Hondentopic #2

Ik wil even een reflectie schrijven op ons avontuur met onze hond tot nu toe haha :smiling_face_with_three_hearts:

Waarschijnlijk heel saai dagboekverhaal

Onze hond is nu bijna negen maanden bij ons en ik ben zooooo ongelooflijk blij met haar. Ik vond het in het begin echt héél zwaar. Ik heb haar samen met mijn partner geadopteerd maar wel omdat Ă­k echt heel graag een hond wilde - hij was daar wat minder zeker van omdat hij veel belang aan z’n vrijheid hecht. Dus daar veel over gesproken en ook afgesproken dat het zwaartepunt van verantwoordelijkheid/tijd maken/minder leuke dingen doen met haar bij mij ligt. En ondanks dat ik er al jaren over nadacht en mij echt goed had voorbereid viel het echt ontzettend tegen hoe zwaar het is/was. Haar reactieve gedrag is/was ook een stuk heftiger dan we hadden ingeschat. We waren net een week verhuisd toen ze kwam (dat hadden we liever ook anders gedaan maar goed zij moest nu geadopteerd worden en we waren verliefd op haar). En ik ben/was langdurig ziek wat op zich chill is/was omdat ik veel thuis was, maar ik had ook een beetje onderschat hoe heftig al die veranderingen waren :sweat_smile: Dus de eerste paar maanden heb ik mij vaak afgevraagd of we wel het juiste gedaan hadden.

Maar de laatste tijd vind ik het ZO leuk met haar!!! Zij went logischerwijs steeds meer aan ons en wij aan haar en het is gewoon zo gezellig? We zijn de laatste tijd ook wat meer spannende dingen met haar aan het opzoeken zoals laatst dus de trein, wat vaker naar het (honden)strand waar ze veel honden ziet op afstand om te oefenen met het reactieve, etc. Ben de laatste tijd ook wat meer met haar aan het trainen. Oorspronkelijk had ik daar ook heel veel zin in maar het hele reactieve en de stress die daarbij kwam maakte dat ik niet heel veel ruimte voelde om ook “commando’s” te leren, ook omdat ze daar ook (positieve) stress van krijgt en ik dacht dat het misschien te veel was. Maar nu ben ik met clickertraining begonnen en we vinden het allebei super leuk.

Dat er nu weer heel geregeld vuurwerk te horen is, brengt wel weer een nieuwe uitdaging maar ik ben ook wat minder stressed out over of zij niet te gestresst is haha. Heb ook meer vertrouwen in haar herstelvermogen en dat het op zich geen heel angstig onzeker hondje is - alleen sommige dingen vind ze moeilijk en dat is oké.

Foto's lekker moppie

18 likes

Wat fijn dat het zo goed gaat! En die foto’s :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Met die blik van de laatste foto zou ze bij mij alles voor elkaar krijgen hahaha

1 like

Aahh die foto’s :heart_eyes: Een hond adopteren is inderdaad heel erg zwaar maar je hebt haar in deze korte tijd al een heel goed en liefdevol leven gegeven zo te zien :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat fijn dat het zo goed gaat! En zeker niet saai, maar leuk om te lezen juist hoeveel plezier je eruit haalt

1 like

Ik wil graag de nagels van mijn hond knippen maar hij wordt echt helemaal gek als ik met de nagelknipper in de buurt kom. Ik probeer nu af en toe de knipper even te pakken en tegen zijn pootjes aan te houden en verder niks te doen, dat accepteert hij. Maar zodra ik een stapje verder probeer te gaan, gaat hij helemaal ‘worstelen’ en ik wil hem niet in een houdgreep houden en/of riskeren in zijn vel te knippen. Gaan jullie hiervoor naar de dierenarts/een trimmer? Hij is nu 3,5 jaar en zijn nagels zijn nooit te lang geweest dus ik weet ook niet zo goed waarom ze nu ineens zo lang zijn geworden. Hij loopt er niet op maar het scheelt niet veel dus ik wil er wel wat mee

1 like

Mijn hond vindt dit ook verschrikkelijk. Net als oren plukken
 dus ik ga eens in de 3 maanden naar de trimmer. Betaal €7,50 en met 10 minuten sta ik weer buiten :pray:t3:

3 likes

Misschien is dat wat voor je!

1 like

Ik las dit over wandelen in gebieden waar wolven zijn. Vond het wel een fijn artikel!

