Hondentopic #2

Iemand nog een supertip hoe ik in m’n eentje deze hond die onverwacht in een diepe modderpoel stapte/zakte schoon krijg? 🥹

Kan haar niet alleen in bad doen en ze wordt panisch van de tuinslag/sproeier, haha ze ging heel hard blaffen en zich verstoppen in een struik. :joy: Heb haar geprobeerd met een emmer en spons en handdoek schoon te wrijven, maar ze is nog steeds heel smerig.

4 likes

Haha dotje toch. Kan je d’r niet net zo lang in de tuin in het gras laten rollen tot alles droog is en vanzelf van d’r af rolt? :yum:

1 like

Haha ja ze ligt nu te drogen, was ook heel moe van de wandeling. Ga zo denk ik nog een rondje boenen met de hondenshampoo en een washandje ofzo. 🥹 En dan vanavond maar als m’n vriend er is in bad of met de tuinslang/sproeier, maar daar heb ik hem echt bij nodig.

Fijn dat het hielp en jullie een fijn uitje hebben gehad! Mijn hond moest ook erg wennen aan de camper. In het begin was hij er echt niet op zijn gemak. Wilde er niet in. En zodra we ergens stopte dan werd hij helemaal wild omdat hij bang was dat we hem achter zouden laten. Uiteindelijk is dat ook helemaal goedgekomen, konden we hem even binnen laten en samen boodschappen doen of een keer een kringloop in. Uiteraard niet te lang, maar gaf wel een stuk meer vrijheid.

1 like

Haha aah, ik laat die van mij dan altijd nog even zwemmen in een plas met schoner water

2 likes

Haha wat een leuke foto, helemaal aan het genieten.

Geen tips overigens, ik wens je veel succes :joy:

1 like

Nou na het slaapje nog een keer een rondje met oude washandjes en hondenshampoo en toen flink drooggewreven en ben niet ontevreden. De rest komt er idd wel een keer uit of met borstelen. Wel nog meer respect voor trimmers, want ben kapot en zelf nu bijna net zo vies en nat als die hond. :joy:

Ik heb een reactieve hond en we werken daaraan. Normaal let ik altijd op als ik met haar loop (gewoon überhaupt, aandacht bij haar als we wandelen en niet m’n telefoon oid) maar net was ik niet aan het opletten en liepen we blijkbaar een hond tegemoet.

Ik merkte het pas toen mijn hond al begon te grommen, dus toen probeerde ik afstand te nemen. Die vrouw ben ik vaker tegengekomen en hoewel dit 100% mijn schuld was, snap ik haar echt niet :joy: zij loopt gewoon stoïcijns door met haar hond (in mijn richting dus) terwijl ik uit alle macht probeer m’n hond van 25kg uit die situatie te krijgen. Snap niet dat ze niet even 30 seconden kan stilstaan.

2 likes

Gaan jullie honden met dit weer ook onder dekens en het liefst tegen je aan liggen?
Heb gister op de bank ziek liggen zweten omdat mijn 2 dames het een goed idee vonden om lekker te komen knuffelen.
Zo lief, maar zo warm. Kan ook bijna niet comfortabel zijn voor ze lijkt mij.
Plakken jullie honden ook zo tegen je aan met warm weer?

1 like

Mijn hond plakt met elk weerstype tegen me aan. Maar ik heb dan ook een reactieve velcro.

2 likes

Ja wat hebben mensen…
Gisteren liet ik mijn meisje uit. Ze is op moment een harige puber, ik kan er niet veel mee. Soms wordt ze gewoon zo wakker.
Vandaag niks aan de hand.
Ziet ze een hond lopen, wil ze er direct op af stormen, dat mocht niet. Die mensen zien haar gedrag. Gaat ze eindelijk poepen, lopen die mensen met hond strak langs haar. Poepsessie wordt afgebroken, vervolgens moest ik midden in de nacht nog een keer met haar naar buiten omdat ze toch de rest eruit moest drukken.
Wacht dan heel even of neem een andere afslag wat niet uitmaakt want beide leiden naar het zelfde. Het liep hierna namelijk dood en dan moet je dus afslaan. De andere is letterlijk 5 meter eerder.

4 likes

@Bertha hoe gaat het nu met P? Werkt de laserbehandeling?

Ah shit… Betekent dat dan mogelijk toch een operatie? Lijkt ie er nog veel last van te hebben?

Ik wil er nog niet helemaal aan, heb zo’n slecht gevoel over opereren. Morgen weer laseren, dan maar bespreken. Hij heeft pijnstillers dus qua pijn gaat het maar als hij staat dan ontlast hij dat pootje steeds, staat een beetje op het teentje en haalt die steeds kort van de grond af. Het is vooral sneu dat hij steeds niks mag. En hij had de afgelopen dagen diarree dus dan kun je ook niet zo goed hersenwerken enzo, terwijl hij dan wel wat meer nodig heeft ofzo. Hebben wel een mooie nieuwe wandel/fietskar besteld, dachten als alles toch al kut is kunnen we het ons iig zo comfortabel mogelijk maken. Hopelijk komt die snel!

Haha aw, ik wil in het najaar met mijn corgi naar Engeland, dus goed om ons hier op voor te bereiden :sweat_smile:

Haha ja ik dacht juist dat het wel mee zou vallen omdat iedereen dat hier wel gewend is, maar mensen zeggen juist dat ze er bijna nooit een tegenkomen!

1 like

Omg zie nu je foto, wat een mooie!!

1 like

Wat een knappieeeee

1 like

Wat een cutie :heart_eyes:

1 like

Is er iemand al eens met de hond naar Borkum geweest? En is het een aanrader?

1 like