Hoe was jij op de middelbare school?

Hoe was jij op de middelbare school? (Misschien is het dan ook handig om te vermelden rond welke periode je op de middelbare school hebt gezeten etc) Behoorde jij tot het populaire groepje van de klas, was je een allemansvriend of juist een outsider? Maakte jij het als puber je ouders knap lastig of was je het braafste meisje van de klas? En welke trends van toen zijn je bijgebleven? Was je een BrEeZer, een AlTo0w, een gabber of bijvoorbeeld een normalo?

Ik was echt een raar kind en ook echt gemeen. Schaam me dood als ik eraan terug denk :weary:
Oh en trendsā€¦ hmmm ik kan me die niet zo herinneren? iPods misschien?

Dan zijn deze boeken van een populaire serie je op het lijf geschreven. Maar hoezo was je toen een loser? :astonished:

2 likes

Ik zat op de middelbare van 2005 t/m 2009. Eerste twee jaar algemeen en daarna richting zorg&welzijn

Ik hoorde bij de ā€˜neutraleā€™ klasgenoten. Niet populair, maar ook geen buitenbeentje. Ik was heel rustig, haalde gemiddelde cijfers en kon opzich met iedereen wel overweg.
Docenten waren ook altijd wel tevreden over me.

Kan me er verder niet heel veel van herinneren. Ze hadden wel vet lekkere kipcorns in de kantine.

Oja! Ik zat daar rustig te zijn, terwijl mijn klas bekend stond als de terrorklas van de school. Toevallig zaten er een aantal van die probleemschoppers in mijn klas, waar op den duur zelfs een speciale reboundklasje voor werd samengesteld.

Tijdens het eerste jaar was jumpstyle helemaal een rage.

1 like

Wat ik me altijd afvraag heā€¦ Ik denk namelijk dat ik wel bij het ā€œpopulaire kliekjeā€ hoorde. De meiden die dus werden uitgenodigd op feestjes van de ā€œpopulaire jongensā€ etc. Met zijn alle uitgingen en als ik deze jongens tegenkom en praat over de middelbare school hebben zij het ook over ons als de ā€œpopulaire meidenā€. Maar hebben we onszelf dat niet gewoon voorgehouden haha? Vonden misschien andere groepjes ook dat zij het populaire groepje waren? Echt altijd al afgevraagd eigenlijk.

Verder spijbelde ik heeeel veel. Schreef graag mā€™n eigen briefjes, vervalste handtekeningen en deed dit voor zowat de halve klas haha. Leraren vonden me denk wel altijd aardig want maakte -als ik er was- wel een praatje met ze. En kon ook altijd redelijk goed met de rest van de klas opschieten haha.

2 likes

Ik was braaf op school (behalve dat ik de laatste jaren vaak te laat kwam en me dan moest melden) en kon goed leren, dus toen maakte ik het mā€™n ouders nog niet lastig (met mā€™n vervolgopleidingen wel :roll_eyes:). Verder was ik stil en niet populair en durfde nooit echt mezelf te zijn of me ā€˜andersā€™ te kleden met de kans gepest te worden door het populaire terror groepje, zoals een vriendin die gothic was geworden. Heb ook nooit make-up gedragen tot ik er vanaf kwam. Werd niet uitgenodigd voor klassenfeesten enzo. Klapte dicht als ik mā€™n eigen mensen niet om me heen had. Had wel een clubje vrienden gelukkig. Na de diploma-uitreiking met gierende banden de school verlaten.

Ik vond op een gegeven moment de stijl van scene queens geweldig maar zo durfde ik echt niet, maar vond gewoon ā€˜normaloā€™ ook wel leuk. Ik werd meer geĆÆnteresseerd in mode en shoppen door EGF :sweat_smile:

Ik was een raar kind dat altijd buiten de boot viel, want ik las boeken, schreef en dat was zo niet cool op de mavo. Verder deed ik nooit wat verkeerd, mega onzichtbaar en heel erg stil. Mijn cijfers waren okĆ©. Ik wilde altijd een alto zijn, maar was het net niet ofzo. Vrienden had ik niet echt en dat vond ik best okĆ©, behalve dan dat ik mega graag naar Lowlands wilde en ik dus niemand had die mee kon. Ik was ook altijd ā€˜dat dikke kindā€™ (nog steeds). In het begin was ik braaf, later deed ik regelmatig of ik het was, maar deed ondertussen mijn eigen zin.

Ik zat op de middelbare van 1998 - 2002 geloof ik.

2 likes

Ik werd denk ik door andere wel gezien als een meangirl maar ik was dat eigenlijk niet. Ik was altijd super druk en aanwezig maar niet asociaal of super zelfverzekerd. Op het eerste jaar na vond ik de middelbare school wel echt heel erg leuk, mooie tijd was dat!

