Hondentopic #2

Ah fijn dat het weer goed gaat! :heart:

2 likes

Mijn hond is totaal niet jaloers aangelegd, super fijn. En al sinds hij een puppy is loop ik vaak zingend om hem heen en “dansen” we samen. Nu was hij even in een andere kamer en was ik tegen zijn knuffel aan het zingen. Hij kwam aangerend en heeft de knuffel afgepakt en flink door elkaar staan schudden. Blijkbaar is zingen tegen andere knuffels toch een brug te ver :joy:

8 likes

Jep, die van mij ligt het liefst de hele dag zo:

Heb haar even 5min laten liggen en toen maar weer naar binnen gehaald. En dan te bedenken dat we mede voor haar voor vloerkoeling in huis hebben gekozen :sweat_smile:

9 likes

Onze golden ligt met 15 graden al in de schaduw. Met dit weer kun je m vinden in de directe straal van de airco. Hij kijkt zelfs vernietigend van ons naar dat ding en weer terug tot we m aanzetten :joy::snowflake:

4 likes

Die van mij ook!
Een van beiden ligt nu ook onder een dekentje
Als ik hun stoov nu aan zou zetten zouden ze hem in de zon slepen en erop gaan liggen

2 likes

Ik heb een Franse waterhond en ga er minimaal 1x per week mee naar zee, maar ze vindt water best wel spannend dus ze gaat er nooit in.
Mijn ouders passen nu op mijn hond wegens vakantie en ze hebben achter in de tuin een soort plas/meertje. Nu voor het eerst toont de hond interesse en elke dag krijg ik een foto dat ze steeds wat verder het water in gaat. Zo cute!

13 likes

Wat kijkt ze trots :heart_eyes:

2 likes

Nou, drie weken later en ineens begon ze op haar billen ook te verharen. Vorige keer kwam daar nauwelijks wat uit. Er zat dus nog meer wol in dit beest.

11 likes

Ik zou vandaag mijn lievelings buurmeisje uitlaten, maar in plaats van alleen maar uitlaten heb ik haar de hele dag in huis genomen. Deze 2 zijn zo fantastisch lief samen! Ik ben vandaag echt in een honden paradijsje. :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes

Ik vind het zooo kut dat mensen hun hond niet aanlijnen :frowning: mijn hond is reactief dus we lopen vaak op plekken waar we sowieso geen honden tegenkomen. Maar net dachten we, oké we proberen weer eens wat en we zijn naar een gebied gegaan waar aanlijn plicht geldt. Als je dan een hond ziet kan je tenminste nog snel de bosjes in ofzo.

…Drie loslopende honden tegengekomen waarvan er twee blaffend op mijn hond af kwamen en een jonge lieve pup maar die dus ook niet luisterde. Zo kut. Er zijn echt zat losloopgebieden hier in de buurt, terwijl aanlijngebieden schaars zijn en als ze er zijn houdt niemand zich er aan.

1 like

Heeft iemand hier wel eens CBD gebruikt voor angstige honden? Mijn hond is bang voor onweer en laatst noemde de dierenarts het toen we het over iets anders hadden, maar ben vergeten verder te vragen. Ben dus benieuwd of het werkt, en welke je dan gebruikt

Nee, ik heb wel een rust spray geprobeerd voor mijn kat. Maar dat had op een vieze geur na geen effect.

1 like

Ja om eerlijk te zijn doet ze het de laatste anderhalve week zo ontzettend goed? Ik weet niet, lijkt echt alsof ze een sprong heeft gemaakt in het reactieve gedrag. We zijn ook gaan oefenen op een hondenstrand hier in de buurt (veel loslopende honden maar ook heeeeeeeel veel ruimte dus makkelijk om heeeeeel veel afstand te houden) en dat ging super goed, en in de wijk gaat het ook steeds beter. We hebben het nog steeds wel over echt ruim afstand hoor haha we passeren geen hond aan de overkant van dezelfde straat, maar ik ben echt verrast. Zeker omdat het de afgelopen best wel druk en stressvol is geweest, omdat ze dus in korte tijd plots drie keer met een loslopende hond die bij haar was werd geconfronteerd maar ik heb ook m’n verjaardag gevierd etc.

Ze kan natuurlijk ook weer een terugval krijgen maar ik geniet echt van hoe ontspannen en vrolijk en gezellig ze is en het heeft echt hoop voor de toekomst (echt mn droom om met haar gewoon normaal over straat/naar een bos/op een terras te kunnen).

Zondag gaan we met haar op (wandel)vakantie in Duitsland

3 likes

Oh wat fijn zeg!! Goed van jullie, en knap van haar natuurlijk!

1 like

Wij hebbben vlooien :sob:. Wat een ellende is dit. Voortaan als ik iemand iets ergs toewens wens ik ze een vlooienplaag toe. Alle internettips al gedaan maar het zijn er blijkbaar teveel dus ga nu een bestrijdingsdienst inschakelen. Hopelijk komen we er dan echt vanaf. Ook zo zielig voor m’n hond want die wordt én gek van de jeuk én gek van mij omdat ik hem drie keer per dag helemaal uitkam. Hij is ook nog eens langharig dus mijn dag bestaat ondertussen voor 70% uit hond en huis schoonmaken.

