Zijn jullie toevallig ook bekend met wat wok/fusion achtige restaurants in Berlijn waar een hondje mee mag?
Wat een plaatje!
Ik denk dat mn hond net tijdens het wandelen is geprikt ofzo in haar poot? Of in een distel ofzo is gaan staan? Ze ging ineens zitten met dr pootje zielig omhoog en dr poot likken. En nu in huis loopt ze steeds rond en ze kijkt zielig en likt haar poot
Ik mag het wel aanraken en heb even gekeken maar zie niets, geen zwelling, geen wond(je). Ze kan er ook wel op lopen. Maar toch, zielig!!
Grasaartje misschien? Zou goed tussen de tenen kijken ook. Die dingen kunnen venijnig zijn.
Misschien een brandnetel tussen de kussentjes?
Je kan proberen haar pootje even te laten weken in wat melk, dat geeft wat verlichting.
Weet trouwens niet of dit ooit bewezen is, maar bij mijn hond hielp het na een tip
@KipTokTok @Verka bedankt voor jullie suggesties. Ik heb gisteren nog eens heel goed haar pootje geinspecteerd, ook tussen haar tenen, maar ik kon echt niets vinden dat mogelijk voor irritatie/pijn zou zorgen.
Maar vanmorgen hupte ze zo door de kamer dus volgens mij gaat het wel weer:
gifje
Ah fijn dat het weer goed gaat!
Mijn hond is totaal niet jaloers aangelegd, super fijn. En al sinds hij een puppy is loop ik vaak zingend om hem heen en “dansen” we samen. Nu was hij even in een andere kamer en was ik tegen zijn knuffel aan het zingen. Hij kwam aangerend en heeft de knuffel afgepakt en flink door elkaar staan schudden. Blijkbaar is zingen tegen andere knuffels toch een brug te ver
Jep, die van mij ligt het liefst de hele dag zo:
Heb haar even 5min laten liggen en toen maar weer naar binnen gehaald. En dan te bedenken dat we mede voor haar voor vloerkoeling in huis hebben gekozen
Onze golden ligt met 15 graden al in de schaduw. Met dit weer kun je m vinden in de directe straal van de airco. Hij kijkt zelfs vernietigend van ons naar dat ding en weer terug tot we m aanzetten
Die van mij ook!
Een van beiden ligt nu ook onder een dekentje
Als ik hun stoov nu aan zou zetten zouden ze hem in de zon slepen en erop gaan liggen
Ik heb een Franse waterhond en ga er minimaal 1x per week mee naar zee, maar ze vindt water best wel spannend dus ze gaat er nooit in.
Mijn ouders passen nu op mijn hond wegens vakantie en ze hebben achter in de tuin een soort plas/meertje. Nu voor het eerst toont de hond interesse en elke dag krijg ik een foto dat ze steeds wat verder het water in gaat. Zo cute!
Wat kijkt ze trots
Nou, drie weken later en ineens begon ze op haar billen ook te verharen. Vorige keer kwam daar nauwelijks wat uit. Er zat dus nog meer wol in dit beest.
Ik zou vandaag mijn lievelings buurmeisje uitlaten, maar in plaats van alleen maar uitlaten heb ik haar de hele dag in huis genomen. Deze 2 zijn zo fantastisch lief samen! Ik ben vandaag echt in een honden paradijsje.
Ik vind het zooo kut dat mensen hun hond niet aanlijnen mijn hond is reactief dus we lopen vaak op plekken waar we sowieso geen honden tegenkomen. Maar net dachten we, oké we proberen weer eens wat en we zijn naar een gebied gegaan waar aanlijn plicht geldt. Als je dan een hond ziet kan je tenminste nog snel de bosjes in ofzo.
…Drie loslopende honden tegengekomen waarvan er twee blaffend op mijn hond af kwamen en een jonge lieve pup maar die dus ook niet luisterde. Zo kut. Er zijn echt zat losloopgebieden hier in de buurt, terwijl aanlijngebieden schaars zijn en als ze er zijn houdt niemand zich er aan.
Heeft iemand hier wel eens CBD gebruikt voor angstige honden? Mijn hond is bang voor onweer en laatst noemde de dierenarts het toen we het over iets anders hadden, maar ben vergeten verder te vragen. Ben dus benieuwd of het werkt, en welke je dan gebruikt
Nee, ik heb wel een rust spray geprobeerd voor mijn kat. Maar dat had op een vieze geur na geen effect.
Ja om eerlijk te zijn doet ze het de laatste anderhalve week zo ontzettend goed? Ik weet niet, lijkt echt alsof ze een sprong heeft gemaakt in het reactieve gedrag. We zijn ook gaan oefenen op een hondenstrand hier in de buurt (veel loslopende honden maar ook heeeeeeeel veel ruimte dus makkelijk om heeeeeel veel afstand te houden) en dat ging super goed, en in de wijk gaat het ook steeds beter. We hebben het nog steeds wel over echt ruim afstand hoor haha we passeren geen hond aan de overkant van dezelfde straat, maar ik ben echt verrast. Zeker omdat het de afgelopen best wel druk en stressvol is geweest, omdat ze dus in korte tijd plots drie keer met een loslopende hond die bij haar was werd geconfronteerd maar ik heb ook m’n verjaardag gevierd etc.
Ze kan natuurlijk ook weer een terugval krijgen maar ik geniet echt van hoe ontspannen en vrolijk en gezellig ze is en het heeft echt hoop voor de toekomst (echt mn droom om met haar gewoon normaal over straat/naar een bos/op een terras te kunnen).
Zondag gaan we met haar op (wandel)vakantie in Duitsland
Oh wat fijn zeg!! Goed van jullie, en knap van haar natuurlijk!