Hoe koud/warm is het nu in je huis?

23,5.

2 likes

30 :thumbsdown:

Elke dag loopt het een halve graad op, nu 27. Geen zin in aankomende week :cry:

1 like

25°C met airco, doenbaar dus.

22,5

Gisteren 27,5, en nu vanochtend is het 25. Maar dat gaat sowieso oplopen. Als het goed is woon ik over zo’n 1.5 jaar in een nieuw gebouwd huis want het nadeel van oude huizen is wel hoe slecht het gebouwd is tegen hitte zoals dit.

Nieuwbouw en warmte is pas standje crematorium is mijn ervaring :grimacing:

Ja mijne ook hoor! vooral bij nieuwbouwappartementen. Maar wij gaan zelf bouwen en kunnen dus veel meebeslissen. Time will tell haha

1 like

24.5 maar ben benieuwd hoe dit de komende dagen gaat oplopen :weary:

1 like

Neem vloerkoeling!! Dat scheelt echt heel veel. Mijn nieuwbouwappartement is echt max 23 graden binnen, zelfs tijdens hittegolven

6 likes

Ik ben zo boos dat m’n cheapskate aannemer dit niet eens als optie heeft geboden :rage:

Ja, wij hebben dat ook in onze woning! Echt heel fijn! Voor aankomende zondag wordt hier 38 graden voorspeld
 :hot_face:

31 :joy: maar ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. Ik doe gewoon alles op slakkentempo, loop in bikini, drink heel veel koud water en sleep een ventilator achter me aan door huis. En ik merk dat zitten op de grond of stoelen ook veel scheelt in vergelijking met de bank.

2 likes

Heb je wel eens gecheckt of het nu nog ingebouwd kan worden? Ik heb vloerverwarming icm een warmtepomp en na oplevering hebben we een koel-module laten toevoegen.

1 like

Ik heb lakens over m’n bank gegooid en dat doet ook veel. Kan er nu veel chiller op zitten zonder te plakken en raak minder snel oververhit.

Wat alleen zo jammer is, onze douche wordt niet koud. Dus net heeft m’n vriend de hete kraan laten lopen zodat het hete water opraakt (wel dingen met het water gedaan hoor), zodat we een koude douche konden nemen.
Ik heb afgelopen dagen een plastic afwasbak met koud water gevuld en dat over mezelf heen gegooid in de douche, maar dat was echt niet genoeg meer.

1 like

30😬 mijn ventilatie en koelsysteem doet het inmiddels al 5 dagen niet meer

1 like

26 in de woonkamer, 29,5 in de serre mét zonwering (die aan de keuken en woonkamer vastzit benieuwd hoeveel lager het anders was).

31 in de slaapkamer en badkamer. Wil zo graag even een koude douche nemen maar laat maar.

Echt zin in vrijdag đŸ« 

1 like

Benedenverdieping 29.5
Bovenverdieping 36

Beneden 28.5, boven 31

1 like

28 graden (bovenste verdieping van complex en plat dak). Afgelopen dagen koelde het ‘s nachts nog wel terug naar 24/25 maar vannacht niet :smiling_face_with_tear: had wel alles open, maar toch

1 like