Hondentopic #2

Het is een rashond maar er zitten geen officiële papieren bij, ik weet ook niet of ze contact met hem gehad hebben. Mij werd vandaag wel verteld dat er nog een in het nest zat die exact hetzelfde doet dus nu twijfel ik weer, kan natuurlijk ook zijn dat er genetisch iets niet helemaal lekker zit.

1 like

Lastige situatie! Ik zou ook overwegen om, wat hierboven ook gezegd wordt, toch al te starten met het hondje af en toe in huis nemen. Dan krijg je denk ik in 2 maanden tijd in ieder geval al iets van een idee van het gedrag (of er verandering mogelijk is) en ook hoe je klik met het hondje zal zijn. Ben benieuwd waar je voor kiest!

Edit: en zonder dat je dan iets toezegt aan het gezin. Dan heb je rustig en zonder druk te tijd om er een knoop over door te hakken.

2 likes

Misschien een dag in de week oppassen? Dat je het aanbied omdat je een hond mist en hen wilt ontlasten. Dan hoef je niet het traject in te gaan van overnemen als je dat niet wil.

Verder onwijs lief dat je er alleen al over nadenkt! Is het een terriër type? Dan zijn katten echt niet zomaar de baas. Als er genoeg instinct in zit dan is het een geweldig spel om de hele dag te jagen. De mijne geniet zelfs van een klap in zijn gezicht van een kat. :see_no_evil:

En qua het gedrag van een nestgenoot. Je geeft zelf aan dat het een werkhond is. Als ze niet genoeg uitdaging krijgen en grenzen worden thuis niet gerespecteerd kunnen het totaal andere honden worden natuurlijk. Maar dat blijft een gok.

1 like

@PrincessPeach Er zijn al veel verschillende kanten belicht die aan deze beslissing zitten, dus daar heb ik niet zoveel aan toe te voegen. Maar ik wilde je wel even laten weten dat ik veel ervaring heb met ‘rugzak’ honden en ook specifiek bijtende honden. Mocht je besluiten tot adoptie of opvang wil ik je zeker helpen mocht je daar behoefte aan hebben!

4 likes

Heeft iemand interesse in een fietskar? Ik heb er alleen een aantal keer binnen mee geoefend (met een kleed aan de binnenkant, dus er zitten geen haren in verder) maar het is niets voor ons.
Hij is van het merk Trixie, gewicht max. 30kg. Nieuwprijs was 240, mag voor een klein prijsje weg. Graag pb bij interesse (:

Heeft iemand hier misschien een tip voor een fijne hondentrimsalon omgeving Nijmegen? Mag ook via dm. Hoeft geen heel getalenteerde trimmer te zijn wat betreft coupe, maar wel eentje met begrip en geduld voor de hond.

Dat is lief, dank je!

Hebben jullie magische tips om autorijden wat chiller te maken voor je hond? Onze hond springt zo de auto in en in NL is het meestal wel oké, gaat ze op een gegeven moment wel zitten of liggen en soms zelfs slapen. Maar nu in Duitsland rijden we veel op super bochterige wegen en dan ziet ze er fucking gestresst uit. Trillen en hijgen en ze blijft staan waardoor ze ook steeds de balans verliest. Als we dan op een wat rechtere weg zijn kalmeert ze wel, maar die andere stukken vind ik zo zielig.

Ze zit gewoon op de achterbank bij ons, kan niet anders in onze fiat panda.

1 like

Oh ik wilde zeggen een reisbench, maar dat past dus niet? Heeft bij mijn hond iig heel erg geholpen. Mijn hond is de eerste 10 minuten vaak onrustig (vooral binnen de bebouwde kom), maar daarna gaat ze dus gewoon slapen. En deze bench gebruiken we ook op vakantie enzo

Misschien helpt ‘t als iemand naast haar gaat zitten op de achterbank?

Nee dat past helaas echt niet in onze auto/met het formaat van onze hond. Ik ben inderdaad van plan straks naast haar te gaan zitten, helpt denk ik wel een beetje! Hoop dat iemand nog een andere magische tip heeft

Hebben jullie een reismandje? Wij hebben zo’n soort mandje:

1 van onze hondjes vindt de auto helemaal niet chill, maar met deze mand kan ze een beetje beschut en lekker zacht liggen.
Dit soort is er ook voor grotere honden en in onze fiat 500 passen er 2 kleine naast elkaar op de achterbank

1 like

Wij hebben zo’n soort hangmatdeken in mijn auto, past in elke auto, daarin gaat ze 9 van de 10 keer direct liggen.

In de auto van m’n vriend hebben we niet zo’n deken en daar blijft ze bijna altijd rechtop zitten. Dus misschien wel het proberen waard.

Rijden nu net terug van vakantie naar huis, zijn 5 minuten onderweg en ze slaapt al, haha:

Ze komt wel bijna altijd met haar kop tussen de voorstoelen in liggen, en dan ligt ze dus met haar voorpoten in het “gat”.

17 likes

Onze hond wil ook niet graag liggen in de auto… de enige manier om te zorgen dat hij niet alleen maar staat is zijn (enorme!) donut mand achterin. Dan gaat hij wel zitten en soms liggen. Wij hebben ook zo’n hoes/deken ding achterin maar dat houdt vooral de auto iets schoner en is veiliger dat hij niet van de bank kan vallen.

Nu hij niet mag springen zit hij voorin bij m’n voeten (airbag uitgeschakeld uiteraard) en dan zit hij ook wel de hele tijd, maar volgens mij is dat niet zo veilig. (Maar even geen andere optie)

2 likes

Ik heb een 10 maanden oude, hele enthousiaste uit de kluiten gegroeide herder. Heel erg reactief met wandelen naar andere mensen en honden (hij wilt graag met iedereen spelen).
Maar wat doen voorbijgaande mensen dan rare dingen? Stil blijven staan (meestal mensen met kleine hondjes die zichzelf bijna ophangen aan de riem en blaffen en springen), mijn hond aanhalen, roepen (ondanks dat ik overduidelijk bezig ben met hem om hem af te leiden en te trainen). Schijtirritant. Zou bijna overwegen hem zo’n trainingsjas aan te doen

3 likes

Is ze misschien misselijk van de bochten en het onregelmatige bewegen van de auto? Weet niet of het bestaat maar eventueel helpen reistabletten oid voor dieren dan.

Mijn kleine puppy is vandaag 5 jaar geworden! :partying_face:

We gingen samen hardlopen (in de regen bij de bergen) als cadeau want dat vind ie het allerleukste (en een lekker kluif)

42 likes

Ahhh gefeliciteerd! :heart: wat een prachtige plek voor zijn verjaardag!

1 like

Wauw prachtige plek @anon81378386

mood

13 likes

Heel herkenbaar! Mijn hond (ook 10 maanden) wil het liefste ook naar elke hond/persoon als ze aan de riem loopt. Met name als ze andere honden ziet blijft ze zitten en ik probeer dan over te steken/haar te trainen. Maar dan nog laten mensen zoo vaak hun hond op ons af komen of lopen ze zelf super enthousiast op mijn hond af.

Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je pup! :partying_face:

2 likes