Hoe kom jij je werkdag door?

Je vergeet forummen op de wc. Of was jij dat niet?

3 likes

Heel veel rondjes lopen, koffie zetten voor mezelf of mijn collega’s en soms ga ik gewoon uitgebreid mijn bureau of de kasten opruimen aangezien dat nooit gebeurt. Oh en zo laat mogelijk lunchen zodat de middag niet zo lang duurt. Na de lunch doe ik dan nog wat kleine klusjes zoals de planten water geven en dan hoef ik daarna nog maar even achter de computer. Ik heb met deze temperaturen wel dat ik soms echt bijna in slaap val achter de computer, ook al staat de airco aan :grimacing:

Ik luister graag radiodocumentaires of hoorspelen terwijl ik werk. Als ik iets moet schrijven gaat dat niet, maar mijn werk vergt vooral visuele concentratie en dat is te weinig prikkelend dus met een goede documentaire werk ik veel fijner.
Gewoon van radio 1: argos, radio doc, reporterradio, mangiare en de hoorspelen.

En verder dropjes en kauwgom en vaak thee halen. En excuses vinden om rondjes te lopen.

1 like

Volgens mij ben jij echt een fantastische huisarts (en collega) haha

2 likes

dit :sweat_smile:

En veel thee drinken.

Qua werk probeer ik altijd de taken waar ik het meest ‘tegenop zie’ eerst te doen, omdat ik hier 's ochtens meer energie voor heb. Vroeger stelde ik deze altijd tot laatst uit, maar het geeft zoveel rust in m’n hoofd als ik de lastigste dingen eerst aangepakt heb. Bovendien heb ik dan (meestal) een iets chillere namiddag om minder belangrijke dingen af te werken. Of, als er onverwacht extra/dringend werk bij komt, stapelt het zich niet op en hou ik het overzicht beter.

3 likes

Ik heb gelukkig echt top collega’s die ervoor zorgen dat de uren snel voorbijvliegen.

Ik werk op straat in de hulpverlening. Nooit een kantoorbaan gehad dus geen idee hoe dat eraan toe gaat… maar als we geen melding hebben zijn we eigenlijk in bepaalde mate vrij om te doen wat we willen. Dus tv kijken, internetten, buiten in de zon zitten, even iets halen bij een winkel enz. Je hebt alleen wel een publieke functie en je moet wel kunnen opspringen en naar de bus kunnen gaan als je een melding krijgt. Dus daar houden we rekening mee.

Haha ik ben ambulance verpleegkundige.

1 like

Ja klopt! Het is heel afwisselend en veeleisend werk maar het is super leuk en je hebt veel vrijheid. Totaal niet te vergelijken met een baan “binnen”.

1 like

Ik doe fysiek werk en heb echt geen 2 minuten om niks te doen. Om het een beetje te overleven ga ik om het half uur heel even water drinken en ik bedenk vanaf maandag al wat ik op zondag allemaal zal gaan doen, waar ik ga ontbijten, wat ik aan zal trekken etc etc

1 like

Ik heb geen tijd om stil te zitten en me te vervelen, om af en toe een beetje rust te krijgen ga ik van ellende maar naar de wc :sweat_smile: Dat is het enige moment van de dag dat ik heel even alleen kan zijn zonder vragen aan m’n hoofd… Heeeeel af en toe doe ik alsof ik heel erg druk ben achter de pc zodat ik even wat langer rustig kan zitten haha

1 like

Ik vind dat niet raar en juist goed. Ik ‘moest’ de afgelopen periode 1 dag in de week bij de receptie helpen en heb daar zo veel van geleerd en ook zo veel meer respect gekregen voor de secretaresses (want jeetje wat krijgen die af en toe een bak stront over zich heen.)

Ik vind het heel tof van je dat je dat gewoon doet.

1 like

Met een hele hoop sarcasme.
Waar mijn cliënten en collega’s niet altijd om kunnen lachen (maar meestal wel)

En anders trek ik die pillenkar wel open

3 likes

Door sarcastische mopjes te maken tegen mijn kleuters. Af en toe is er eens een kleuter die er iets van begrijpt en dan met zijn ogen draait zo van ‘Goh die kleine kinderen begrijpen er niks van’. Heeeerlijk
Ik zeg altijd tegen de kleuters ‘Oh dat zien er lekkere koekjes uit!’ en dan krijg ik sowieso een stukje en kan ik gewoon blijven doen alsof ik nooit koeken meeneem naar het werk #fitgirl #tochmaarniet

2 likes

Hoe gaan jullie om met het werken in een kantoortuin en introvert zijn (en denk ik ook meer gevoelig voor prikkels dan gemiddeld)? Er is hier geen mogelijkheid om ergens anders te zit, ook geen stilteruimte of belhok ofzo, maar mijn collega’s bellen (en praten) wel veel. Concentratie is wel vereist voor het werk dat ik doe en dat gaat dus niet met al dat geluid. Hoe gaan jullie daarmee om? Werk overigens wel een dag thuis, dus dan kan ik veel meer werk verzetten.

Ik overweeg zo’n headphone met noise cancelling, heeft iemand daar ervaring mee?

Online shoppen, vakanties plannen (nu bezig voor een planning naar new york), forummen, eigen administratie doen, wandelen. Ik kom de dag wel door.

1 like

Noise cancelling headphones is echt de enige reden dat ik open ruimtes een beetje aan kan denk ik. Ik ben niet introvert though, maar wel snel afgeleid raken en kan behoorlijk overprikkeld raken. Alleen op mijn huidige werkplek mag het eigenlijk niet, dus zit elke keer met m’n koptelefoon op als nog niet relaxed want ben bang dat de safety manager langsloopt en ik o pm’n donder krijg :")

1 like

Ik ben niet introvert, wel adhd en werk in een kantoortuin met werk dat wel enige focus vraagt.
Ik heb van die in ear headphones en luister dan naar White noise https://open.spotify.com/album/0Z3y1JymYRTtwTCWjiao0y?si=Adlmdmi3RbWkZdiLDy_DhQ
Deze en dan 145 Hz op repeat, nav een post van @diamonds dat ze dat luisterde.
Vind het echt heel chill want het blurt de geluiden weg. Wel belangrijk dat je oordoppen in ear zijn want toen ik gewone meehad werkte het minder.
Noise cancelling zal trouwens ook fijn zijn maar die vind ik nogal duur voor een werkinvestering.

3 likes

Thanks @Chuckie en @Kusjessoldaat! Denk dat ik er toch maar eentje ga kopen.

Waarom mag je hem eigenlijk niet op, @Chuckie?

Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk, volgens mij is het een veiligheidsding (omdat onze bureaus ook in de laboratoria staan en je dan misschien waarschuwingen niet hoort als er iets gevaarlijks gebeurt oid). Mogen helemaal geen oortjes in of koptelefoons op, maar hoorde dat ze deze policy waarscijnlijk gaan herzien omdat maar weinig mensen zich er aan houden hahahaha. Ze zijn alleen nogal geobsedeerd met “health & safety” in 't land waar ik woon dus dan krijg je dit soort regels I guess.

1 like