Hoe hoort het eigenlijk? Etiquettetopic

Ik denk wel dat er mensen zijn die bepaalde woorden bewust niet gebruiken. (Ik weet het eigenlijk zeker want ik ken ze haha). Maar de meeste nemen het allemaal niet zo serieus.

1 like

Haha we moeten een lijst toevoegen met verboden woorden: toilet en gebakje zijn de enige die zo in me opkomen.

1 like

Horloge, sieraden, koelkast, colbert, stropdas. Ik ken ook sowieso niet alles.

Edit: https://onzetaal.nl/taaladvies/taartje-gebakje/

4 likes

Wat is er met horloge dan? Die ken ik niet.

1 like

Het is klokje toch? Maar pin me er niet op vast.

Ah, zou best kunnen ja. Ik ben een beetje wannabe snob geloof ik :smile: Ik blijf bij koelkast (het kreng koelt per slot van rekening mijn etenswaren, komt geen ijs bij kijken, tenzij er een vriezer aan vast zit), maar kan dan wel weer heel slecht tegen stropdas, colbert, kostuum, japon en toilet bijvoorbeeld.

3 likes

Ja, volgens mij moet je “u niest” zeggen. Haha, oke thanks, had ik zelf nog niet door :roll_eyes:

7 likes

Mijn moeder zei vroeger altijd ‘kan je dit uit de ijskast halen?’ En dan riep ik altijd ‘bedoel je de vriezer of de koelkast???’ Want ik snapte het nooit. Nu zeg ik wel ijskast, maar ik heb het uit haar gestampt want zij zegt wel koelkast nu haha.

9 likes

Ik denk ook wel dat het beleefder is om je aan te passen. Bij mij op kantoor zegt iedereen gezondheid. Dan kan ik wel star aan de etiquette blijven vasthouden maar dan lijk ik onbeleefder dan zij.

7 likes

huh hier heb ik nog nooit van gehoord, dus als een vrouw ff naar de wc gaat moet iedere man aan tafel ff op staan? wat een loze regel zeg haha

7 likes

Ja, bij mij is het inmiddels ook meer een principedingetje. Ik weet dat ijskast is hoe het heurt, maar een van mijn beste vrienden komt uit 't Gooi en hij hamert er altijd zo op dat het ijskast is, dat ik heb besloten dat ik het altijd koelkast zal blijven noemen. Recalcitrantie is vast ook niet gewenst volgens officiële etiquetteregels :grimacing:?

6 likes

Ja dan sta je dus mee op. Ik ben het dus wel echt zo gewend, maar wel alleen bij diners, niet als ik met vrienden een pizza eet.

*whahaha ‘zo gewend’ klinkt ook echt alsof ik het vanaf kinds af aan zo gewend ben maar dat bedoel ik niet. Van formele diners bedoel ik. En zo gewend dus ook weer niet want het voelt dus helemaal speciaal.

@HyacinthBouqet een topic naar jouw hart :grin:

3 likes

Haha ja ik ken dit dus alleen van First Dates. Ik ben duidelijk niet opgevoed met die etiquette, want ik dacht alleen maar ‘gaat die vent haar nou helemaal begeleiden naar de wc?!’

1 like

Ik ga vanaf nu kijken hoe raar mensen in mijn omgeving me aan gaan kijken als ik dit zeg. Ik heb dit vaker gehoord maar was het helemaal vergeten tot nu.

7 likes

Like ships that go out to sea, I spoon my soup away from me. Dit spookt ALTIJD door mijn hoofd als ik soep eet haha!

4 likes

Huh ik snap niet eens hoe je dat zou moeten doen??

Ik heb het idee dat ik het van opzij doe, maar dat is dan vast helemaal niet goed haha. Mijn ouders hebben me nooit iets geleerd qua etiquette

Ik als ik dit topic lees:

Image result for keeping up appearances onslow

104 likes

Haha wow er was op het oude forum altijd een ellegirl die Bourgeosie heette en ik dacht echt, wow waarom meteen ‘tyf op’ tegen haar :joy: Maar het is ook gewoon een term

1 like