Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Hier is het de laatste week elke ochtend 17,5 en ik vind dat niet te doen eigenlijk, ik werk thuis en ook met vier lagen aan en onder een dekentje blijf ik het koud hebben. Koffie/thee drinken helpt ook niet echt, dan krijg ik het even heel warm en dan alleen maar kouder. Maar ik heb toch al zo’n hekel aan de herfst en winter en ik ga mezelf niet nog meer kwellen door hier te zitten verkleumen, ik bespaar liever op andere dingen. Dus ik zet wel de verwarming aan, maar probeer dat wel elke dag zo lang mogelijk uit te stellen.

Overigens kon ik vanmiddag gewoon de hele middag in de tuin zitten in een hemdje, daar was het nog hartstikke warm want volle zon + geen wind, echt van genoten haha.

4 likes

Ik heb 8 jaar in een koud kraakpand gewoond, denk dat ik daar iets harder door ben geworden. Was het in de winter gewoon tegen vriespunt aan als je wakker werd haha.

3 likes

Wat zijn jullie huizen allemaal goed geïsoleerd zeg. Hier warmt het door de zon ook wel goed op (raam op het zuiden) maar ‘s ochtends is het deze week steeds maar 15,5.

5 likes

Ja, dit precies. 't Werkt allemaal niet en m’n concentratie is echt ruk als ik 't koud heb :neutral_face:

1 like

Ja hier verbaas ik me ook over :eek:

3 likes

Is het in de zomer dan niet pleuriswarm?

1 like

Heb je dan ook constant koude handen, voeten en neus? Zo irritant is dat want dan word je alsnog koud terwijl de rest prima warm is.

Hier vandaag ook 24 graden dankzij de zon. Het is wel gek als je buitenkomt maar ik ben wel blij.

1 like

Ja ik kan dan alleen maar denken aan dat ik het koud heb, kan me dan ook niet ontspannen.

@Marquez ja handen zijn het ergste, die krijg ik gewoon niet warm. Draag nu vaak van die vingerloze handschoentjes maar dat helpt niet echt, ik overweeg van die zilverhandschoenen te kopen waar iemand hier laatst over postte.

5 likes

Haha, met 17,5 zou ik erg blij zijn. wij hebben de 12,0 al aangetikt hoor hier

Als het weer dan zo grauw en grijs is dan koelt het nog sneller af :frowning: 16,5e graad nu.

1 like

Ik vind het qua temperatuur ook nog prima, heb het sowieso liever te koud dan te warm. Maar die was inderdaad…ben ook bang dat het te vochtig gaat worden binnen.

Nieuwbouw :woman_shrugging:t3:

4 likes

Nu 18 graden. Prima te doen, verwarming nog niet aan geweest. Hoop dat we het tot mijn vriend zijn verjaardag (midden november) kunnen rekken. Het is 's ochtends één keer 16,5 graden geweest. Mocht het onder de 15 graden worden, dan gaan we bij verwarmen tot 17 graden.

1 like

Het is nu 22 graden en geen nieuwbouw maar door de zon warmt het goed op en het blijft ook best aardig hangen. In de ochtend is het steeds rond de 19.
Had in de zomer ook echt wel moeite om het af te laten koelen snachts maar dat is nu een voordeel.

2 likes

16.3, maar wil de verwarming nog niet aan zetten…

18 graden en we doen de verwarming nog niet aan

24,5 zonder verwarming :hot_face:

27, ramen staan al open

1 like

21,5. Houtkachel staat zachtjes aan :smiling_face_with_three_hearts:

1 like