Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Onze vloerverwarming staat als grens op 18 graden maar ik gok dat ie 1 dezer dagen aan gaat. Zie het elke dag een halve graad zakken. Het is nu 19

Heel begrijpelijkā¤ļø!

16 graden, ik vind het eigenlijk wel meevallen? Maar zit ook niet de hele dag stil binnen dus misschien daarom. Ons doel is om deze week de verwarming nog uit te laten, maar zijn nog 2.5 dag thuis waarvan ook veel buitenshuis dus dat komt vast goed.

1 like

Waarom was mijn studio de hele zomer zowat rond de 27-30 graden en nu al 17.5 :smiling_face_with_tear:

1 like

15,5 hahaha :smiling_face_with_tear:

Eerlijk gezegd, geen idee want ik heb geen thermostaat. Maar als de zon schijnt is het hier bloedheet and I love it. Is m’n huis in ieder geval weer warm voor de rest van de middag

2 likes

Zonet 17,2 :cold_face: nu houtkachel aan en is het inmiddels 19. Die cv gaat pas aan als de baby er is haha

14,2 graden in mijn slaapkamer met verwarming uit… Slaap op zolder en mijn huisgenoot vertikt het om de verwarming aan te doen…

1 like

Ik checkte tot vorige week echt nooit de thermometer en zou dit topic mega oninteressant gevonden hebben denk ik haha maar nu kijk ik wel 20x op een dag en vind ik het wel ā€˜leuk’ om te kijken welke gebeurtenissen welk effect hebben, bijv het aantal mensen in huis, huisdieren buiten of binnen, oven aangehad, deur naar de berging open of dicht, kaarsen. En natuurlijk de zon. Ik vond het vandaag wel iets hebben om de zon te verwelkomen met de gordijnen veel wijder open dan normaal.
Vanmorgen was het hier 18,9 en nu 20. Verwarming nog niet aangehad.

6 likes

Woon jij in een bejaardentehuis? :hushed: Zo warm was het altijd bij mijn opa thuis.

2 likes

Dit had ik ook in mijn oude huis en ik mis dat echt mega erg😭

2 likes

20,5, maar heb een vast contract met laag tarief tot mei 2023.

1 like

Ja het is op een of andere manier lekkerder als de zon je huis warm maakt vind ik

5 likes

Hier is het 20,5 graden

1 like

17.5
Nog steeds prima te doen zonder verwarming. Onder de 17 gaat hij wel aan (denk ik).

Hier is het de laatste week elke ochtend 17,5 en ik vind dat niet te doen eigenlijk, ik werk thuis en ook met vier lagen aan en onder een dekentje blijf ik het koud hebben. Koffie/thee drinken helpt ook niet echt, dan krijg ik het even heel warm en dan alleen maar kouder. Maar ik heb toch al zo’n hekel aan de herfst en winter en ik ga mezelf niet nog meer kwellen door hier te zitten verkleumen, ik bespaar liever op andere dingen. Dus ik zet wel de verwarming aan, maar probeer dat wel elke dag zo lang mogelijk uit te stellen.

Overigens kon ik vanmiddag gewoon de hele middag in de tuin zitten in een hemdje, daar was het nog hartstikke warm want volle zon + geen wind, echt van genoten haha.

4 likes

Ik heb 8 jaar in een koud kraakpand gewoond, denk dat ik daar iets harder door ben geworden. Was het in de winter gewoon tegen vriespunt aan als je wakker werd haha.

3 likes

Wat zijn jullie huizen allemaal goed geĆÆsoleerd zeg. Hier warmt het door de zon ook wel goed op (raam op het zuiden) maar ā€˜s ochtends is het deze week steeds maar 15,5.

5 likes

Ja, dit precies. 't Werkt allemaal niet en m’n concentratie is echt ruk als ik 't koud heb :neutral_face:

1 like

Ja hier verbaas ik me ook over :eek:

3 likes