Hoe koud/warm is het nu in je huis?

17 graden en ik dacht gister nog dat ik voorlopig de verwarming niet aan ging zetten maar ik heb het echt te koud. En ik voel ook tocht :cold_face:

3 likes

Vanmorgen was het 16,5, dus toch maar de verwarming aangezet

2 likes

Bij mij zelf thuis 20 graden(zonder cv aan), bij mijn vader is het 17 beneden en 14.4 in de slaapkamer. Brrrr en hij zet de verwarming pas aan als het 16 graden is in de woonkamer.

2 likes

Het is hier 16,5 graden. Thermostaat staat nog ingesteld op 15 graden. Maar heb sloffen aan en vest en tis prima te doen.

17.5 graden zonder verwarming, dus nog prima te doen. En ik heb aan beide kanten naast me en onder me buren. De verwarming slaat hier aan als het onder de 15 is. Ik heb het niet zo gauw koud, maar ik denk wel dat ik dit jaar wel wat eerder zal gaan stoken ivm mijn bejaarde katten.

Heb net voor het eerst de verwarming aangezet. Eerder vanwege het vocht ( het wordt heel snel vochtig in mijn oude huis)

Voor mezelf vond ik het nog wel te doen, maar ook hier een super senior kater die nog maar moeilijk zelf warm wordt. Hij weigert ergens onder te liggen, en een warmte matje “snapt” hij niet.

Mensen die hun verwarming niet opzetten bij <18 graden, hoe drogen jullie in godsnaam de was? Hier duurt het bij 20 graden al de volle drie dagen eer iets goed en wel droog is en ik ben dan altijd bang dat het begint te stinken.

2 likes

Lucht je wel genoeg je woning dan?
Hier gaat drogen wel wat trager nu maar niet wat jij zegt.

1 like

Elektrische luchtontvochtiger. Ik droog de was op zolder en die is sowieso slecht warm te krijgen + hoge luchtvochtigheid (door de was denk ik). Echt ideaal, meeste is wel in een dag droog. Hebben 'm gekocht voor de wasbare luiers omdat er anders altijd te weinig plek is (ook geen droger) en hadden dit veeeeel eerder moeten doen.

5 likes

Ja sowieso, raam staat eigenlijk bijna constant op kiep als de was ophangt. In het algemeen geen vochtig huis of zo. Vooral jeans en dikke truien duurt toch echt wel lang voor ze helemaal droog zijn.

2 likes

Daarom ben ik nu toch overstag gegaan en heb een droger gekocht.
Droog zoveel mogelijk buiten, maar truien en spijkerbroeken gaan vanaf nu gewoon in de droger.
Het wordt er niet frisser op als ze 2 dagen aan de lijn hangen.

Ik kan echt merken dat de winkel onder mij leeg staat. Het was vanmorgen 12 graden. En zodra ik de verwarming uitzet is de warmte ook zo weer weg. Komt natuurlijk doordat het allemaal oud en slecht geïsoleerd is maar toen die winkel er nog zat koelde het toch een stuk minder snel af.

Ik heb ooit een heel epistel geschreven over was drogen met elektrische luchtontvochtiger

We gebruiken hem weer nu het niet meer buiten kan hangen, en het is echt fijn. Was is zo droog. Had ook een paar dingen opgehangen zonder dat ding aan te zetten en het was na 2 dagen nog nat en stonk. Dus meteen de ontvochtiger weer gepakt.

4 likes

Ik probeer zelf de was als het even kan buiten te hangen. Als de tegels droog zijn kan dat meestal wel. Het beste is dan in de ochtend. En goed luchten maar ja wasgoed wassen in deze tijd van het jaar blijft gedoe.

19,5 graden op dit moment

1 like

17,5 elke ochtend de laatste drie dagen.
Verwarming staat aan maar na een uur weer uit aangezien het snel 19/19,5 graden wordt.

We komen van een nieuwbouw appartement en wonen nu in een jaren 30 huis. Was bang dat we veel zouden moeten stoken, maar denk dat het mee gaat vallen.

Ehm goede vraag. Zuiniger dan een droger in ieder geval en je kan bij lagere temperaturen toch goed de was drogen. In mijn geval betekent dat dat de verwarming op zolder niet snel aan hoeft en op een slecht geisoleerde zolder stoken voor enkel de was is al snel duurder dan een tijdje de luchtontvochtiger aan.

Zo uit mijn hoofd zagen we geen pieken in het elektriciteitsverbruik door de luchtontvochtiger die we met bv de wasmachine of oven wel heel duidelijk zien.

5 likes

Wow bij 16 graden loopt de schimmel op de muren bij ons. Het is eigenlijk hier altijd wel 20 graden. Slaapkamer wat kouder maar daar hadden we dus schimmel vorig jaar. Heel kut.
Nu wel een ventilatiesysteem geinstalleerd, maar eigenlijk hebben alle ramen in huis een roostertje en we luchten elke dag. Maar van die schimmel schrok ik wel.

4 likes

Ik heb voor deze gekozen maar ik weet niet meer waarom. Ben er in ieder geval tevreden over. Maaaar ik heb hem voor 180 euro gekocht en hij is nu wel echt een heel stuk duurder.

Haha blijkbaar hierom

@Sedana ik heb deze, maar wel klein huis.

Bekijk Eurom DryBest 10 Luchtontvochtiger - 230W op: Eurom DryBest 10 Luchtontvochtiger - 230W | bol.com

2 likes