Dat de slaapkamer koud is vind ik niet eens zo’n ramp maar dat je ‘s ochtends van die ijskoude kleren uit de kast haalt en aantrekt vreselijk.
Ik had mijn sportbh voor het raam laten drogen. Toen ik die gisterochtend aantrok vielen mijn tepels er nog net niet af van schrik.
Ik leg de kleding die ik aantrek eerst in een andere slaapkamer (waar het raam ’s nachts niet open staat) en dan ga ik douchen. Dan kunnen de kleren even acclimatiseren haha.
Koud genoeg dat mijn fucking voordeur van binnenuit (!) dichtgevroren was vanmorgen
16,5 graad, ondanks dat de (vloer)verwarmig vannacht heeft aangestaan.
Ik heb zo’n heel klein heatertje gekocht die verwarmt op 1000 of 2000 watt en die verwarmd de woonruimte echt snel en goed (ik heb geen grote kamers, dus soms zet ik m in de woonkamer aan voor ik ga slapen in de slaapkamer) maar ik kan niet goed ontdekken of dit nu echt voordeliger is dan de verwarming aanzetten. Heeft iemand hier meer verstand van?
De kosten van deze heater zijn volgens Google tussen 0,20 en 0,35 cent per uur. Nu het echt heel koud is heb ik m per dag een uur of 4 aanstaan.
Ik heb ook zo’n kachel en toevallig dit weekend er een meter tussen gehangen. Op de hoogste stand verbruikt ie idd rond de 1800-2000watt, wat neerkomt op 2 kWh als je hem een uur aan hebt staan. Als je dat vermenigvuldigt met het tarief wat je voor stroom betaalt (gaat ook per kWh) dan weet je wat het kost om hem een uur aan te hebben. Mijn tarief is nu €0,60/kWh dus zou het €1,20 kosten.
Edit: je zou dit dan kunnen vergelijken met hoeveel gas je verbruikt als je de verwarming aan hebt. Mijn verbruik is ongeveer 5m3 per dag, tarief is deze maand €2,40 dus ongeveer €12 per dag. Daar kan ik dus ook 10 uur die kachel voor aanzetten.
Heb hier alleen geen rekening gehouden met vermindering energiebelasting etc, dus zal niet 100% kloppen.
Ik denk dat ik ook zo’n meter ga aanschaffen. Ik heb er gewoon te weinig verstand (en interesse om het allemaal te berekenen) van, maar ik wil mezelf niet belazeren natuurlijk. Ik heb mijn verwarming permanent uitstaan al sinds vorig jaar en die kou neem ik nog voor lief, maar ik zit niet te wachten op een schimmelvergiftiging dus wil mijn ruimtes met deze kou elke dag voor een tijdje verwarmen.
Bedankt voor de info!
Blaast hij dan 4 uur achter elkaar? Want ik heb er zo een in mijn slaapkamer, die is heel koud ten opzichte van de rest van het huis. En daar heb ik maar incidenteel iets van warmte nodig. Als ik die aanzet, blaast het steeds een beetje, een soort van thermostaatje zit erin. Hij blaast iets van max 5 min. en dan 5 niet. En steeds wat minder lang blazen en langer stil, als het op temperatuur komt. Ik kan het verschil in mijn dagverbruik niet zien. Wel kan ik zien dat als het een donkere dag is, dat ik langer het licht aan hebt (ook al is alles led-verlichting). Dus zo weinig is het voor mij. Zaterdag was ik big spender, gaf wel 34 cent uit aan stroom! Gisteren 7 cent.
We hebben de thermostaat vandaag maar op 14,5 graden laten staan, omdat we in de gang en het toilet een nieuwe vloer aan het leggen zijn en steeds door de tussendeur en buitendeur moeten voor opmeten en uitzagen. Voor die klus hebben we echt een ontzettend slechte week uitgekozen
Afgelopen maandag hebben we een recordhoeveelheid aan gas verbruikt (12 m3) toen we de woonkamer en keuken na onze vakantie vanaf 8 graden moesten opwarmen.
Na deze dagen gaat de verwarming overdag weer op 17 graden en 's nachts op 14/14,5 graden.
Beneden 17°C en boven 18.5°C.
Zon staat op het huis, verwarming staat uit
19.5 met de zon erop in de woonkamer. CV staat uit.
19 graden zonder verwarming.
Ik bied nog meer, 21 wel met rooster dicht. Ik kan het soms echt niet geloven.
Je weet dit vast zelf ook wel, maar stook wel af en toe even. Al is het maar een uurtje.
Dit is echt een recept voor schimmel in huis.
21! Terwijl de verwarming op 20 ( ivm kleine baby) staat. Ik zeg dikke prima.
O sorry, heb niet alle berichten terug gelezen
Voorheen woonde ik boven een oud stel die ons huis ook verwarmden echt nog heimwee naar de warme vloer daar en een g/e rekening van 30 euro
Wij hebben echt de slechtste weken van het hele jaar uitgekozen om je complete benedenverdieping in je nieuwe huis te laten stucen. De themosstaat is van de muur af gehaald, dus geen idee hoe warm het is en kan ‘m dus ook niet bedienen. Maar de verwarming moet aan, de ramen staan op een kiertje open en daarnaast staan er ook een paar bouwdrogers warme lucht rond te blazen.
Zie de euro tekentjes gewoon naar buiten vliegen door de open ramen. Ik vrees echt voor de rekening van deze maand!
Ik ben naar huis gestuurd, want de verwarming is op kantoor kapot. Maar nu werk ik bij mijn vader thuis en staan er twee elektrische kacheltjes vol aan en nog steeds is het maar 16 graden in zijn huis. Ik zit nu te werken met m’n jas aan. Ik wil echt heel gauw weer lente