Hoe kom jij je werkdag door?

Aaahw haha een kantoorhond lijkt me super tof :grin: maar dat zal op m’n werk echt noooit mogen :sleepy:

1 like

Dromend en fantaserend over reizen en plannen makend voor wat ik op m’n vrije dagen ga doen. En ik heb gezellige collega’s.

Ondanks dat ik 12 uur per dag werk, gaat de tijd over het algemeen wel snel. Ik heb een goeie afwisseling tussen aan de computer zitten en rondlopen. En ik probeer mezelf tijdsdoelen te stellen. Maar mijn grootste motivatie zijn de 5 dagen vrijaf :grin:.

Ooh, en ik probeer lekker eten mee te hebben.

Skypen met collega’s die op andere opdrachten zitten, muziek/radio luisteren gewoon met oortjes in en kan je altijd zacht zetten zodat je de rest nog wel hoort of 1 oortje in. Verder lees ik af en toe ook wat nieuwssites even tussendoor en soms loop ik gewoon met mijn tel ergens heen en ga ik daar rustig een kwartiertje appen.

Bij mijn vorige baan kon bovenstaande eigenlijk allemaal niet en was gewoon oersaai. Dus toen mailde ik altijd met vriendinnen. Meestal mailden we dan zo’n 2 keer per dag soms vaker als er iets was en soms paar dagen niet en dan na een week ofzo weer wel. Zo konden we goed met elkaar kletsen zonder zichtbaar op je mobiel te zitten.

Kijk elke dag weer uit naar de luch, soms is het hele team druk dus loop ik een rondje in de stad maar meestal lunchen we samen.

Er is beneden een koffie/sandwichbar dus meestal haal ik daar een soja cappuccino. Regelmatig ook coffee breaks/meetings daar.

Ennnnn dan heb ik het geluk dat het bedrijf waar ik werk heel veel bekende ijsmerken heeft. Er staan dus vriezers met gratis ijs! Heb mezelf maar een limiet opgelegd van max 1 ijsje per week maar ga door zoals deze week dus soms overeen.

Conclusie: eten zorgt ervoor dat ik de werkdag overleef. Haha nee muziek, whatsapp, het forum en nutteloze maar leuke gesprekken met collegas helpen ook hoor.

4 likes

Eten, food is life. En toch leuk maken met collega’s, ik vind mezelf wel een sfeermaker :stuck_out_tongue: verder zeiken op klanten doet het ook altijd goed en er zijn altijd wel twijfelachtige dossiers te bespreken, never a dull moment.
Zou overigens gevierendeeld worden als ik ineens zou netflixen op kantoor?

2 likes

Haha ik denk eigenlijk dat heel veel studies een kantoorbaan opleveren. Dan moet je echt iets praktisch gaan doen zoals geneeskunde, verpleegkunde, bouwkunde, zoiets.

Maar het ligt denk ik ook heel erg aan de organisatie / bedrijf waar je werkt. De een is heel stoffig en de ander kun je vanalles doen

Bij mijn vorige baan moest ik vooral van locatie naar locatie, maar ik moest ook af en toen op kantoor werken. Omdat ik daar sowieso al een hekel aan heb, probeerde ik het voor mezelf zo leuk mogelijk te maken door allemaal lekkere dingen mee te nemen. En dan werkte ik echt steeds naar mijn eetmomenten toe. En zo kwam ik de dag wel prima door.

1 like

Omgggg gratis ijs, dit klinkt als de hemel! :heart_eyes:

2 likes

Soms echt nauwelijks :weary:

Ik heb een half uur betaalde pauze en een half uurtje onbetaald, dus neem altijd m’n eerste pauze zodat ik erna nog maar 4 uur hoef (12.30 - 13.00) en het laatste half uur echt super laat (15.45 - 16.15). De eerste 4 uur kom ik altijd wel goed door namelijk maar krijg het zwaarder naarmate de dag vordert.

Verder:
Fokking veel zeiken over klanten tegen andere collega’s of over de onkunde van andere afdelingen
Skype chatten met leuke collega’s
Vrijmibo regelen
Tussendoor beetje lezen op m’n telefoon (forum) of nieuwssites (computer).
Verder is het vrijdag snackdag in ons cafetaria dus dat sleept me er wel echt doorheen to be fair haha

3 likes

Ik vind mijn werkdagen soms ook lang duren. Ik maak to do lijstjes Zo Dat ik lekker kan wegstrepen.
Daarnaast Skype met collega’s op andere afdelingen. En beetje internetten. Daarnaast veel water drinken uit de automaat en traplopen. Ja heb echt een kantoor baan en dan is traplopen wel goed voor je. En daardoor haal ik ook mijn stappen.
In dr pauze ook vaak een rondje lopen.

