Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Vanochtend 18 graden :cold_face: sinds vanochtend lekker de houtkachel aan dus nu is het 21/22 graden. Heerlijk :fallen_leaf:

3 likes

Ja hier was het vanochtend 17 graden. Ik ken dit huis nog niet in de herfst/winter dus alles is nog een beetje aftasten. De verwarming wordt wel supersnel heel warm jeetje. Ik haat een warm huis, wil sowieso nooit boven de 20 graden. De verwarming in de berging en hal krijg ik niet eens uit? Die zijn loeiheet en zo onnodig om een hele hal waar alleen mensen maar binnenkomen zo verwarmd te hebben en hetzelfde geld voor de berging. Ben me nu nog meer bewust van hoeveel verwarmingen hier in huis zitten daar wees nog een vriend van me op.

1 like

16 graden hier, maar ik zit met een dekentje en een sjaal om en het is eigenlijk wel oké zo. Heb een gaskachel en een slecht geïsoleerd huis dus ik laat de verwarming nog even uit voorlopig. Kijken hoelang dat oké blijft haha

Ah 16 is wel echt fris! Hoe slechter geisoleerd hoe sneller het koud wordt toch? Ze zeiden dat dit huis in 2014 volledig opnieuw geisoleerd was maar dan vind ik 17 graden 's ochtends toch best wel fris.

1 like

17 graden vanmorgen, nu 19,5. Vrees wel voor de winter nu. M’n vorige huis was koud maar hier is het nog kouder denk ik.

1 like

Vanochtend 18, nu 20 door enorme ramen waar al sinds 13u de zon door naar binnen schijnt. Die verwarming hoeft voorlopig echt niet aan gelukkig. Vind t sowieso echt heerlijk dat het zo fris en zonnig is vandaag en gisteren :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

17 graden, zit nu nog in de tuin waar het warmer is in de zon, maar ik doe als ik straks naar binnen ga voor het eerst de verwarming aan.

1 like

Logisch voor de baby natuurlijk maar zou je bij een temperatuur van 15 graden dan niet ook voor jezelf de verwarming hebben aangezet?

Wat chill

4 likes

In mijn zeer oude en slecht geisoleerde huis is het nu 15 graden (in de middag…) dat vind ik echt te gek. Zit met deken, kruik en de verwarming op 19. Ik vind ‘verwarmde’ lucht wel echt 10x minder fijn dan gewone warme lucht merk ik meteen weer.

1 like

Zelf zou ik niet al zo vroeg op de bank hebben gezeten in het weekend :sob: Ik heb de thermostaat overdag normaalgesproken op minimaal 18 staan. Maar waar ik eerder een dekentje of trui pakte, gaat nu wel de verwarming al sneller aan of hoger vanwege m’n kind.

1 like

Het is hier al de hele dag 16 graden maar ik vind het best prima te doen met een trui en dekentje. Ik weiger voorlopig nog de verwarming aan te zetten.

2 likes

23,4 op dit moment, midden op de dag als de zon schijnt nog flink warmer. Ondiep appartement met veel ramen op het zuiden, dus het warmt hier altijd snel op.

1 like

19.7 zonder verwarming aan, zit in mn tshirt op de bank.

16.8 graden. Net voor het eerst de verwarming aan gezet.

1 like

17,1 nu. Verwarming gaat hier pas aan als het onder de 16 komt.

1 like

20,5 in de werkkamer, 21,4 in de woonkamer. Haat dit huis in de zomer qua temperatuur maar in de herfst is het zo fijn dat het wel lekker blijft binnen qua temperatuur.

3 likes

Omg het huis is echt in twee dagen koud gewonden. Vanochtend was het beneden al weer 15 graden, maar je voelt het ook gewoon tochten :smiling_face_with_tear:. Dus op de slaapkamer boven waar het raam 24/7 openstaat zal het wel rond de 12 graden zijn.

17 graden. Vind dat best koud maar deze week wordt onze vloer vervangen, we zullen niet echt beneden leven dus vind het zonde om de verwarming aan te doen.

20,5 zonder verwarming.

4 likes