Dit gaat om hetzelfde overzicht als ik bedoelde, jij hebt wel een uitgebreidere versie inderdaad. Dus ook de datum van bevraging en aantal bevragingen staan erbij, dat staat niet op hrt overzicht via mijn overheid. “Op verzoek” kan nog steeds een geautomatiseerd verzoek betekenen. Het politiesysteem haalt dan persoonsgegevens uit de BRP geautomatiseerd op zonder dat er vervolgens ooit een persoon binnen de politie nog naar kijkt of die bevraging om een specifieker reden heeft gedaan. Dat mag overigens niet (zomaar).
Ik heb even heel snel gegoogeld naar wat ik bedoel en dit artikel gaat daar ook op in 'Politie slaat onnodig persoonsgegevens op: 9 miljoen Nederlanders in database' | RTL Nieuws Daar wordt genoemd dat je bv in het systeem terecht kan zijn gekomen als je ooit getuige bent geweest of aangifte ergens van hebt gedaan, maar misschien ook wel als je anderszinds met de politie in aanraking bent gekomen.
Ik weet niet zeker of dit bij jou het geval is geweest maar ik weet dus wel dat het niet gelijk meer hoeft te betekenen om bovengenoemde redenen.