Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Het is 17,5°C en ik vind dat toch maar frisje om stil te zitten.

2 likes

Vanmorgen 12 hij vriend in huis, woonkamer. Slaapkamer 9 :zipper_mouth_face:

Bij ons op de wc is het 5 graden, we zeggen inmiddels dat we naar de outhouse gaan.

26 likes

18 maar deze kamer komt niet boven de 16. :smiling_face_with_tear:

Mijn vriend heeft de slechte gewoonte het raampje in de badkamer open te laten :weary: dus als ik dan uitslaap en hem niet net na hem dicht doe, is het ook 7 graden in de badkamer :sob:

Sinds de baby is het 20 graden in de slaapkamer en woonkamer en ik was teleurgesteld toen de kraamzorg vandaag zei dat 16-18 graden ook prima is voor de slaapkamer. Geen excuses meer om de temperatuur wat terug te schroeven. Wel fijn want stoken nu voor ruim 10 euro per dag.

Rest van het huis is 15 graden.

2 likes

14 :sob::sob::sob:

20 graden, verwarming staat op 19!

Had de bouwopzichter gemaild (recent opgeleverd nieuwbouwhuis) omdat ik het raar vond dat het boven maar 18 graden was terwijl we stookten op 21 graden— zoals in mijn eerdere post :sweat_smile:— en het bleek dat er te weinig druk in de ketel stond en we de radiatoren moesten ontluchten. Mocht iemand hetzelfde probleem hebben, misschien helpt het.

5 likes

12 graden nu, ik probeer me op kantoor op te warmen daar is het gelukkig wel 20 graden.
's avonds warm ik op naar 18 graden. En in het weekend doe ik de haard aan.

2 likes

@Reflect @KazimirKriminanski Hoe houden jullie dat vol? :astonished:

2 likes

Ja moeilijk, gewoon bij thuiskomt onder elektrisch deken in mijn bed kruipen. Er is beterschap wel onderweg want er werd een warmtepomp geïnstalleerd maar er ontbreken nog stukken om de verwarming aan te kunnen sluiten. Nog even behelpen dus :smiling_face_with_tear:

2 likes

20 graden, zon staat op het raam :sunny::sun_with_face:

4 likes

Ik moet harder worden. Ik stook tot 18 graden en ik vind het echt koud, maar ik ben toch echt een mieperd als ik dit topic lees. Went het echt? :sob:

3 likes

Nee. Maar ben een medemieperd. Wij zijn vam 21/22 graden afgelopen jaar nu gezakt naar 19. Tot een uur of 19.00 en dan uit. Maar je merkt echt dat t afkoelt dan en elektrische dekentjes gaan dan aan. Overdag eigenlijk ook standaard een dekentje. Ik snap echt niet hoe mensen met minder dan 18 graden het overleven. En hoe ze hun bed uitkomen of douchen. Mn slaapkamer is 14/16 graden en t is echt vreselijk om er uit te moeten. Laat staan dat ik daar de hele dag zou zitten.

1 like

Ja vind ik wel! Heb het al de hele dag op 17,5 en gaat prima. Heb sokken en dikke sloffen aan, en een trui met een shirt met lange mouwen eronder en that’s it. Als ik lang stil zit wordt t wel koud, dus dan drink ik thee of maak ik een kruik. Ik vond t vroeger ook altijd koud bij 19,5 en dat is nu echt niet meer zo!

1 like

Ja, voor mij wel. Het is nu met de verwarming een beetje aan rond de 16 / 17 graden en ik vind het helemaal prima. Alleen m’n vingers voelen wel wat kouder aan.

Poehhh, je merkt echt dat 't buiten flink kouder is, verwarming 's nachts op 15 maar slaat toch af en toe aan. Wij hadden in een paar weken tijd enorm veel schimmel op onze bovenverdieping dus nu dagelijks flink luchten, maar ook de verwarming aan om te zorgen dat dit niet weer kan gebeuren. Wij zitten sinds een week bij ANWB energie en voel me nu iets beter bij het omhoog zetten van de thermostaat, maar alsnog bijna 100 euro verstookt in een week. Ik heb trouwens een thermoshirt van de action waar ik in woon. Slaap 's nachts in 1 en overdag onder m’n kleding, scheelt wel vind ik! Hier nu 17 graden en als we lang stilzitten infraroodkachel aan.

3 likes

Ik denk dat het heel persoonlijk is. Het ligt er aan wat je doet in huis, hoe je lichaamsbouw is, man/vrouw, hormonen of je moe bent enzovoorts. Ik vind18 graden te doen, maar lager echt niet, zo koud. Alsof mijn vingers, voeten en neus afsterven.

3 likes

Ik zit tijdelijk in een vakantiehuisje en het is zo koud hier. Hoe koud weet ik niet, er hangt geen thermostaat waar ik dat op af kan lezen.

Als ik van buiten naar binnen loop voel ik bijna geen verschil. Volgens de receptie moeten we het ‘gewoon’ tot 20 graden kunnen opstoken.

We hebben gister een elektrische olie radiator gekocht en die aan gezet. Zo blij mee!

Ik heb de thermostaat op 19 terug gezet. Ik had m op 18 en dan kostte het me meer om het enigszins behaaglijk en niet kil te krijgen dan nu met 19. Ik heb alleen vloerverwarming en heb het maar zelf getest na heel veel verschillende verhalen te hebben gelezen. Kost me alsnog klauwen met geld maar ik ga heel slecht op kou, ik heb chronische spierklachten.

2 likes