En met een beetje geluk heb ik afspraken buiten mijn gebouw of moet ik even de productie ondersteunen, dat zijn de leukste excursies.

Haha is het ook! Soms zijn er ook ijsjes die alleen in andere landen van Europa worden verkocht of samples die binnenkort worden gelanceerd hier in NL.

1 like

Ik kom de werkdag door vooral ZONDER water te drinken, te plassen, mail checken en ontspannen. Ik heb 1 pauze van 30 minuten in die 8,5 uur. :sweat_smile: De dag vliegt voorbij!

3 likes

Ik ook en ik vind dat echt heel weinig eigenlijk

Haha dat was ook mijn eerste reactie bij het lezen van de titel. Ik werk niet op de SEH, maar heb ook geen tijd me te vervelen en zelfs als ik een computerdag heb heb ik zoveel af te maken dat het als een race tegen de klok voelt.

Tips voor kantoorbaantjes: overleg eens met de leidinggevende of de investering in sta-zittafels gemaakt kan worden. Die kan je in stastand zetten waardoor je dus staand achter de computer bezig bent. Dit is veeeel gezonder voor je, maar houdt je dus ook wakkerder en scherper.
Je hoeft dan niet de hele dag te staan, maar de verhouding 2 uur staan en dan een uur zitten is wel heel prettig.
Als dat nou te duur is is zo’n bal om op te zitten ipv een stoel ook prettig. Af en toe afwisselen met je bureaustoel voelt ook fijn. Het houdt je lichaam even wat meer bezig (en het voelt alsof je op een skippybal zit dus je inner 7 year old is ook intens gelukkig gelijk).

4 likes

Mijn werkzaamheden zijn leuk en het is ook niet dat ik te weinig werk heb, maar ik werk maar met heel weinig collega’s en ben ook heel vaak alleen. Dus ik word soms ook gillend gek en moet werk ook echt leuk maken voor mezelf (ben ook op zoek naar iets anders).

Maar wat ik doe is zelf cappuccino’s maken en die slepen me door de dag heen haha. We hebben een koffieautomaat en een magnetron en dan klop ik zelf melk in zo’n glazen opschuimer. Het duurt 5 minuten om te maken en het is super lekker en dat zijn dan dingen waar ik naar uit kijk: oehh over 20 minuten ga ik een lekker koffietje maken.

Als ik het zo opschrijf klinkt het best triest haha.

4 likes

Ik vind mijn werk best leuk, maar het zit inmiddels heel erg in mijn comfort zone, waardoor ik steeds vaker een dip heb. Ik ga vaak thee halen, in de pauze naar buiten met collega’s. Tussen het werk door een beetje internetten.

Met dit forum. Stiekem. Want bijna alles is geblokkeerd. Het EGF was dat ook, maar deze hebben ze nog niet ontdekt. :dancer::dancer:

1 like

Haha nee joh, klinkt niet triest, klinkt net super fijn! Het is dat er geen magnetron is op mijn werk, anders zou ik dit ook wel willen doen, love cappuccinos :heart_eyes:

1 like

Ik heb ook een kantoorbaan. Ik probeer elk uur op te staan om koffie te halen of een stukje te lopen. Als ik lang achter elkaar zit dan wordt ik af en toe echt duf achter de pc.

Ik heb nu een go-go-go kantoorbaan met dagelijkse deadline. Dus helemaal geen tijd voor andere dingen. Gelukkig superleuk werk (een deel van mijn werk zie ik hier zelfs beschreven worden als activiteit tussendoor :see_no_evil:)

Bij eerder werk vond ik het fijn om lekker vaak koud water uit de automaat te halen, vaak dan ook naar de wc te gaan. Alleen maar om in beweging te blijven. En ik had altijd 1 ‘praktisch klusje’ in de week: prijspakketten inpakken en versturen. Dat bewaarde ik dan tot vrijdagmiddag, zodat het laatste stukje week zonder computer was.

Oh en office gossip. Altijd leuk.

2 likes