25 graden.
25,5
Ik las gisteren ofzo dat je je gewoon erbij neer moet leggen dat je slecht slaapt met de hitte
Hoe je dan verder de dag doorkomt stond er niet bij
Domme uitspraak
Ik heb teveel tijd in de auto doorgebracht vandaag, 38 graden en mijn auto kan dan de airco niet aan de gang krijgen ![]()
27 graden in de woonkamer, boven 29. Maar kon een uurtje geleden alles open zetten en nu voelt het al aangenamer
Ik heb nu geen zin om naar binnen te lopen haha maar gisteravond heeft mijn slaapkamer de 34 graden aangetikt… toen alle ramen rond 20:00 open gezet en de ventilator aan, was het 28 graden toen ik rond 2 uur naar bed ging en 26 graden toen ik vanochtend wakker werd.
Hoe ik het andere zomers heb uitgehouden zonder ventilator weet ik ook niet haha
Woonkamer tikt de 32/33 ook wel aan
Ik zit al even zonder verwarming en nu begint het toch wel te storen.
Het is 15.5°C.
Jee dat is wel echt koud! Dan kan je 's avonds toch ook niet ff lekker op de bank liggen oid? De verwarming in de berging heb ik helemaal laten dichtdraaien door zo’n monteur want telkens ging daar alle warmte naartoe, was heel vreemd ingesteld. Maar als ik er nu naartoe loop voelt het al als een koelcel.
Ben je dan niet bang voor vocht/schimmel in je spullen in de berging?
Snap trouwens wel dat je er wat aan hebt laten doen, zonde als alle warmte daar blijft hangen.
Ik heb een luchtontvochtiger gekocht en die staat nu twee dagen aan. Wat een vocht vangt dat apparaat op, niet normaal! Luchtvochtigheid in huis is nu rond de 50%.
Het lijkt erop dat het nu al iets beter warm wordt in huis, dat is een bijkomend voordeel.
Nee geen last van schimmel. Maar ik laat ook nooit natte was daar liggen, die laat ik eerst boven een beetje drogen of ik gooi het direct in de wasmachine. Maar hoe weet je of je huis een luchtontvochtiger nodig heeft? Ik hang bijvoorbeeld boven de was op en het droogt voor mijn gevoel snel. Als ik vrienden spreek hoor ik soms dat het dagen duurt.
Begrijp nog steeds niet hoe die instellingen zo vreemd waren. Je verbrandde je nog net niet aan die verwarmingen ook al draaide ik ze helemaal dicht. Gloeiend heet. En ja ik kom daar om de was erin en eruit te halen en mn schoenen en jas aan te doen.
Oh god ik ging ff googlen en nu weet ik niet of de lucht te droog is of juist niet in huis haha. Ik,heb feen idee ![]()
Nou bij mij werden mijn ramen en ventilatieluikjes nat (water slaat op koude oppervlaktes), kreeg ik schimmel op muren en in voegen etc, dan weet je wel dat je huis te vochtig is en er wat aan gedaan moet worden. Ik zet mijn verwarming wel aan maar in de nachten en bij mijn afwezigheid zet ik 'm uit (zonde anders, vind ik) alleen juist in die nachten ontwikkelt er veel vocht en dat trekt in al je spullen en muren.
Ik heb op dit forum ook weleens gevraagd om tips maar echt niks werkte in dit huis. Ik kan nu nog niet concluderen dat de luchtontvochtiger de heilige graal gaat zijn maar het maakt nu in ieder geval al een groot verschil. Het is heel satisfying om te zien hoeveel water er in de verzamelbak terecht komt haha.
Op de lange termijn hoop ik dat mijn huis minder nat zal blijven en er helemaal geen schimmel meer is. Maar schimmel is hardnekkig, weet niet of het realistisch is.
Dat apparaat staat nu trouwens aan naast mijn was die hangt te drogen, ben benieuwd hoeveel vocht dit gaat opleveren in de verzamelbak en hoe snel mijn was droog zal zijn. ![]()
Edit: kon het niet laten om meteen even te kijken. Er is in een kleine 2 uur tijd al iets meer dan 0,5 liter water in de verzamelbak gekomen. Normaal gesproken slaat dat vocht dus tegen mijn koude ramen/voegen/muren aan, moet je nagaan. ![]()
Onder een deken met een dikke training.
Maar ik ga vroeger naar bed om mij meteen daar warm te installeren.
Ik heb er ook sinds deze week een, ben helemaal blij ermee!
19.5 (verwarming uit en zowel onder, boven als naast me andere appartementen)
Lekker!
Wouw, dat is comfortabel. Ik ben ook omgeven door buren en heb maar 1 buitenmuur, maar hier is het helaas 15,5°C zonder verwarming.
Hele avond elektrische kachel op 23, maar blijft steken op 18,5
Zonder die kachel was het 14,6 ![]()
19,5
Echt fijn hè zo’n luchtontvochtiger? Kost even wat, maar werkt zo goed. Hij staat hier boven in het kantoortje, daar droogt ook de was. En die droogt snel, in de winter binnen een dag het hele rek droog.
We zetten hem soms ook beneden, maar vind het altijd wel een heel gezeul met dat zware ding.
13,3
na een avond en nacht verwarming uit.
Maar slaat jullie verwarming niet aan als het een bepaalde temperatuur bereikt? Hier is dat 15 graden, ik wil niet weten hoe koud het anders zou zijn midden in de winter. Eigenlijk vind ik het zonde om 's ochtends vroeg al direct de verwarming aan te zetten want binnen een uur ben ik dan al de deur uit. Maar zonder kan ik niet douchen ![]()