22 graden. Nieuwbouw tussenwoning en glazen achterpui op ‘t zuiden.
Ga straks verhuizen naar een ouder en vrijstaand huis. Ik vrees……
Ja hout is heel duur, maar ik denk nu wel goedkoper dan gas(maar dat weet ik niet zeker, de houtkachel is bij ons hoofdverwarming).
Wij gebruikten ook altijd een combi eikenhout met een soort samengeperste eikenblokken en die kostte altijd 230 per kuub en nu boven de 600 voor dezelfde hoeveelheid.
Momenteel 20 graden. Zit met een dekentje op de bank.
Het is in de woonkamer tussen de 18 en 19.5 inmiddels. Maar ik heb net wel een uur de balkondeur open gehad, dus niet heel raar.
21 heeeerlijk
Bij ons 17,5 inmiddels ‘s avonds en hoewel het nog net gaat ga ik het niet lang meer volhouden. Is de verwarming bij jou al aangeweest?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En wat is de ondergrens waarbij ie aangaat??
Hier was het 18 graden en met dikke trui en dekentje hadden we het nog koud. Dus we hebben hem aangezet.
Ik zat met 18° en gewoon normale kleding ook onder twee dekentjes .
Ik moet nog steeds de warmte uit het huis luchten af en toe. Verwacht dat het in November ongeveer pas nodig is
Kleine edit; ik woon in een nieuwbouw appartement omringt door andere appartementen
Hij staat hier nog uit maar dit is voor mij idd ook de ondergrens. Als ik zit te rillen onder een deken gaat ie echt aan helaas.
Ik doe een soort challenge met mezelf om de verwarming zo laat mogelijk aan te zetten, in ieder geval niet voor oktober. Maar het is nu 16,5 Snel naar kantoor maar.
Bij mij was het vorige week al 15.5 en toen was het nog wat minder koud buiten dan nu dus geen idee wat het nu zou zijn als de verwarming niet aan staat (ben zelf ook op vakantie momenteel), ik denk dat het de 14 wel zou raken
Bij mij is 16.5 toch wel een beetje de grens, daaronder kan ik niet meer langer stilzitten zonder het koud te krijgen, ook al zit ik dan onder een dekentje met m’n trui
Ai dat is wel fris.
Ik doe ook zo’n challenge met mezelf, maar ik hoor net dat m’n vriend blijkbaar de verwarming al een paar keer heeft aangezet.
Het regent > Meer file.
Tot nu toe doen we m sochtends een uurtje aan tot 20 graden en dat blijft wel hangen de hele dag.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook nog koud. Op de bank met een dekentje gaat t wel maar een spelletje aan tafel was gewoon koud.
Hier is het nog 21 graden maar het voelt soms frisser. Ik denk dat de buren gewoon heel hard stoken, het zijn expats uit een warm land die tijdelijk huren dus wellicht weten ze niets van de gasprijzen. Hier is de verwarming nog niet aan geweest in ieder geval en we zijn nog niet zo streng met de binnendeuren (hal is best fris) dus het moet ergens vandaan komen die warmte.
17 graden nu, nog even aankijken hoe lang ik dit volhoud.
20,5 meestal zet ik de verwarming pas rond december aan want eerder is hier niet nodig, ben eigenlijk verbaasd dat het in september nu ineens al 20,5 is maar ik zit lekker onder dekentjes te chillen
18,5 hier
20 graden nog, maar vind het in de avonden vaak al wel fris voelen. Zit nu nog onder een dekentje op de bank, als dat niet meer genoeg is gaat hij aan.