden/wegen, weinig ander verkeer of bakfietsen ;). Kan nu ook steeds makkelijker meer kilometers maken, dit rondje van 50 voelde helemaal niet zo lang eigenlijk!

En mezelf ook getrakteerd op een setje mooie fietskleding, had een challenge gedaan op Strava en kreeg toen 25euro korting bij Futurumshop. En ze hadden ook nog korting op Castelli, dus ben heel benieuwd. Hopelijk past het goed

@tuula ja dat door de stad fietsen vind ik ook nog echt vervelend. Vooral als het smal is en er veel andere fietsers zijn, ben ook echt bereid om er voor om te fietsen dan. Dus dat doe ik meestal: de rustigere route ipv de kortste route de stad uit.

2 likes

Ik kom net ook weer terug van een rondje van 45km! Had alleen wel onderschat hoelang ik bezig zou zijn (route zoeken, en onderweg nog even gestopt voor koffie bij mijn broertje) en had nog niet geluncht. Oeff, slappe vaatdoek de laatste kilometers hoor!

En ik heb mezelf ook getrakteerd op een nieuw shirt. Nu wil ik nog een snelheidsmeter kopen, want nu is het steeds aan het eind maar een verrassing wat mijn snelheid is. Oh en klikschoentjes, dat wordt ook nog wel een aankoop. Voel me zeker genoeg op de fiets dat ik het wel aandurf. En dan mag het echt wel even klaar zijn met fietsaankopen hoor, sjemig wat een dure sport om mee te starten.

@Denna haha misschien is dat voor mij ook wel een goede. Ik heb nu de dorpjes die ik passeerde op mijn arm geschreven, en dan doe ik de rest op de bewegwijzering

1 like

Oef 200 euro! Ik blijf voorlopig wel fietsen op de bordjes, Google maps, en mijn geheugen

Ik heb heel lang routes uitgezet via de fietsknooppunten-app en dan die knooppuntnummers op m’n arm geschreven, nu zet ik vaak de route daarmee uit en doe dan 1 Bluetooth-oordopje in en dan zegt er zo’n stemmetje in je oor ‘je nadert knooppunt 33, het volgende knooppunt is 36’.

2 likes

Ahh nice ook een goed idee! Want ik zit nu zelf bij elk kruispunt te checken of ik inderdaad wel de goede richting op ga. En ik heb precies nog 1 werkend Bluetooth oordopje dus dat komt helemaal goed uit (met 2 oordopjes fietsen + eventueel muziek vind ik op de racefiets te gevaarlijk)

Ik merk trouwens wel dat ik steeds meer stukken uit mijn hoofd begin te kennen. En ik fiets wel eens met een vriend die alles kent dus dat is ook fijn

Ok, 9x gefietst en wil nu al een gepersonaliseerd fietsshirt maken :sweat_smile: Ik zie online verschillende opties, heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Van een vriendinnengroep fietsen nu 4 vd 6 en leek ons leuk een eigen shirtje te hebben.

5 likes

Heeft iemand dames zadel aanraders? M’n FM heeft een beperkt (en duur) aanbod, dus ik oriënteer me ook op online.

Bij Mantel hebben ze een hele zadel-navigator die op basis van de afmeting van je zitbotten, je voorkeuren etc. een selectie uit hun zadels maakt! Ik zag echt door de bomen het bos niet meer, maar hiermee heb ik een fijne uitgezocht :slight_smile:

1 like

He kak. Net in mijn eentje een lang rondje gedaan en wilde eens kijken of ik mijn gemiddelde snelheid wat omhoog kon kregen, dus heb goed doorgetrapt.Stond Strava de halve rit op pauze :expressionless: Nu voelt het alsof het niet telt

1 like

Ik heb m’n nieuwe outfit binnen, nu zoveel zin om te fietsen haha. Maar weersvoorspelling ziet er nog niet zo lekker uit voor vanavond, hoop dat het droog blijft/wordt!

2 likes

Er zitten gewoon nu al gaatjes in mijn net nieuwe fietsshirtje! Twee keer mee gefietst en niet zoveel geks mee vervoerd (reepje en telefoon)

En dit weekend wil ik klikschoenen gaan kopen, spannend.