Hoe ga je om met activisme/idealisme in je dagelijks leven?

Ja ik snap wat je bedoelt, ik vind het alleen zo lastig inschatten in hoeverre het daadwerkelijk invloed heeft op hoe mensen mij benaderen? Want soms heb ik er gewoon zin in, en soms heb ik ook het idee dat het bepaalde dingen normaliseert (of juist niet). Net als jij heb ik er ook nooit echt opmerkingen over gekregen, maar je weet natuurlijk nooit wat mensen denken.

Nou moet ik zeggen dat ik een vrij saai en regelmatig leven heb dus dat ik op veel dagen weet dat ik alleen mijn naaste collega’s en huisgenoten zie (heb op werk ook geen contact met externen) en dan weet ik dat het daar op het contact in elk geval niet van negatieve invloed is. Aan de andere kant heb ik ook niet de tijd/energie om de hele dag door met iedereen in gesprek te gaan en denk ik dat het niet verkeerd is om bepaalde dingen wat meer terug te zien in het straatbeeld.

In de reacties op Facebook gaat het ook flink los

Ben ik weer hoor :yum:

2 likes

Ik heb me aangemeld!
Ben wel benieuwd of ik gekozen word want ik ben hartstikke links

3 likes

Haha wat stoerrrrrr
Ik durf niet hoor

1 like

Ik heb in m’n mail ook nog eens gevraagd of er vegan eten is :’).

Maar ik denk niet dat ik gekozen ga worden maar ik denk dat het wel leerzaam is. (ik doe echt ongeveer 3 x per jaar zoiets alleen en dan schijt ik hem altijd dus nu ook hoor)

Ik zie dit nu pas! Ben je uitgekozen?

Nee :frowning: maar ze hebben 14 juni weer een editie en voor die mag ik wel meedoen!

2 likes

Spannend!

Ja daar heb je gelijk in. Stond vaak op het punt (letterlijk) om te gaan naar een demonstratie, maar vond het te eng/spannend haha. Maar inderdaad. Ik wil er ook niet alleen meer over praten maar ook echt iets doen.
Je mag mij wel een bericht sturen over mijn werk als je wilt. Wil er hier niet teveel over zeggen omdat ik hier niet anoniem ben.

1 like

@Jenn @Twijfelaar
Ik was vrijdag bij kerst met de vijand, was interessant. Tof hoe over zoveel dingen nog redelijk hetzelfde werd gedacht. Maar ik kon de fvd stemmer wel wat aan doen toen die zich afvroeg of er wel genoeg vrouwen waren die de helft vd politiek kunnen verzorgen. Hij dacht dat vrouwen dat liever niet wilden.
Ook vond die het niet oké als vrouwen voorrang kregen in een sollicitatie want ze zijn minder goed als bv ingenieur

4 likes

Wat leuk dat je laat weten hoe het was! Ik was het eerlijk gezegd helemaal vergeten. Hoe was de sfeer verder? Is er nog een voedselgevecht geweest?

Ja de sfeer was goed! Iedereen kwam echt om naar elkaar te luisteren dus 't was hele vreedzaam. Geen voedselgevecht en toen ik zei dat ik vegan was stelde de rest meteen voor de helft vd gourmet vega te houden!
Het is 10 september vlgs mij weer en eigk wil ik wel nog een x gaan. Dus ik denk dat ik me aan ga melden :slight_smile: vond het heel leerzaam

