Ik ergerde me vanavond zo erg aan een vriendin in onze vriendengroep. Mijn vrienden die ik al bijna mijn hele leven heb, hebben vanwege hun religie iets tegen de LGBT-community. Dat ze het maar raar etc vinden. En dat homoseksueel zijn bijv. geen (onderdeel van) identiteit is. Het gebeurt sporadisch maar de onzin die er soms uitkomt. Vanavond noemde een vriendin bepaalde mensen homo’s omdat er iets aan de hand was. Ik zei er wat van maar het komt gewoon niet aan.
Ik ben katholiek opgevoed. Mijn vrienden zijn christen en moslim. Ik weet ook wat er in de bijbel en de koran staat maar er staat nergens dat je homo’s als scheldwoord kan gebruiken of je kind moet afstoten. LGBT-foob zijn is echt een keuze, waar seksuele geaardheid en genderdisforie dat niet zijn. Dit zijn hoogopgeleide mensen maar zo dom op dit gebied. Ik voel mij echt geradicaliseerd in mijn mensenrechtenactivisme terwijl LGBT-community accepteren en respecteren echt the bare minimum is.
Eén vriend staat gelukkig wel aan mijn kant wat betreft uitspreken tegen ál het onrecht i.p.v. alleen wanneer religieuze groepen worden aangevallen. Maar de rest zegt als het al een keer ter sprake komt of domme dingen of niks. Ik ben zelfs bang dat iemand z’n geaardheid verbergt vanwege z’n achtergrond, die nare attitude tegenover homo’s etc. omdat ie al eerder commentaar kreeg als hij ervoor koos niet te vasten enzo. Het zijn ook mijn enige echte vrienden die ik al lang ken. Nieuwe vrienden die ik maak, daar word ik nauwelijks zo close mee. Maar ik stoor mij er de afgelopen jaren steeds meer aan dat die kortzichtigheid door meer educatie niet opgelost wordt. Ik heb echt nieuwe vrienden nodig.
Mijn familie idem. Allemaal gelovigen die zich hun lhbt-kortzichtigheid proberen te verantwoorden. De een nog erger dan de ander. Ik ben het vechten moe terwijl ik mij niet eens kan voorstellen wat mensen in de lgbt-community steeds moeten doormaken. Nu denk ik: fuck it. Deze mensen zijn al verpest en echt niet te redden. Zolang ik mijn kinderen in de toekomst in ieder geval kan meegeven dat zij mogen zijn wie ze willen zijn, dan hoop ik dat hun wereld meer open-minded is.
Ik merk dat ik ook heel intolerant word naar religie. Immers, als het niet in die boeken stond, zouden mensen het niet in hun hoofd halen zoveel haat te verspreiden zonder reden. Iemand moet er gewoon profijt bij hebben gehad bij het schrijven van die boeken. Dat moet gewoon. Wat heeft de beste God eraan om homo’s liefde en seks te onthouden? Ik snap het gewoon echt niet. Ben zelfs opnieuw begonnen in de bijbel. Maar nu denk ik niet alleen dat God iets had/heeft tegen homo’s, ook tegen vrouwen. Maar misschien begrijp ik het zelf allemaal niet hoor.