1 like

We hebben bijna een jaar (!) op de wachtlijst gestaan, maar mijn hond gaat nu wekelijks mee met de uitlaatservice en het was zo het wachten waard. Ze werd tijdens onze wandelingen steeds kieskeuriger in met welke honden ze wilde spelen, maar wanneer ze met die groep mee gaat is ze weer helemaal de hyper versie van zichzelf. Sinds ze meeloopt is ze ook daarbuiten weer veel meer geĂŻnteresseerd in andere honden, zo blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Mijn hond wordt steeds knuffeliger! Ik had haar vanochtend op schoot om te kijken wat ze zou doen en omg ze was helemaal happy en comfortabel dat ze zo ging liggen.

23 likes

Dubbelpost excuus, maar mijn hond is geen puppy meer dus ik ben bezig met nieuw voer uit te zoeken. Ik neig weer naar hills, maar ben benieuwd welk voer jullie geven (en waarom)?

1 like

Ik geef Edgard en Cooper. Duidelijk wat er in zit, duurzamere verpakking en mijn hond gaat er goed op. Graanvrij en ik kies de smaakjes zonder kip, want daar kan ze in grote hoeveelheden niet tegen. Ik geef brokken en af en toe krijgt ze een kuipje.

En ook fijn dat het bijna overal te krijgen is, zelfs in het buitenland op vakantie tegengekomen. En ik heb nog een bon van 200 euro liggen van een winactie :sweat_smile:

2 likes

Ik wilde ook voerwijzer komen tippen inderdaad. Heb daar zelf veel aan gehad. Mijn hond krijgt Renske premium eend en konijn brokken. Hij is nogal een kieskeurige eter met gevoelige darmen en dit eet hij goed Ă©n bevalt goed voor zn darmen. Daarbij krijgt hij ook Butternut of Renske blikjes als aanvulling op z’n brokken.

1 like

Hier ook edgar & cooper!
Ik kijk in ieder geval naar graanvrij en een hoog vleespercentage.
Gaf eerst een ander merk met iets betere ingrediënten, maar edgar cooper is makkelijker te krijgen en vinden ze hier ook prima.
Heb wel kieskeurige honden die brokken die ze niet lekker vinden gewoon laten staan, dus er zijn hier thuis veel merken voorbijgekomen. Ze krijgen bij mij s avonds wel nog rauw vlees en zalmolie, brokjes zijn dus alleen voor s ochtends hier in huis

1 like

Ik geef dog lovers gold omdat
 ze dat kreeg van haar fostermensen haha

Ik moet zeggen dat ik er niet super veel research naar heb gedaan maar ik had wel de indruk dat het een prima prijs kwaliteit verhouding is. Was van plan mij nog eens flink in voeding te verdiepen maar ben daar nog niet aan toegekomen. Zie nu dat het volgens voerwijzer inderdaad een prima brok is, en ze gedijt er ook goed op dus voor nu prima

3 likes

Wij hadden met onze hond royal canin. Dit was via stichting hulphond en het speciale voer voor labradors en later het kcal verijkte voedsel.

1 like

Prins ProCare Active, dat kreeg ze al bij de vorige eigenaar en doet ze het prima op.

Ze krijgt ook een paar keer per week een afwisseling van ei (rauw of gekookt) sardientjes of groente als topping.

Dagelijks ook een deel van een kuipje/zakje erbij ivm vloeibare medicatie.

Ook prins heeft rauw vlees uit de diepvries, dat krijgt ze ook af en toe of een Renske zalm maaltijd.

Ze heeft gelukkig geen allergieĂ«n en reageert prima op alles. Ik maak met plezier likmatten of potten voor d’r en zij smikkelt er ook met smaak van. Droogvoer gaat altijd in puzzels of in de snuffelmat. Of we gaan er de hele trucjes doos mee uithalen, oftewel ze werkt graag voor haar voer.

3 likes

Impopulaire mening hier vrees ik maar sinds ik een tijdje voor een grote fabrikant hondenbrokken heb gewerkt, geef ik alleen nog vers vlees. Zoveel troep, granen en bewerkingen die van nature niet voorkomen in het dieet van een hond.
Hond poept sindsdien veeeel minder, poep is harder dus geen gedoe meer met anaalklieren en zijn vacht is mooier. Zelfs ‘inferieur’ vlees zoals Smuldier geef ik liever dan brokken :grimacing:

4 likes

Ik geef ook al 9 jaar dog lovers gold.

3 likes

Heeft hij al ooit churpi gehad? Daar worden mijn honden altijd extra blij van. Of anders een snuffelmat met lekkere snoepjes?

1 like