Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Ik heb via Bol besteld, het merk is Distinq met 9 standen

3 likes

Moet zeggen dat ik de vloerverwarming an sich wel fijn vindt, maar hebben daarnaast ook een infraroodkachel als we stil op de bank zittenšŸ˜….

2 likes

Verwarming staat dag en nacht op 21 graden maar toch is het in onze slaapkamer maar 19.9 graden nu :expressionless:

Heb jij geen last van de energieprijzen? Vind je 19,9 graden echt te weinig?

Retorische vraag maar ik kan me zo slecht voorstellen dat je nu de verwarming de hele tijd op 21 zou zetten, zelfs 's nachts

9 likes

Heb je vloerverwarming?

4 likes

Ja het is duur maar ik heb een baby van 8 weken en wil niet met haar in de kou zitten. Ik ben sowieso een koukleum, het voelt voor mij veel kouder dan 19.9 nu

6 likes

Alleen op de begane grond

Oke want wij hadden hetzelfde met de babykamer inderdaad. Dat was bij ons omdat de thermostaat beneden de gevraagde temperatuur behaald had, dan ging er geen warmte meer naar de bovenverdieping.

Maar wij hebben overal vloerverwarming. We kunnen die dan van beneden uitzetten.

2 likes

Ja het is dus amper 20 graden en ā€˜s nachts koelt het verder af, ondanks dat de verwarming aan staat en haar temperatuur wordt anders aan de lage kant.

1 like

Maar waarom allemaal advies en tips waar ze niet om vraagt?

Ze gaf alleen aan hoe warm het bij haar thuis is.

41 likes

Ja ze heeft een wollen dekentje en slaapzakje, maar alsnog komt haar temperatuur soms onder de 36.5 graden ā€˜s nachts. Kruikjes gebruiken we liever niet (meer). We gaan er gelukkig niet failliet aan :slightly_smiling_face:

Sowieso wel bizar dat we nu en masse geshockeerd zijn omdat het bij iemand 19,9 graden is, bijna surrealistisch

30 likes

Jij hoeft er ook niet in te slapen gelukkig

7 likes

Ik vind 20 graden juist het fijnst slapen :grimacing:

2 likes

Waarom zeur je dan over die 19,9 graden in je slaapkamer? Of maakt die 0,1 graad echt het verschil

1 like

Ooo dit doet me terugdenken aan toen onze dochter 8 weken was :heart: In december geboren toen het sneeuwde en ijzelde. Dit is niet de tijd om consessies te doen op de warmte in je huis hoor (als je je het kan veroorloven). Onze slaapkamer ook nog wĆ©ken lekker warm gestookt, ook wel zo prettig omdat je toch de helft vd nachten niet slaapt maar rondloopt of aan t voeden bent. En hoe moeier je bent, hoe sneller je het koud hebt…

14 likes

Ja maakt echt het verschil, doei! :wave:t3:

4 likes

Ben enerzijds echt bang voor de rekening die ik ga krijgen, maar wil anderzijds ook comfortabel wonen. Die 15 graden die t normaal is trek ik als koukleumpje gewoon niet, ook niet met dikke sokken dikke trui en 2 dekens. Elke avond verwarming op stand 5 draaien vanaf de avond tot ik ga slapen…en dan nog wordt het maar 18 in de woonkamer (en 20 op de bank vlakbij de radiator).

Ik snap alleen niet of ik nou een hoog tarief per m2 gas betaal of niet? Betaal een voorschot van 80 per maand voor warmte (als je meer gebruikt moet je wel bijbetalen) en er staat dit:

Voor de complexen met centrale warmtevoorzieningen* (uitgezonderd de —) maakte wij in 2020 de overstap naar Eneco. We sloten een energiecontract af voor vier jaar met vaste tarieven. Dit contract loopt tot en met 2024. Bewoners van deze complexen merken voorlopig niets van de stijgende gasprijzen. Mits je niet fors meer energie verbruikt uiteraard.

Hoe moet ik dit interpreteren? Betaal ik nog het oude tarief van gas dus is mijn verwarming goedkoper? Is dat alleen zo tot mijn voorschot op is, betaal ik het nieuwe tarief als ik meer verbruik heb?

Nee er staat letterlijk dat ze een vast energiecontract hebben tot 2024 en jouw voorschot is daarop gebaseerd. Dus, tot 2024 betaal jij 80 euro per maand. Niet meer niet minder. En als je meer gebruikt (ik denk dat je daarvoor dag en nacht de boel open moet hebben staan), dan is het waarschijnlijk het tarief dat ze in 2020 in dat vaste contract tot 2024 hebben afgesproken. Dat zal zeker niet zoveel zijn als de huidige tarieven.

1 like

Bedankt!

2 likes