4 likes

Ik wil eigk iets kwijt waar ik heel boos om ben, mbt de politie.
Ik ben afgelopen zaterdag staande gehouden voor een legale, onaangekondigde actie. Ik deed niets wat strafbaar was maar kwam wel op voor m’n idealen.
Nou toen kwam de politie dus en die agent vroeg toen om m’n ID. Dus ik gaf die en ze maakt een foto ervan. Dus ik vroeg of dat wel mocht en zei gaf aan dat ze dat mocht en dat ik niet zo moeilijk moest doen (later nagevraagd mag ze niet). Toen wou ze m’n adres hebben dus ik vroeg opnieuw waarom. Toen zei ze ja ik kan het ook nu opzoeken in het systeem dus geef het maar gewoon dat is sneller. Dus ik geef m’n adres. Bleek ze daar wijkagent te zijn. Dus even daarover gekletst van nou wat een toeval.
Wordt er gisteravond aangebeld staat zij met een collega voor m’n deur!! Om te vragen hoe het verder gegaan was zaterdag en omdat ze daar benieuwd naar waren.
Opnieuw, ik was staande gehouden hé niet gearresteerd!!!
Dus ik kort wat vragen van ze beantwoord, niet echt op details ingegaan want gaat ze niks aan. Gaat ze vragen stellen over degene met wie ik was en dat ze hem nog gezien heeft daarna, ging ze helemaal omschrijven hoe zijn kind eruit ziet enzo!
Nouja toen heb ik gezegd joh ik was voetbal aan 't kijken dus als 't goed is ga ik daar weer mee verder.

Maar ik ben dus zo boos dat ze waarschijnlijk langs kwamen om mij te intimideren en duidelijk te maken dat ze mij in beeld hebben en weten wie ik en m’n “partner” zijn.
Ik vind het zo niet oké, ben er echt niet blij mee.

1 like

Dankje voor je berichtje!
Ja ik ben oké hoor, wel boos, ook op mezelf maarja ik doe het al steeds beter.
Eerste arrestatie zei ik nog veels teveel tegen de politie en dat gaat steeds beter. Ik had gister natuurlijk moeten zeggen dat ik geen interesse had en doei. Maarja dat doe ik dan toch niet zo makkelijk en ze zijn wel gewoon in mijn huis (nja m’n hal hoor).
En het meeste van je advies wist ik al en heb ik ook! Zo heeft m’n partner tv ook te woord gestaan want ik hoefde dat niet. Maar nja baal er wel van.

Wat ik trouwens heel eng vind (heel ander onderwerp) is dat vegan demonstraties nu ook zo hard worden aangepakt terwijl ik het idee heb dat die groep daar helemaal niet op voorbereid is/geen advocaat heeft.
Ik ga over 2 weken naar de vegan burger demonstratie bij de politieke bbq en ik vind het gewoon best eng omdat deze groep helemaal niet zo voorbereid is vlgs mij op arrestaties en hoe je daarmee om moet gaan.

3 likes

Leuk dat je het nog even laat weten, klinkt interessant en leerzaam!

Jemig, wat naar :frowning: Fijn dat je oke bent. Ik heb wel een vermoeden bij welke actie dat was. Nav jouw bericht moest ik hier aan denken, deze las ik laatst, dus bij dezen drop ik ze ook even hier:

Okee, wow… het langs huizen gaan is dus ook echt serieus een ding. Wtf. Wat een inbreuk in je beschermde huisomgeving, gadver.

Ik vind het ook heel naar :frowning: In één van die links zit een petitie hierover, of het zin gaat hebben weet ik niet maar het kan nooit kwaad.

Ik had het eerste artikel erover gelezen en moest daar woensdag ook meteen aan denken! Maar ik denk dat het gewoon intimidatie is hoor. Alhoewel ik wel de enige vrouw ben in een redelijk sterk netwerk. Zouden ze denken dat ik dan eerder snitch?

Nouja ik ga er denk ik ook te veel over nadenken nu, zou me niks verbazen als ze dit gewoon deed voor het boeiende verhaal.
Dit soort dingen maken trouwens wel dat ik me echt niet veilig voel bij de politie.

Ohja nog een ergernis!!
Waarom denken mensen altijd dat ze je aan mogen raken zodra ze je staande houden of security je weghaalt ofzo. (mensen is dus de security of de politie of andere autoriteit, gelukkig geen random mensen)
Ik heb tegen die security wel 15 x moeten zeggen dat ik gewoon meeloop en dat ik wil dat die van me af blijft en me niet aanraakt.
Ik werkte ook echt niet tegen en liep gewoon voor hem uit en toch begon die me iedere x weer te duwen of me bij m’n schouder vast te pakken. En heb dat eerder meegemaakt.