Wij hebbben vlooien . Wat een ellende is dit. Voortaan als ik iemand iets ergs toewens wens ik ze een vlooienplaag toe. Alle internettips al gedaan maar het zijn er blijkbaar teveel dus ga nu een bestrijdingsdienst inschakelen. Hopelijk komen we er dan echt vanaf. Ook zo zielig voor mân hond want die wordt Ă©n gek van de jeuk Ă©n gek van mij omdat ik hem drie keer per dag helemaal uitkam. Hij is ook nog eens langharig dus mijn dag bestaat ondertussen voor 70% uit hond en huis schoonmaken.
Oh wat erg, ik voel je pijn. wij hadden ook eens vlooien door de opvang (en omdat ik iets te laks werd want het was toch winter). En enkele maanden later weer een opleving gehad. Het enige wat bij ons echt hielp was bravecto, omdat het de bijters dood voor ze eitjes kunnen leggen.
Heel veel sterkte.
Ah dat is zo shit. Bij mij hielp alles schoonmaken/stomen en een serestoband. De serestoband heeft hij sinds die eerste vlo (3 jaar geleden inmiddels) altijd standaard om van maart/april tot begin oktober. Nooit meer vlooien gezien en ook teken nauwelijks
Succes!!
Ja hier zijn de vlooien gekomen doordat de pipetjes die ik hem gaf teveel op zân lange haar terecht kwamen ipv op zân huid. Wat een drama. @Airy-fairy thanks ook! Alles schoonmaken heeft hier niet geholpen dus ik heb professionals ingeschakeld. Dacht niet dat er ooit een man in wit pak met masker in mân huis zou staan .
Maar hopelijk heeft dit geholpen. Ga wel even kijken nu naar alternatieven voor een pipetje. Misschien toch die band die jij noemt @Airy-fairy. Hij heeft nu even bravecto gekregen, vanwege de reden die jij ook al noemt @Okapi, maar dat wil ik hem hierna eigenlijk niet meer geven.
Blijf bravecto lastig vinden inderdaad⊠zou wel aanraden om het in het voorjaar toch weer te geven, ivm de warmte en restjes vlooien (poppen) die tóch die chemicaliën hebben overleefd. Anders zit je over een half jaar weer te kloten.
OkĂ©, advies gevraagd, lang verhaalâŠ
Vrienden van ons hebben een klein hondje van een jaar of 5 oud, Volgens hem is hij niet vertrouwd met anderen en bijt hij iedereen zonder reden. Ze willen hem wel kwijt maar willen hem niet naar het asiel doen. Wij denken dat het beestje overprikkeld en bang is. Ivm herkenbaarheid ga ik er niet te diep op in, maar het komt erop neer dat hij dagelijks in de gang weggestopt wordt terwijl er in de huiskamer van alles gebeurd met veel herrie, wat hij dus wel hoort maar niet ziet.
Wij denken dat hij stress heeft omdat hij gedwongen wordt alleen te zijn terwijl er van alles gebeurd. Als er bezoek is moet hij altijd in de bench, mag nooit rondlopen want dat is lastig. Dat gaat ook altijd op een hele snauwerige toon (alles richting die hond gaat op een snauwerige toon). Je ziet ook dat hij echt altijd met de oren naar achteren zit/ligt/loopt.
Af en toe proberen ze hem te corrigeren op de Ceasar Milan-manier (âŠ), dat komt natuurlijk totaal niet over en is voor het hondje niet fijn, ik denk dat dat en het atijd afgesnauwd worden het beestje zoveel stress geeft dat hij heel angstig is en daarom âuit het nietsâ bijt. Wandelen is iedere dag een standaard rondje rond een kleine vijver, verder komt hij de deur niet uit dus dat helpt ook niet.
Wij zitten er serieus aan te denken om aan te bieden hem over te nemen. Er is hier sowieso 3 dagen per week iemand altijd thuis, en ik woon vlak bij mijn werk, als ik eerder begin kan ik tussen de middag naar huis voor de nodige beweging. Uiteindelijk zou hij dus 4 dagen (eigenlijk 3,5 want wij hebben de luxe van een schoonmaakster die ook nog eens gek is met dieren, zij komt ook 1 ochtend in de week) langer alleen zijn maar ik ben tussen de middag altijd thuis dus nooit langer dan 4/4,5 uur. Omdat het echt werkhondjes zijn wil ik ook zeker een cursus met hem gaan volgen en ik zit er zelfs aan te denken om eerst eens met hem naar een hondenfluisteraar te gaan ofzo om te kijken wat er aan de hand is. Ik ben niet van het zweverige maar ik heb toch het idee dat sommige mensen dieren kunnen âlezenâ.
