Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Hier ook 15 en ik zet de verwarming dan wel even wat aan. Merk wel dat ik het met een lagere temperatuur al comfortabeler heb dan voorheen.

1 like

13 graden, heb het wel fris maar het is te doen. Ben de hele middag niet thuis dus ga de verwarming nu ook niet aanzetten.

1 like

19,5

15 graden vanochtend. Verwarming staat nu op 18 graden.

15 vanmorgen. Heb de hele week de verwarming overdag al aan (mits ik thuis ben) en dan staat ie op 17,5.

1 like

Thuis is het steeds 14 a 15 graden en kan ik prima mee dealen. Nu ben ik bij mijn ouders en is het 20.1 en heb ik het koud??

19 graden. En de houtkachel staat al de hele dag te fikken. Gewoon niet warm te krijgen met die kou en wind.

Cv staat op 15 graden en vanochtend was het dus ook 15 graden :cold_face:

Ligt vaak ook aan de luchtvochtigheid in huis geloof ik! Soms voelt 19 graden heel warm maar op andere momenten (met een lagere luchtvochtigheid?) veel kouder.

1 like

15 graden. Gisteravond verwarming op de hoogste stand gedraaid en kaarsjes aan, toen werd het 19 graden dat was wel lekker.

Ik wil echt niet weten hoe koud het in m’n slaapkamer is. Toen ik vanmorgen de woonkamer in liep dacht ik dat ik gisteravond vergeten was de verwarming uit te zetten want “zo lekker warm”: het was er 14 graden. En dan ook alleen omdat ik m nachts op 14 zet ivm de kat en de planten want hij is dus de hele nacht aangeslagen
Ik denk dat m’n slaapkamer onder de 10 is, ik kan er ook mn eigen adem zien. Is voor slapen niet eens zo erg maar de badkamer is ook zo koud, met omkleden etc is dat echt ellende

Gisteren was het nog 19.5 hier en nu ineens 18 maar het voelt nog niet koud aan dus ik blijf nog wel even af van de verwarming :grimacing:

2 likes

Inmiddels staat de verwarming overdag op 21 en ‘s nachts op 20. Ik vind het zelfs dan nog fris ‘s avonds als het afkoelt buiten.

1 like

Wow hoe kan dat nog fris aanvoelen? Tocht het heel erg ofzo?

Het is hier 16.5 en ik doe net mijn vest uit omdat het warm aanvoelt :sweat_smile: (ik draag wel een merino wollen shirt met lange mouwen eronder dus gewwon prima warm aangekleed)

1 like

Ik lees alle berichten hier en ik was echt in de veronderstelling dat het bij mijn vriend thuis een bijzondere situatie was met zijn temperaturen in huis. Dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn. 14 graden lees ik echt heel vaak hier. Ik had werkelijk geen idee en voel me ergens een beetje verwend omdat ik me daar echt nooit bewust van ben geweest. In mijn huis is het nooit lager als 17 graden. En dat vind ik al kil.

3 likes

Boven 10 graden en beneden 12 en een beetje we komen nu net thuis en hebben de verwarming voor het eerst aangezet. Ik vond het tot 14/15 graden nog verrassend goed te doen.

2 likes

Het is een relatief groot oppervlakte dat verwarmt moet worden (210m2) dus ik denk dat het daarmee te maken heeft, maar weet het niet zeker. En omdat we een nieuwbouwhuis hebben staan de ventilatieroosters nog altijd open
:sweat_smile:

1 like

Echt he! Ik vlamde hem vroeger altijd aan op 20 ofzo maar nu is 18 echt helemaal prima

1 like

Het is hier 16 graden en ik bevries :cold_face:

1 like

De verwarming staat op 15 's nachts en als ik uit bed stap is het ook 15
 wil niet weten wat het word als ik hem kouder zet

4 likes

In 1 dag? :sob::sob: Whoeps don’t wanna know wat ik dan verbruikt heb