Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Rond de 18. Nog steeds prima te doen zonder verwarming moet ook wel want krijg 15 november mijn jaarafrekening en tot die tijd blijft die uit ivm mijn nieuwe termijnbedrag. :joy: Daarna mag die aan.

3 likes

Bij ons is het meestal 15/16 maar het voelt gek genoeg nog als een prima temperatuur. Of we zijn er zo aan gewend/op gekleed dat het niet meer opvalt.

4 likes

De verwarming is hier inmiddels ook aangeweest. Afgelopen weekend op de regendagen zat ie zo rond de 15-16 graden en vooral voor de kinderen vind ik dat echt te koud (die koude handjes :pleading_face:). Had hem op 18,5 gezet (maar hij schoot door tot 19?) en grappig genoeg voelt dat dan echt al heel comfortabel, terwijl ie vroeger minstens op 20 moest en ik het dan soms nog te koud vond.

Wij hadden hem standaard op 19 staan maar vind dat nu echt te koud. Nu staat ‘ie de hele dag op 20 behalve ‘s nachts.

2 likes

17 graden. Had het koud en hem op 18.5 gezet maar begon gelijk te zweten :sweat_smile: dus laat het lekker nog uit. Misschien tijdens het thuiswerken soms een uurtje aan in de ochtend. Maar als ik de prijzen zie vind ik dat prima zo…

1 like

Ik heb echt geen idee want geen temperatuurmeter maar is echt freezing :smiling_face_with_tear: ijskoude handen en voeten, slaap in truien s’nachts. Vreselijk, maarja verwarming is onbetaalbaar.

20 graden. Verwarming is nog niet aan geweest.

1 like

Bij ons is het nu standaard rond de 14 en ik had dit effect vrijdag al met de verwarming op 16.5 :smiling_face_with_tear: Maar merk nu ook wel steeds vaker dat het echt veel te koud is in ons huis hoor.

2 likes

Hier ook, hebben wel alvast de CV ontlucht voor áls hij aangaat.

1 like

17 graden en verwarming nog niet aan. Is nog goed te doen. Overdag gewoon veel laagjes gedragen en nu lekker bankhangen met warmwaterkruik en kleedje.

2 likes

Het is een hele tijd 18c geweest in ons huis, met name door de warmte buiten en de buren die de verwarming denk ik iets eerder aan hadden. Maar als ik nu uit mijn werk thuis kom is t 15,5 graden :cold_face: dus zet de thermostaat nu op 18 en als t dan nog te koud is naar 19. Maar meer dan dat nog ff niet :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

20,5 zo lang het zo blijft, blijft de verwarming ook uit.

18 graden nu. Vandaag wel de verwarming aangehad om ze te ontluchten, maar op dit moment ligt ze terug af. Ik vind het voorlopig wel goed te doen zonder.

1 like

Vandaag overstag gegaan en de verwarming aangedaan en ingesteld. Het was hier 17 graden en had het echt koud. Hij staat nu op momenten dat ik thuis ben ingesteld op 18,5

2 likes

Bij mij schommelt het een beetje tussen de 16 en 17 graden. Ik vind het wel cool dat je lichaam er ook wel aan went. Ik vind 't prima te doen thuis zonder verwarming vooralsnog. Al is in de avond een dekentje en een kruik wel lekker.

3 likes

Mijn moeder zei heel trots dat ze de verwarming ipv standaard op 23 nu op 21 zetten haha. Zei ik dat wij m op 16 graden hebben staan, zei ze ‘ja maar wij hebben het dan koud’. Ja wij ook? maar trekken dan gewoon meer kleding aan :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hebben jullie ook voor jezelf een temperatuur/datum ingesteld tot wanneer je geen verwarming aandoet?

Ik ga proberen het tot december vol te houden

Wij doen dus 16 graden! Ik kan echt niet inschatten hoe koud t over een maand is, het is deze week 17/17,5 graad maar soms als de zon naar binnen schijnt een stuk warmer. Hoe warm of koud is het dan nu bij jou? Zie wel dat het bij sommige mensen nu nog 20 graden is dan zou ik t ook nog wel een tijd volhouden :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Het is hier nog 18 graden, dus prima te doen :slight_smile: Het is ook nog niet lager geweest dan 18 graden

Hoe koud is het bij jou?

1 like

Ik vind het echt bizar hoe je aan bepaalde temperaturen went. Hij gaat bij mij pas aan wanneer het 14 graden is en daarvoor trek ik het eigenlijk prima.

Soms voelt de ene dag wel kouder aan dan de andere dag, terwijl de thermostaat dan feitelijk gezien wel dezelfde temperatuur geeft

5 likes