Het wielrentopic

Wilde nog even laten weten dat ik deze had besteld en inmiddels binnen heb, hij zit echt top! Heb ook nog een andere van dit merk besteld en die zit ook goed dus thanks voor de tip :hugs: helemaal blij mee

1 like

Haha ik had hem ook al besteld :smile:

2 likes

Ik ben ook lekker aan het fietsen geslagen, maar 2 dagen achter elkaar zorgt inderdaad wel voor een beurs gevoel haha. Ik las op internet ook van alles over speciale zalf, charmois oid. Gebruiken jullie dat weleens en helpt dat?

Verder ga ik binnenkort ook naar een dameszadel kijken, maar kijk het nog even aan! Nu t/m 40 km niet heel erg veel last (behalve beetje schraal haha). Maar wil binnenkort wel langere stukken fietsen, dus dat zal wel weer even wennen zijn!

1 like

Ik ben begonnen!! Ben wel echt een beginner bij alle afstanden die hier lees, ik kom nog niet verder dan 22 haha. Maar zo leuk!!

2 likes

Heeft iemand een castelli broek? Ik heb normaal maat 28/29 qua broeken dus zit vaak tussen S en M in. Zou ik dan een L nodig hebben van castelli omdat het zo klein valt? Of zou een M al groot genoeg zijn?

Ik heb vandaag gefietst via van die fietsknooppunten. Ik had van te voren een route uitgezocht en alle punten op mijn hand geschreven. Vond het echt ideaal, kon veel sneller fietsen. De knooppunten zijn ook echt duidelijk aangegeven en heb echt langs prettige paden gefietst. De app hiervan is Fietsknooppunt.

En iemand tipte ook nog onderstaande website. Op best veel plekken staan kranen waar je gratis water kan tappen. Nu de horeca dicht is misschien wel handig

2 likes

zou voor een L, misschien zelfs XL gaan. Ik heb 1x een broek daarvan gepast. Heb normaal brokaat 27/28 S/M en volgens mij pastte ik net een L van Castelli en dat zat echt strak

1 like

Ik verbaasde me hier zo over! Ik heb een broek van Assos, mijn spijkerbroeken zijn maat 25/26 maar mā€™n fietsbroek maat L. Vallen die dan zo klein?

Ik heb vandaag een nieuw fietsshirt gekocht, van agu. Nu is mā€™n outfit compleet :smiley:

2 likes

Ik gebruik gewoon uierzalf, werkt ook goed :wink:

Ik ga morgen weer fietsen! Op de een of andere manier was het een enorme drempel geworden, maar denk als ik weer op de fiets zit dat ik snel weer wil.

1 like

@Neverfull Thanks, dat heb ik nog staan, dus ga dat eerst eens proberen!

Wie heeft er nog aanraders voor fietsbroekjes? Heb er nu eentje van de Lidl, maar die naad begint al te rafelen. Dus wordt tijd voor een nieuwe, zat te denken aan rond de 60euro.
Of kan ik dan beter meer geld neerleggen voor een echt goede? Lastig te bepalen hoe de prijs-kwaliteitverhoudingen zijn, dus als iemand tips heeft, graag!

Vorig jaar besloten dat ik graag een racefiets wil en afgelopen weken eindelijk genoeg tijd gehad om me in te lezen.

Vandaag in een fietsenwinkel een proefritje gedaan op tweedehands Sensa Romagna Shimano 105 triple 11-speed, ong 5 jaar oud. Fiets is helemaal nagekeken, ketting vervangen. Hoewel ik een Shimano Sora of Tiagra eigenlijk ook wel prima had gevonden, is deze fiets verder compleet naar mijn zin en voor zover je wat kan zeggen na een kort proefritje; het fietst prettig. Prijs is helaas wel boven mijn wens met 500 euro (voorkeur was <400). Grote voordeel is dat de fiets goed is afgesteld op mijn lengte, al is nagekeken door een betrouwbare zaak en direct rijklaar is (en hij is mooi, toch wel een beetje belangrijk :face_with_hand_over_mouth: ). Ik ben enthousiast. Nadeel: deze fiets specifiek was de laatste, dus voel enige druk om een keuze te maken. In de regio waar ik nu woon (tijdelijk weg uit de randstad ivm corona) is helaas niet al te veel keuze tweedehands.

