Ik heb van die ijsmallen gekocht die ik vul met watermeloen, aardbeien, banaan en een beetje water. Stuk goedkoper en ook ideaal voor dit soort warme dagen
Wat is jullie ervaring met honden mee in Duitsland? Berlijn met name. Voor zover ik lees is Duitsland hond vriendelijk.
Collega van mij heeft lang in Berlijn gewerkt en zegt dat het super hondvriendelijk is daar. Veel horeca en winkels waar de hond welkom is. Tuurlijk, bij supermarkten enzo niet, maar volgens haar is het in Berlijn vrij normaal om je hond mee te nemen.
Duitsland is sowieso wel relaxt geloof ik. We zijn eerder dit jaar naar de Eifel geweest en ze mocht overal mee naartoe.
Ok dat klinkt goed!
Berlijn is super hondvriendelijk! Heb meerdere vrienden met honden, en die mogen bijna overal mee naartoe. Veel restaurants en zelfs kroegen ook gewoon. En er is heel veel groen en er zijn ook veel parken met vrijloopvelden. En om Berlijn heen zijn ook veel mooie wandelgebieden waar ook altijd veel honden rondrennen
Domme is ik kom al jaren in Berlijn maar ik heb nu voor het eerst een hond en ik heb dus al die tijd nooit mān ogen open gehad
Tis nu drie jaar geleden voor het laatst en eindelijk volgende maand weer. Cant wait!
Hebben jullie ook nog ervaringen mbt Denemarken?
Ben met mijn hond in Denemarken geweest meerdere keren. In ScandinaviĆ« is het over het algemeen niet toegestaan om je hond ergens mee naar binnen te nemen, zoals bij een restaurant. Zijn ook relatief weinig honden in de binnenstad van Kopenhagen bvb. Berlijn is wel hondvriendelijker. Niet dat het mij verder tegenhoudt om ām mee te nemen.
Ik wil waarschijnlijk met oudjaar met mijn hondje in een huisje ergens twee nachtjes verblijven. Op een vuurwerkvrij park / plek waar weinig vuurwerk is⦠Iemand tips? Ik wil het graag al boeken, voor straks alles weer volzit.
Ik kreeg hier vorig jaar de tip om naar noord-Frankrijk te gaan en dat was een goede beslissing! Ik was geloof ik vier dagen weg en heb al die dagen niets gehoord.
Parken binnen Nederland heb ik geen ervaring mee, maar hier en op andere fora lees ik nog weleens dat ook vuurwerkvrije parken niet altijd stil zijn dus dat risico durf ik niet te nemen.
In mijn zoektocht heb ik gewoon de eigenaren van de huisjes gemaild trouwens, uitgelegd dat ik een hele bange hond heb en gevraagd wat ik kan verwachten qua geluid. Heb gelukkig altijd eerlijke antwoorden terug gekregen en daarmee ook heel veel kunnen skippen.
Heb je dan gewoon op airbnb gekeken of een andere specifieke site? Ik ben hier ook al maanden over aan het denken maar nog niets geboektā¦
Airbnb, Natuurhuisje, en wat huisjes/b&bās (niet op parken) gevraagd. Vorig jaar heb ik het uitgesteld tot oktober en toen was er niet veel meer vrij.
Ah goede reminder om iets te boeken! Weet iemand hoe het is op Texel met oud & nieuw? Of Belgiƫ? Of is het wel echt noodzaak om ver de grens over te gaan?
We waren vorig jaar naar Duitsland in vuurwerkvrij park (controles ook voor parkgasten om dit te garanderen), alleen in de verte wat vuurwerk (uit het dichtstbijzijnde dorp) die waren na 20min klaar. Was goed te doen, dit jaar weer dat plan
Wat fijn dat het daar goed is bevallen! Hoe deden ze die checks bij gasten?
@Xiomara Ik lees over zowel BelgiĆ« als Duitsland wat wisselende verhalen, maar ga het dit jaar wel proberen. De eigenaren van ons huisje hebben bange paarden en honden dus āvierenā de jaarwisseling in de stal met muziek en champagne š„¹
Er werd op allerlei manieren op het afsteek verbod geattendeerd: grote posters bij ingang, flyers in de huisjes, er reden beveiliging rond op oudjaarsdag door park heen!
We zijn jaarwisseling 21/22 op Texel geweest, er was toen algeheel verbod door pandemie (maar mensen steken toch af he).
Vuurwerkvrij park; mensen staken toch af (dikke pech), park wilde toen geen restitutie doen terwijl ze het verkochten als vuurwerkvrij maar deden daar dus niks mee. Terwijl hond en ik flipte daardoor.
We zaten in vrij rustig gebied van Texel dus daar viel vuurwerk wel mee maar was er wel en genoeg ook maar was echt niet tof haha. Hoe dichter tot Den Helder hoe meer vuurwerk.
We waren ook even wandelen aan die kant (en kon je Den Helder zien) en daar leek wel alsof er bommen ontploften constant (was nog geen oudejaarsdag).
Zou het niet nogmaals doen
Ah ik heb net wat geboekt in Belgiƫ! En vrienden die sindskort ook een hond hebben ook meegevraagd
Ik was vorig jaar in de buurt van Oostende met o&n (zonder hond) en daar heb ik geen vuurwerk gezien. Dus ik hoop dat het dit jaar ook meevalt. We zitten in ieder geval ergens afgelegen naast het bos met een grote tuin, ver van een grote stad
Blij dat de draagzak goed gebruikt kan worden!!
Mijn hond zag eruit als een klein zwervertje de afgelopen dagen en verloor zo vreselijk veel haar. Ik heb haar helemaal uitgekamd met een herdershark en het wat een verschil maakt dat zeg. Zoveel wol kwam eruit, niet normaal. Gelijk maar even de nageltjes geknipt en haartjes onder haar poten getrimd. Hoop zo dat de rui er nu even uit is.
Lijkt echt alsof ze heel trots is op dat zij die berg haar gemaakt heeft