Edit: ik zat op de middelbare school van 2003 tot 2009

Mijn middelbare schooltijd was 2009 tot 2015, dus toen begon het in de brugklas net normaal te worden om internet op telefoons te hebben en was het dus extreem cool om een Blackberry Bold 9700 te hebben en gekleurde Adidas vestjes met Uggs te dragen. Ik begon op het vmbo-t en daar had ik het best naar mā€™n zin, maar ik haalde alleen maar 8ā€™en en 9ā€™ens en mocht vervolgens naar de havo. Toen moest ik naar een nieuwe school, kwam ik in een klas waar ik niemand kende en ging het bergafwaarts. Ik was jarenlang de stille grijze muis en was heel onzeker. Had een paar goede vriendinnen (de meeste ook grijze muizen) met wie ik altijd in de pauze zat en wel eens mee afsprak na school, verder niet. Werd regelmatig gepest, ookal heeft dat gelukkig niet veel invloed op me gehad. In 4 havo bleef ik zitten samen met een paar vriendinnen, vanaf dat moment ging ik me beter voelen en werd ik tegelijkertijd ook iets meer rebels. Ik had mijn hele brave kant; de kant die mijn ouders en alle leraren kenden, mijn imago was altijd ā€˜braafā€™. Maar tegelijkertijd zat ik ook stiekem (wiet) te roken op het schoolplein en kreeg ik veel schijt aan alles. Op mijn eerste jaren kijk ik terug als een hel en de laatste jaren wat leuker. Vond het op het eind ook best jammer dat het opeens afgelopen was, ik begon juist net wat meer los te komen en toen was opeens de diploma-uitreiking en ging iedereen zā€™n eigen weg.

1 like

Ik was altijd wat een outsider, maar had tot en met het vierde middelbaar wel altijd een vriendin in de klas. Het vijfde jaar was vrij traumatisch, vriendinnetje was van studierichting veranderd en ik bleef alleen achter. Ik had heel andere interesses, droeg opvallendere kleding en was niet ā€œmeeā€ met muziek (luisterde vooral naar Placebo en emo muziek als hellogoodbye, Taking Back Sundayā€¦)

Het zesde middelbaar ben ik nog naar een andere school gegaan waar mijn emo-zijn minder raar was maar nog steeds viel ik wat uit de boot. Heb eigenlijk alleen trieste herinneringen aan mijn middelbare schooljaren.

Ik heb eerst vwo gedaan, daar was ik best normaal, misschien soms een beetje brutaal, maar ik had vooral mn eigen vriendinnengroepje waar met o.a. @fifo en wij zaten vaak bueno-etend op een muurtje te kletsen.
In de derde klas ging ik naar de havo, dat was in 2011, daar zat ik eerst in een klas waarin ik werd gepest en toen voelde ik me wel klein, maar daarna ging ik naar een leuke klas en toen veranderde dat wel. Ik was niet altijd even geliefd, maar iedereen kende me wel. Ik zat toen op school bij @Filia hahaha. En ik haalde eigenlijk altijd wel goede cijfers. Ik was nog steeds wel brutaal en soms ook echt wel een kutwijf.

5 likes

Ik was echt een heel onzeker meisje op de middelbare school, dit kwam ook omdat ik in de brugklas werd gepest en in de 2e klas werd ik depressief. Ik had wel vriendinnen, maar ik durfde nooit echt volledig mezelf te zijn. Uiteindelijk ging het zo slecht met me dat ik van school af moest, dus heb er niet echt een fijne tijd gehad haha

1 like

Onzichtbaarā€¦

In de brugklas wilde ik graag bij de populaire mensen horen en begon ik me ook een beetje kakkerig te kleden. Vanaf de 3e ging ik naar de havo en werd ik juist alternatief en ging ik in de pauzes hangen in het rokershok met alle altoā€™s / skaters.

Ik haalde nooit echt hoge cijfers, alles ging met hakken over de sloot. Verder was ik naar mijn idee niet een ontzettend vervelende puber. Al hield ik wel van ongein uithalen in de klas, veel kletsen en lachen tijdens lessen. Mijn algemene kennis is daarom niet fantastisch, omdat ik nooit echt aan het opletten was tijdens de lessen. Maar ik heb wel een leuke tijd gehad haha.

1 like

Achteraf was het vooral een overlevingsstrategie. Op de basisschool flink gepest, en aangezien ik geen type was om met een grote bek overal vooraan te staan ging ik voor het andere uiterste.

Edit: ik reageerde op @HvO, geen idee waarom hij als antwoord op mezelf verschijnt.

Ik was niet zo lastig, maar mijn leraren dachten daar heel anders over. Ik ben een immigrant ( OekraĆÆne ) , maar sprak de Nederlandse taal al vanaf mijn 6e jaar, maar toch vonden ze het ā€˜moeilijk moeilijk moeilijkā€™ met me . ā€œZeā€ hadden er weinig vertrouwen in. Extra mooi dat ik op mijn 28ste een postdoctorale master in literatuur heb gehaald. Dat zou ik ze graag nog eens willen zeggen.