Als we het gaan doen dan doen we dat in december, ik heb dan 3 weken vakantie en mijn vriend is in januari veel thuis. Dan hebben we m.i. redelijk wat tijd om hem aan van alles te kunnen laten wennen en goed te begeleiden.
Het is nu echt een strijd tussen hoofd en hart, want als ik mijn hart volg dan haal ik hem vandaag nog op, maar dat is niet heel handig en verstandig uiteraard. Wij hebben al meerdere honden gehad en zijn nu dik 1,5 jaar hondloos en ik mis het echt. Aan een puppy zouden we niet beginnen, ook ivm werk, maar deze is al volwassen dus dat lijkt mij geen probleem. De enige voorwaarde die er voor mij is is dat hij wel alleen moet kunnen zijn.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
Wat sneu! Arm beestje. Mijn hart breekt altijd van dit soort verhalen.
Als ik jou/jullie was, had ik precies hetzelfde gedaan. 100%, zonder twijfel.
Ik ook @PrincessPeach en ik zou denk ik niet kunnen wachten tot december. Elke dag eerder is een kans dat hij wat kan ontspannen, hopelijk, na natuurlijk de mogelijke schrik van de verhuizing.
Als zij al aangeven van hem af te willen, denk ik niet dat ze nog proberen het beestje meer op zn gemak te stellen. Dat vind ik echt een rotgedachte.
Eens! En erger dan dit, zal het voor hem niet worden. Denk ik danâŠ
Maar goed, het is wel iets om niet zomaar te beslissen. Dus wat dat betreft heel goed dat jullie een plannetje hebben gemaakt. @PrincessPeach
Ja inderdaad. En het is natuurlijk ook mogelijk dat het toch voor jullie niet past. En dat je het niet doet, dat is dan ook een goed besluit. Dan zullen zij hopelijk een andere keuze maken met de hond.
B3dankt voor jullie lieve reacties! Ik zou ook wel eerder willen maar ik denk dat het heel onverstandig is om hem op zaterdagochtend op te halen en hem op dinsdag gelijk 2 keer een halve dag alleen te laten, ik denk echt dat hij tijd nodig heeft om te acclimatiseren (en onze katten ook, lol). Ik heb ook net een nieuwe baan dus nog even 2 weken vrij vragen op korte termijn gaat echt niet lukken helaas, vandaar pas in december.
Allereerst goed dat je er zo bewust over nadenkt voor je de hond in huis neemt. En welke keuze jij ook maakt, ik hoop vooral dat de hond een vrolijker leven tegemoet kan gaan. Wel nog wat kritische vragen voor je om nog wat over na te denken.
Weet je wel iets van zijn achtergrond? Want ik lees ook wel een hoop aannames over waar zijn gedrag vandaan komt, terwijl je dat natuurlijk niet zeker weet. En kan hij wel met katten? En zo nee, hoe ga je dat dan doen? En je noemt als voorwaarde dat hij alleen moet kunnen zijn. Maar zelfs als hij nu alleen kan zijn is dat geen garantie voor bij jullie thuis. Denk daar dus ook goed over na. Je hebt al ervaring met honden dus ik zal geen langspeelplaat afdraaien over de behoeften van werkhond(jee) maar begin er niet alleen aan om hem âte reddenâ. In de praktijk valt dat namelijk al snel tegen. Voel je een klik met de hond? En kun je hem straks bieden wat hij nodig heeft? En wat doe je als het toch niet werkt? Moet hij dan terug naar dit gezin? Of naar een asiel?
Ik zou dat uit het niets bijten wel spannend vinden in combinatie met andere huisdieren. En ik weet niet of je kinderen of een kinderwens hebt maar dat zou ik ook wel meenemen in de overweging bij deze hond.
Maar goed ik zou zelf eerlijk gezegd sowieso niet snel overwegen om een hond die bijt te adopteren eerlijk gezegd. Vind het wel bewonderingswaardig als anderen dat wel doen hoor, want wie weet is het gedrag wel te veranderen in andere omstandigheden. Ik zou het zelf alleen veel te stressvol vinden om een hond te adopteren waarvan je op voorhand al weet dat deze op dit moment niet betrouwbaar is.
