Wat chill
In mijn zeer oude en slecht geisoleerde huis is het nu 15 graden (in de middag…) dat vind ik echt te gek. Zit met deken, kruik en de verwarming op 19. Ik vind ‘verwarmde’ lucht wel echt 10x minder fijn dan gewone warme lucht merk ik meteen weer.
Zelf zou ik niet al zo vroeg op de bank hebben gezeten in het weekend Ik heb de thermostaat overdag normaalgesproken op minimaal 18 staan. Maar waar ik eerder een dekentje of trui pakte, gaat nu wel de verwarming al sneller aan of hoger vanwege m’n kind.
Het is hier al de hele dag 16 graden maar ik vind het best prima te doen met een trui en dekentje. Ik weiger voorlopig nog de verwarming aan te zetten.
23,4 op dit moment, midden op de dag als de zon schijnt nog flink warmer. Ondiep appartement met veel ramen op het zuiden, dus het warmt hier altijd snel op.
19.7 zonder verwarming aan, zit in mn tshirt op de bank.
16.8 graden. Net voor het eerst de verwarming aan gezet.
17,1 nu. Verwarming gaat hier pas aan als het onder de 16 komt.
20,5 in de werkkamer, 21,4 in de woonkamer. Haat dit huis in de zomer qua temperatuur maar in de herfst is het zo fijn dat het wel lekker blijft binnen qua temperatuur.
Omg het huis is echt in twee dagen koud gewonden. Vanochtend was het beneden al weer 15 graden, maar je voelt het ook gewoon tochten . Dus op de slaapkamer boven waar het raam 24/7 openstaat zal het wel rond de 12 graden zijn.
17 graden. Vind dat best koud maar deze week wordt onze vloer vervangen, we zullen niet echt beneden leven dus vind het zonde om de verwarming aan te doen.
20,5 zonder verwarming.
Vanmorgen was het 16,5, dus toch maar de verwarming aangezet
Bij mij zelf thuis 20 graden(zonder cv aan), bij mijn vader is het 17 beneden en 14.4 in de slaapkamer. Brrrr en hij zet de verwarming pas aan als het 16 graden is in de woonkamer.
Het is hier 16,5 graden. Thermostaat staat nog ingesteld op 15 graden. Maar heb sloffen aan en vest en tis prima te doen.
17.5 graden zonder verwarming, dus nog prima te doen. En ik heb aan beide kanten naast me en onder me buren. De verwarming slaat hier aan als het onder de 15 is. Ik heb het niet zo gauw koud, maar ik denk wel dat ik dit jaar wel wat eerder zal gaan stoken ivm mijn bejaarde katten.
Heb net voor het eerst de verwarming aangezet. Eerder vanwege het vocht ( het wordt heel snel vochtig in mijn oude huis)
Voor mezelf vond ik het nog wel te doen, maar ook hier een super senior kater die nog maar moeilijk zelf warm wordt. Hij weigert ergens onder te liggen, en een warmte matje “snapt” hij niet.
Mensen die hun verwarming niet opzetten bij <18 graden, hoe drogen jullie in godsnaam de was? Hier duurt het bij 20 graden al de volle drie dagen eer iets goed en wel droog is en ik ben dan altijd bang dat het begint te stinken.
Lucht je wel genoeg je woning dan?
Hier gaat drogen wel wat trager nu maar niet wat jij zegt.
Elektrische luchtontvochtiger. Ik droog de was op zolder en die is sowieso slecht warm te krijgen + hoge luchtvochtigheid (door de was denk ik). Echt ideaal, meeste is wel in een dag droog. Hebben 'm gekocht voor de wasbare luiers omdat er anders altijd te weinig plek is (ook geen droger) en hadden dit veeeeel eerder moeten doen.