39 likes

edit: ik wijd toch nog even verder uit, omdat ik zie dat iedereen dat doet haha. Ik zat op de middelbare school van 2003 tot 2009 geloof ik. In de brugklas was ik een soort van halve class clown, en een fucking weirdo. Super kinderlijk ook eigenlijk, sowieso veel kinderlijker dan veel anderen. Ik was ook zeker niet cool of wat dan ook en durf te wedden dat ik regelmatig ben uitgelachen :joy:. Ik was ook zeker weten absoluut niet populair bij jongens of wat dan ook. In de brugklas haalde ik nog wel goede cijfers en was ik een ā€˜stuudjeā€™. Ik had gelukkig wel altijd goede vriendinnen, en je kon ons ook vaak horen bulderen van de lach in de gangen. Mijn zus zei ook altijd dat ze mij verdiepingen omhoog kon horen

In de bovenbouw was ik ieeetsje populairder omdat ik qua uiterlijk erg veranderd was, en een super populaire social butterfly mij bevriende haha. Zij deed best veel voor mijn imago toentertijd in het begin. Jammer genoeg heb ik dat volledig eigenhandig om zeep geholpen omdat ik een fucking weirdo was nog steeds. Zo had ik ooit een tekening van ā€˜octoā€™ gemaakt in mijn schrift, wat ik zoooo grappig vond dat ik dat aan iedereen ging laten zien? Echt super cringe :joy: Maar gelukkig had ik wel weer allemaal vrienden om me heen. Mijn vrienden waren echt een vreemd stelletje met zā€™n allen. Populair was ik vervolgens ook zeker weten weer niet. Had zoā€™n beetje een hekel aan iedereen in mijn klas, behalve degenen in mijn klusterlessen, want dat waren mijn vrienden. Een half probleemkind was ik ook, omdat ik er altijd uit gestuurd werd omdat ik aan het lachen was om iets doms. En ook kreeg ik steeds lagere cijfers gedurende mijn middelbare school periode, en heb ik vaker op gesprek moeten komen bij leraren, studiebegeleiders etc. voor shit dan veel andere mensen in mijn klas :see_no_evil:. Maar op de een of andere manier heb ik toch in 1 keer mijn atheneum diploma gehaald, echt onvoorstelbaar haha

6 likes

Ik was een beetje maf en zeker niet populair, al kon ik op zich wel met iedereen door een deur. Ik spijbelde vrij veel, maar als ik naar de les kwam lette ik ook op. De meeste leraren vonden me denk best een leuke leerling, ondanks dat ik soms een klein beetje opstanding was.

Verder zat ik heel veel op msn (onbeperkt of goedkoop smsen bestond nog niet). Ik deed gelukkig niet mee aan dramatische msn-namen en songteksten. Een groot geluk, gezien het feit dat ik een superdramatische puber was en het best uit de hand had kunnen lopen :wink:

3 likes

Van 2010-2015 heb ik op de middelbare school gezeten.

Ik heb het eerste jaar twee keer gedaan wegens ziekte. De tweede keer eerste jaar en begin tweede jaar was ik ā€œhet zieke meisjeā€ die les kreeg via een webchair.

Toen ik het tweede jaar meer naar school kon werd ik echt heel erg alto. Ik heb de rest van mijn schooltijd altijd bandshirts gedragen en mensen uitgelachen die bandshirts droegen terwijl ze niet naar die band luisterden. Soms heb ik echt ruzie met ze gehad. Zo een was ik ja.

Voor de rest was ik best braaf en ging ik eigenlijk met iedereen wel om. Ik vond ā€œde buitenbeentjesā€ vaak leuker dan de populaire mensen, dus heb ik veel pauzes met ā€œde buitenbeentjesā€ gespendeerd.

Ook heb ik vaak huiswerk laten overschrijven en verslagen gemaakt voor mensen in ruil voor snoep of geld haha.

Ik haalde altijd wel goede cijfers en ik besteedde mijn tussenuren vaak aan school zodat ik thuis niks hoefde te doen.
Ik had eigenlijk een toptijd op de middelbare.

1 like

In de eerste klas was ik echt een mega nerd, ik stond bekend als ā€˜het meisje dat nog nooit een onvoldoende heeft gehaaldā€™ hahaha. Vanaf de 3e werd ik een beetje wat volwassener en kreeg ik mā€™n eerste vriendje (een jongen uit de 5e wowow) en toen ging ik langzaamaan ook altijd naar schoolfeesten en naar de stad en in de feestcommissie enzo. Ik was in de bovenbouw denk ik iemand met wie de meesten het wel konden vinden. Had 1 grote vriendinnengroep en 1 jongensvriendengroep waar ik altijd een beetje tussen fladderde haha. Ik deed van alles op school: voorzitter van de schoolkrant, de musical, de feestcommissieā€¦ en heb zelfs nog met 3 vrienden eigenhandig het eindexamengala georganiseerd haha. Hierdoor was ik niet meer zo super gefocust op de studie en bleef bijna zitten in de 4e. Gelukkig uiteindelijk toch mā€™n gymnasiumdiploma gehaald.

Ohja qua mode was ik best wel een durfal. Ik had ook een modeblog en was actief op het girlscene forum en later EGF. Maar ik liep echt met gekleurde pantyā€™s en tutu jurkjes en gewaagde laarzen. Als ik er op terug kijk vind ik het wel echt leuk hoeveel lef ik toen had om dingen te dragen.

4 likes