Ik vind het heel lief dat je die hond wil âreddenâ en een beter thuis wil bieden, en snap dat ook heel goed. Maar ik zou er echt echt echt echt echt heel goed over nadenken of jij die hond een goed thuis kan bieden. Het klinkt als een heel complexe hond die natuurlijk een fijn thuis verdient maar die misschien ook veel nodig heeft om een fijn thuis te hebben? Je zegt dat je veel ervaring hebt met honden, heb je ook eerder een hond geadopteerd âmet een rugzakjeâ? Ik heb een hond geadopteerd die echt super lief en makkelijk is behalve dat ze reactief op andere honden reageert en dat wist ik van te voren en toch is het mij echt enorm tegengevallen. Ik bedoel dus te zeggen: onderschat het niet. Ik heb ook dezelfde vragen als @sundance en @babka.
Zijn er ook nog andere mogelijkheden te bedenken? Kan je misschien helpen zoeken naar een ander thuis, zodat de hond naar iemand kan met veel ervaring met dit soort honden/dit soort gedrag/die meer thuis is/geen kinderen wil of dat die al uit huis zijn/geen andere huisdieren etc?
Ik wil ook niet zeggen dat je het sowieso niet moet doen hoor! Maar ik zou wel extra goed nadenken of het echt de beste optie is voor iedereen. En het is duidelijk dat je al goed nadenkt maar ik denk dat het moeilijk in te schatten is hoe zwaar het misschien is. En goed, uiteindelijk doe je het wel of niet en dan vind je je weg er ook wel in
Bedankt voor jullie reacties! We gaan zeker niet over 1 nacht ijs, de komende tijd gaan we er sowieso heel goed over nadenken. Kunnen we dit en willen we dit. We beseffen ons terdege dat dit niet iets is wat even snel opgelost kan worden.
Ze zullen het hondje niet wegdoen naar het asiel of naar een vreemde, dat weet ik. We hebben ook nog helemaal niet met haar overlegd, want dan gaan ze ervanuit dat het doorgaat denk ik, we willen eerst eens kijken of we over een week of 3 nog zo enthousiast zijn, en informatie inwinnen. Ik voel zeker een klik met dit hondje, en als we voor zoiets gaan dan geven we ook niet op. Kinderen hebben we niet en die komen er ook niet, en katten zijn 99 van de 100 keer de baas over de hond dus ik verwacht daar niet al te veel problemen als iedereen eenmaal gesetteld is.
Heb je overwogen om in de periode tussen nu en december het hondje op de 3 dagen dat er wel iemand thuis is al in huis te nemen? Of een paar keer alvast met hem gaan lopen?
Dan kan hij ook alvast een beetje aan jou en de nieuwe situatie wennen + dan is hij ook vaker weg uit de thuissituatie die niet goed voor hem is
Ja, dat vind ik ook een goed idee!
@PrincessPeach lief van jullie, dat hondje zal vast een stuk gelukkiger zijn bij jullie!
Onderschat dit vooral ook niet. We hebben een hond met een rugzakje en ook al is hij 99% van de tijd hartstikke lief, kan hij soms zonder directe waarschuwing uitschieten naar de kat als deze te dichtbij komt. Het gaat supersnel en dan is een kat toch wel heel kwetsbaar. Je bent dan toch altijd bezig om de dieren gescheiden te houden als je van huis gaat of 's nachts (maar wij hebben een binnenkat, dat maakt het wellicht extra lastig).
Maar echt super tof dat jullie overwegen om hem over te nemen, het is zo mooi om de verandering te zien als een hond weer gewoon hond mag zijn!
@Verka hebben we wel overwogen, misschien dat we dat toch gaan doen! @Keerbeer ik weet dat het kan gebeuren, ik schat de kans niet heel erg groot eerlijk gezegd, mede omdat onze katten heel groot zijn (Maine Coons). Ik denk dat ze de eerste tijd vooral op de vensterbanken zullen zitten, haha! Maar bedankt voor de waarschuwing!
Mijn hond haat elke kat, groot of klein
Is het een rashond trouwens? Anders zou je (of nouja eigenlijk zij) ook eventueel nog contact kunnen opnemen met de fokker voor advies. En vaak zijn er ook adoptiepaginaâs voor rashonden, dan hoeft de hond niet naar het asiel, maar gaat die naar iemand met kennis van het ras.