Oh wat erg, ik voel je pijn. :sob: wij hadden ook eens vlooien door de opvang (en omdat ik iets te laks werd want het was toch winter). En enkele maanden later weer een opleving gehad. Het enige wat bij ons echt hielp was bravecto, omdat het de bijters dood voor ze eitjes kunnen leggen.

Heel veel sterkte. :sob::sob:

1 like

Ah dat is zo shit. Bij mij hielp alles schoonmaken/stomen en een serestoband. De serestoband heeft hij sinds die eerste vlo (3 jaar geleden inmiddels) altijd standaard om van maart/april tot begin oktober. Nooit meer vlooien gezien en ook teken nauwelijks :ok_hand:t3:

Succes!! :four_leaf_clover:

1 like

Ja hier zijn de vlooien gekomen doordat de pipetjes die ik hem gaf teveel op z’n lange haar terecht kwamen ipv op z’n huid. Wat een drama. @Airy-fairy thanks ook! Alles schoonmaken heeft hier niet geholpen dus ik heb professionals ingeschakeld. Dacht niet dat er ooit een man in wit pak met masker in m’n huis zou staan :joy:.

Maar hopelijk heeft dit geholpen. Ga wel even kijken nu naar alternatieven voor een pipetje. Misschien toch die band die jij noemt @Airy-fairy. Hij heeft nu even bravecto gekregen, vanwege de reden die jij ook al noemt @Okapi, maar dat wil ik hem hierna eigenlijk niet meer geven.

Blijf bravecto lastig vinden inderdaad… zou wel aanraden om het in het voorjaar toch weer te geven, ivm de warmte en restjes vlooien (poppen) die tóch die chemicaliën hebben overleefd. Anders zit je over een half jaar weer te kloten.

Oké, advies gevraagd, lang verhaal…

Vrienden van ons hebben een klein hondje van een jaar of 5 oud, Volgens hem is hij niet vertrouwd met anderen en bijt hij iedereen zonder reden. Ze willen hem wel kwijt maar willen hem niet naar het asiel doen. Wij denken dat het beestje overprikkeld en bang is. Ivm herkenbaarheid ga ik er niet te diep op in, maar het komt erop neer dat hij dagelijks in de gang weggestopt wordt terwijl er in de huiskamer van alles gebeurd met veel herrie, wat hij dus wel hoort maar niet ziet.
Wij denken dat hij stress heeft omdat hij gedwongen wordt alleen te zijn terwijl er van alles gebeurd. Als er bezoek is moet hij altijd in de bench, mag nooit rondlopen want dat is lastig. Dat gaat ook altijd op een hele snauwerige toon (alles richting die hond gaat op een snauwerige toon). Je ziet ook dat hij echt altijd met de oren naar achteren zit/ligt/loopt.
Af en toe proberen ze hem te corrigeren op de Ceasar Milan-manier (…), dat komt natuurlijk totaal niet over en is voor het hondje niet fijn, ik denk dat dat en het atijd afgesnauwd worden het beestje zoveel stress geeft dat hij heel angstig is en daarom ‘uit het niets’ bijt. Wandelen is iedere dag een standaard rondje rond een kleine vijver, verder komt hij de deur niet uit dus dat helpt ook niet.

Wij zitten er serieus aan te denken om aan te bieden hem over te nemen. Er is hier sowieso 3 dagen per week iemand altijd thuis, en ik woon vlak bij mijn werk, als ik eerder begin kan ik tussen de middag naar huis voor de nodige beweging. Uiteindelijk zou hij dus 4 dagen (eigenlijk 3,5 want wij hebben de luxe van een schoonmaakster die ook nog eens gek is met dieren, zij komt ook 1 ochtend in de week) langer alleen zijn maar ik ben tussen de middag altijd thuis dus nooit langer dan 4/4,5 uur. Omdat het echt werkhondjes zijn wil ik ook zeker een cursus met hem gaan volgen en ik zit er zelfs aan te denken om eerst eens met hem naar een hondenfluisteraar te gaan ofzo om te kijken wat er aan de hand is. Ik ben niet van het zweverige maar ik heb toch het idee dat sommige mensen dieren kunnen ‘lezen’.

Als we het gaan doen dan doen we dat in december, ik heb dan 3 weken vakantie en mijn vriend is in januari veel thuis. Dan hebben we m.i. redelijk wat tijd om hem aan van alles te kunnen laten wennen en goed te begeleiden.

Het is nu echt een strijd tussen hoofd en hart, want als ik mijn hart volg dan haal ik hem vandaag nog op, maar dat is niet heel handig en verstandig uiteraard. Wij hebben al meerdere honden gehad en zijn nu dik 1,5 jaar hondloos en ik mis het echt. Aan een puppy zouden we niet beginnen, ook ivm werk, maar deze is al volwassen dus dat lijkt mij geen probleem. De enige voorwaarde die er voor mij is is dat hij wel alleen moet kunnen zijn.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

7 likes