Hoe kom jij je werkdag door?

Ik ben dus zo’n zure kantoortrut die in een vrij saaie organisatie werkt (overheid :stuck_out_tongue: ). Er valt hier niet zo veel te beleven, ik kom gewoon mijn werk doen en ga op het eind van de dag met wat minder energie terug naar huis. Dus ik vraag mij af: wat doen jullie om je werk(dag) iets aangenamer te maken? Tips om het thuiswerken leuker te maken mogen ook!

3 likes

Haha, hier ook kantoor. Ik doe ook gewoon mijn werk. Voor tussendoor heb ik vaak onder andere Twitter en het forum open staan, daar vermaak ik me wel mee.

Ik heb ook standaard het forum open staan. Verder veel ad en nu.nl haha. Bij mij wisselt het heel erg, ik werk op meerdere locaties. Vandaag zit ik op zo’n saaie locatie dat ik stiekem aan het Netflixen ben. Die site is hier gelukkig niet geblokkeerd haha!

Haha, nee Netflixen durf ik dan weer niet hoor. Internetten mag hier ook gewoon als je werk er niet onder lijdt.

1 like

Ik eigenlijk ook niet hoor. Maar ik zit achter de receptie hier, en er komt niemand, geen telefoon, geen meldingen, helemaal niks.
Dus heb het maar voor mezelf recht gepraat dat ik mag Netflixen, want wat is het verschil met een boek. Op andere locaties zou ik het ook niet aandurven, maar dit is echt wel heel doodsaai

Forum, YouTube, LinkedIn, elke vrijdag tickets kopen met collega’s voor de Lotto zodat we (ik in ieder geval) weg kunnen van dit zinkende schip. Needless to say dat ik op zoek ben naar een nieuwe baan.

16 likes

Ahwww @Kuidaore, veel succes met je zoektocht naar een nieuwe baan!

Netflix kan hier absoluut niet, af en toe lees ik wel eens 5 minuutjes een nieuwssite, maar meer dan dat durf ik niet echt want alles wordt natuurlijk gemonitord + collega’s die voorbij lopen + het werk moet wel gedaan worden :frowning_face:

2 likes

Ik werkte een tijdje als receptioniste bij een bank, en als er dan gewoon geen bezoekers kwamen (op dagen als oudjaarsdag, of midden in de zomer ofzo) dan had ik serieus de hele dag nietssss te doen.

Uiteraard was netflixen enzo niet toegestaan omdat je vaak wel gewoon zichtbaar was voor medewerkers, maarja… soms MOEST het gewoon wel omdat je anders gillend gek werd haha.

Gelukkig was dat in de tijd van Pokémon Go, dan ging ik gewoon ieder uur 10 minuten door het pand lopen en leuke Pokémons vangen.

Edit: En vooral ook de rest van de tijd m’n salaris al uitgeven voordat het binnen was.

7 likes

Ik werk ondertussen al 8 jaar fulltime van thuis uit, maar ik vraag me dit serieus nog elke dag af haha. Op rustige momenten doe ik niks anders dan forummen, kranten lezen, met de hond spelen, geld uitgeven dat ik niet heb en tv kijken (ja, in de zetel, kan gewoon als je thuis werkt natuurlijk). Doe ook wel mijn huishouden tussendoor en ik kook en doe boodschappen, dus ook niet helemaal nutteloze tijdbesteding haha

Ohja mijn beginpost is misschien niet zo handig geformuleerd, maar mijn probleem is dus niet dat ik niks te doen heb (heb eerder te veel werk dan te weinig), maar eerder dat ik mijn werk op zich best saai vind, de collega’s voor niet zo veel aangename afleiding zorgen,… Dus ik wil mijn werkdagen toch zo aangenaam mogelijk maken :grin:

Vind het trouwens wel leuk om te lezen wat jullie doen als jullie niks te doen hebben hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Snoepen!!!

4 likes

Als ik vanuit huis werk dan ga ik elke paar uur eventjes met de hond naar buiten, tussen de middag vaak een uurtje naar het bos.

Op het werk in de pauze even de stad in met collega’s voor een broodje en regelmatig over andere dingen kletsen dan werk. Sowieso heb ik meestal wel afwisseling door ad hoc dingen vanuit vragen van collega’s of telefoontjes van klanten. Als je dag dynamiek mist, je eigenlijke werk een beetje verveelt én je weinig leuke collega’s hebt, dan zijn dat voor mij (vooral in combinatie) wel redenen om iets anders te zoeken…

Even een rondje lopen met een collega (doenik ook alleen wel vaak), gewoon even tien minuten buiten in de zon met een kop koffie, podcasts luisteren, muziek luisteren, kop koffie op een andere afdeling halen. En af en toe kletsen met collega’s.

1 like

Ligt denk ik ook wel aan je organisatie en je afdeling, maar ik schrijf bijv weleens een blog voor op ons intranet als ik me verveel haha. Wij worden sowieso wel aangemoedigd om ook dingen ‘buiten je functie’ te doen dus ik probeer ook bij interessante projectgroepjes aan te sluiten. Je kunt bijv ook bij de personeelsvereniging gaan of het initiatief nemen om een borrel te organiseren bijv., maar is ook maar net wat je zelf leuk vindt en wat er mogelijk is

2 likes

Ik mag niet internetten voor eigen gebruik maar ik doe het wel, hahaha. Forum durf ik niet, maar ik lees wel veel wikipedia en soms nu.nl

1 like

Momenteel doe ik vooral fysiek werk, dus nooit tijd om op internet te zitten haha. Voordeel aan constant rondlopen en bezig zijn is wel dat de tijd -meestal- snel voorbij gaat!

1 like

Lijkt me ook heel moeilijk als je het plezier niet ook bij je collega’s vandaan kunt halen! Weet niet of het kan wat betreft concentratie maar als ik alleen aan het werk ben zet ik vaak een podcast op.

1 like

Bij mij wordt het ook vooral leuker door collega’s, anders zou ik ook niet weten hoe ik het nog leuk moest vinden. Ik heb laatst gelezen dat een kantoorhond de sfeer verhoogt, dus een hond ergens vandaan halen kan ook helpen :grin: Alleen een beetje jammer dat dat meestal niet mag.

2 likes

Veel nieuws lezen, Twitter afstruinen, linkedin… en soms ga ik ff een rondje lopen haha. Helpt het misschien om tijdens de dag kleine doelen voor jezelf te stellen? Dus voor de lunch project X af, dan tot 15.00 project Y, even pauze en dan mails beantwoorden oid? Merk zelf namelijk dat ik vooral gek kan worden van de wetenschap dat ik 8 u lang achter Mn computer ga moeten werken, kleinere doelen maken het dan iets behapbaarder

1 like

Ja, dit vind ik een goed idee, zou ik echt meer moeten doen! Ik werk maar zo’n beetje in het wilde weg, begin vaak aan iets om dan afgeleid te worden door een mail die binnenkomt oid… Dus wil ook iets aan mijn manier van werken veranderen waardoor ik iets meer voldoening krijg, kleine doelen stellen kan daar zeker bij helpen denk ik!