De twee die ik online heb gevonden en overweeg: een Gazelle Giro Tiagra 3x9, geheel nagezien, voor 200 euro. En een Ridley Icarus SLS, Shimano 105, met nieuwe banden en ketting, bieden vanaf 320 euro (is al meerdere keren op geboden). Van beiden weet ik niet uit welk jaar, ik moet langere afstand rijden om ze op te halen en mogelijk komen hier toch ook nog kosten bij als ik ze laat nakijken (en afstellen) bij goede fietsenzaak.

Ik neig nu toch naar de Sensa, maar misschien zit ik iets teveel op mijn roze wolk van enthousiasme. Misschien hebben jullie nog tips of adviezen om mee te nemen in mijn overwegingen?

1 like

Zou ook voor de Sensa gaan, mogelijk hebben we dan dezelfde :wink: heb die van mij voor 450 via marktplaats, maar die staat nog niet op mij afgesteld en heb al een nieuwe stuurpen erop moeten zetten. Dus dan ben je alsnog geld en tijd kwijt aan alle afstellingen goed zetten. En vind een mooie fiets ook heel belangrijk! frame wissel je namelijk niet

En @Treacherous, dank! Ik ga voor de Sensa, fingers crossed dat hij er morgenochtend nog is

Aaaand, itā€™s gone :cry:

Gelukkig alsnog geslaagd op marktplaats vandaag: een Sensa Umbria tiagra triple 10-speed van 2015 waar amper op gereden is. Casette, ketting en banden nog super netjes. Uiteindelijk 70 euro kunnen afdingen, waardoor de fiets nog net iets goedkoper was dan de Sensa van gisteren :sunglasses: Ik ga voor nu wel de klikpedalen nog even vervangen voor normale pedalen en voor de zekerheid nog even laten controleren of hij goed is afgesteld, maar verder helemaal klaar voor gebruik :tada:

3 likes

Ik had er 1 van shimano voor 40-50 euro, maar heb na 1,5 jaar geĆÆnvesteerd in een duur Craft broekje (160 afgeprijsd voor 100) want merkte dat ik na lange afstanden echt teveel pijn aan mā€™n billen had. Futurum en Castelli zijn ook goede merken zei mijn wielrenexpert-vriendin haha

1 like

Thanks! Heb vandaag een mini testritje gedaan zonder helm en kleding op een rustig fietspad en schrok ook nogal van mijn (totale gebrek aan) conditie haha, dus ik ga het inderdaad langzaam opbouwen en voorlopig nog even niet fietsen met fietscomputer want ik ken mezelf dan wel :roll_eyes: Balen van je blessure!

Ik ben op zoek naar een broekje dat geen decathlon kwaliteit is (of ik heb gewoon een te goedkope dat kan ook, maar deze zat het lekkerst haha), maar ook geen craft. Vind je Shimano dan een soort ā€˜tussenklasseā€™?

Fietsen gaat hier steeds lekkerder, echt blij mee! Ook zin in om binnenkort een keertje alleen te gaan. Wel spannend maar stippel gewoon een rondje van 15km uit denk ik. Je moet ergens beginnen :grimacing:

Ja ik denk het wel! Maar craft heeft ook wel goedkopere broeken. Je moet vooral even kijken naar de zemen en welke nummers ze hebben. Craft heeft bijv C3 wat het laagst is geloof ik en C1 wat het best is

Oh dat wist ik niet thnx! Heb ik bij de decathlon niet gezien geloof ik. Ga eens op onderzoek uit binnenkort :slight_smile: