Hondentopic #2

Bedankt voor alle tips!

Mijn vriend heeft vandaag alles met spray bewerkt.
Wasmachine draait overuren en dit weekend probeer ik alles weg te wassen.

Ik ben wel heel gevoelig voor insecten moet ik zeggen!
Mijn vriend heeft nergens last van namelijk, terwijl hij veel langer/meer met onze hond samen op de bank ligt.
Daar komen bij mij de plekken ook van. Ze zitten voornamelijk rechts, dat is het been waar onze hond het liefst tegenaan hangt.

Dus hoop dat het met deze interventie al een heel eind weg is.

Ik vond zelf de vlekjes op zijn buik ook meer op modder lijken. En aangezien hij 2 a 3x per week bij de opvang in de modder speelt, is het ook niet zo gek.

1 like

1 tot 3 keer per dag stofzuigen?? Wow wat een dagtaak! Wat heb je voor een hond?

1 like

Een enorme haarbal! Er lijkt ook niet echt een moment in t jaar zijn dat het duidelijk erger is, het is gewoon altijd erg! We doen het er maar mee :blush: maar hij is een kruising border collie stabij Hollandse herder.

Haha ik heb ook een bol haar op poten, maar gelukkig zie je er niks van (keeshond). Eens per week vind ik echt meer dan genoeg…

Ahh, voor we een hond hadden stofzuigde ik ook wel minstens om de dag! Vind het niet erg!

Wij hadden een labrador en dat was toch wel echt minstens 1x per dag stofzuigen en elke week dweilen en dan mocht hij niet eens het water in

Ik stofzuig ook wel elke dag. Maar sinds ik een draadloze Dyson heb, vind ik dat echt geen probleem meer. Vroeger had ik een stofzuiger met snoer en dan was ik altijd zo chagrijnig als die snoer weer ergens vastzat of dat ik 'm steeds in een ander stopcontact moest stoppen. Maar tegenwoordig vind ik het eigenlijk wel leuk om te doen. Lekker snel resultaat.

Idd ik heb ook een dyson gekocht, enige wat stofzuigen nog enigszins oké maakt. Echt mijn minst favoriete huishoudelijke taak.

1 like

Ja is niet zo’n grote moeite vind ik ook! Ik stofzuig ‘s avonds wel altijd met de gewone stofzuiger en dan ‘s ochtends met de Dyson. Ik weet niet wat voor feestjes hij ‘s nachts geeft maar er liggen ELKE OCHTEND wolken haar onder de bank en stoel :crazy_face:

We nemen de Dyson ook altijd mee op vakantie haha

:orange_heart: hij past mooi bij het seizoen.

41 likes

Ahhhh

2 likes

Jaaaa die van mij ook!

19 likes

Ik ga zo voor het eerst met m’n (reactieve) hond in de trein proberen. Stukje van 15 minuten en dan nog 20 minuten wandelen naar m’n moeder.

Ben heel benieuwd! Vind het wel spannend maar ik denk dat ik alles spannender vind dan zij, en hopen dat er geen andere hond met deze trein reist vandaag :sweat_smile:

4 likes

Succes!!!

3 likes

Het is spannend maar we zitten er in! Ze doet het goed en we gaan er bijna weer uit 🫶

37 likes

Wat een dropje :heart::heart:

2 likes

Fijn!!! Ze is zelf ook trots op zichzelf volgens mij!

5 likes

Wat fijn dat het goed ging!

En als het een keer toch te druk is kun je altijd nog upgraden naar de 1e klas.

1 like

Ooh dat is wel een goede tip! Ik had nu expres een rustig tijdstip en een heeeeeel lange trein gekozen :joy: dus toen we eenmaal in de trein zaten hebben we geen mens (of hond) gezien. Ik denk dat ik dit nog een paar keer ga herhalen, en dan misschien een keer op een iets drukker tijdstip/kortere trein, maar als we op een gegeven moment op een punt komen dat we de trein echt als vervoersmiddel gaan gebruiken is het wel een idee te upgraden als het druk is.

Het was allemaal erg spannend, vlak voordat we bij het station waren nog een hond gezien en daarna een harde vuurwerkknal :cry: twijfelde toen om het af te blazen maar als ik iets heb geleerd van de laatste set reactieve hond trainingen is het wel dat onze hond vrij snel herstelt en eigenlijk veel meer aankan dan ik denk/waarvoor ik haar wil beschermen.

In de trein deed ze het super goed, het was wel spannend maar het leek niet té spannend, en ook de wandeling naar m’n moeder is goed gegaan ondanks dat het spannend was en we wel een paar honden moesten ontwijken :sweat_smile: we zijn met de auto terug gegaan en nu mag ze de rest van de dag lekker slapen en op dingen kauwen :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Mijn hond heeft echt een goede week. Twee winacties gewonnen op insta. Eentje met een gps-tracker en eentje met een bon van 200 euro voor het voermerk dat ze eet. Echt hoe. Ik win nooit wat, en zij alles :joy:

14 likes