Ahh wat leuk! Veel plezier en succes alvast!
Ik zou zsm een tuigje kopen! Maar dat kan pas als je haar hebt natuurlijk. Bij actievehonden.com kunnen ze je ook via mail goed helpen met de juiste maat voor je hond. Wij hebben een donut mand (happysnoot) (oké we hebben er twee) en een orthopedische mat/bed.
Zie dat je al mega veel tips hebt gekregen, wat ik nog niet heb gezien is een lekker plaidje om op te liggen en/of eentje om de bench of mand mee af te dekken.
Krijg je van de opvang een knuffeltje/doekje mee met haar geur erop mee? Daar heeft onze eerste hond nog lang mee rondgelopen.
Voor op een later moment. Ik vind zelf een to go waterbakje onmisbaar voor langere wandelingen en warm weer.
Qua mand e.d. zou ik inderdaad voor nu kiezen wat je zelf mooi vindt. Mijn honden zelf vinden zo’n donut lekker liggen (want daar liggen ze een beetje beschut in) en we hebben een stoov waar ze graag op liggen (want lekker warm)
Gelijk een edit: afhankelijk van jouw vloer en de vacht van jouw hond kan je overwegen om zo’n anti schuif en uitlekmat voor onder het waterbakje halen. Zo voorkom je schuiven met het bakje, maar ook bijv. watervlekken als je een houten vloer hebt
Voor als je een hond met langere haren hebt, bij de action hebben ze borstels voor de bank en vloerbedekking. Must have!
Dit klinkt goed, ga deze op de lijst zetten om te proberen. Dankjewel.
Ah slim, deze komt ook op de lijst!
Ik heb er een meegekregen van de opvang, maar ik ben er niet tevreden over. Is een rare tuig, horizontaal aan de voorkant. Geen Y tuig dus en niet gevoerd. Ze heeft zachte huid en korte haren dus lijkt met niet prettig. Dus die tuig ga ik zsm vervangen!
Ze trekt aan de lijn (ze moeten leren rustig wandelen, te enthousiast nog haha) dus vandaar dat ze dubbel belijnd adviseren. Ik heb ook met haar een stukje gewandeld en dat vond ik echt niet prettig met zo’n dubbele lijn aan zowel haar rug als haar borst, im betwijfel of dit wel werkt voor haar. Ik dacht zelf aan een lange lijn van 3 meter (langer leek me niet geschikt voor nu) om te proberen, maar lees over lange lijnen ook weer tegenstrijdige berichten
Ik gebruik verschillende lijnen voor verschillende wandelingen. Een korte lijn van 1,5 meter als we lang gaan lopen en doorlopen en voor in de stad. Lange lijn van 3-5 meter is voor training en snuffelwandelingen. En een treklijn, zo’n automatisch oprolding, alleen waar het rustig is in de natuur. Als je hond aan de lijn trekt zou ik dat voorlopig niet gebruiken. Voor trainen met aan de lijn lopen dan is een korte lijn handiger, maar dat betekent niet dat je nooit een lange lijn voor andere wandelingen en trainingen kan gebruiken.
Nog een tip, koop je beloningen eerst in klein verpakking. Als je dan het goddelijkste hapje hebt gevonden, heb je geen bergen van iets anders over.
Wij hebben een kleine dierenwinkel in de buurt met 1 hoofdmerk (Farm Food), van dat merk hebben we een probeerbox meegekregen met allerlei beloningen, brokjes en natvoer. Kun je gelijk proberen wat je hond erg lekker vindt!
Qua tuig zou ik bijvoorbeeld gaan voor een DogCopenhagen of een K9. Hebben beiden een lus voor en een lus achter om de riem aan vast te maken.
Dankjewel! Ik heb idd kleine zakjes gekocht met diverse soorten. Heb die uiteindelijk in de derde (lokale) dierenwinkel gevonden haha. Verder was er namelijk veel in grootverpakking te koop en dat leek mij idd niet handig voor nu. Ik ga bij de volgende aanschaf kijken naar FarmFood
Nou uiteindelijk dus in 3 winkels geweest en grotendeels geslaagd! Met dank aan jullie hulp!
Heel goed geholpen bij de Welkoop, heel fijn was dat. Daar adviseerden ze mij om langs te komen voor een geschikte tuig om te passen dus dat ga ik denk ik proberen.
Zou toch liever naar een speciaalzaak gaan waar ze dog Copenhagen, annyX of ruffwear! Een tuigje is al duur genoeg, dat kan je beter in één keer goed doen.
Het goed lopen komt vanzelf wel, je bent nu natuurlijk nog niet leuker dan alle geurtjes en dingen buiten.
Ja bij nader inzien, denk ik idd dat ik toch contact ga opnemen met een speciaalzaak! Actievehonden werd al genoemd en goede reviews erover geleden en anders dierenoppasamersfoort.
Jammer, heb niets in de buurt kunnen vinden waar ik even met haar naartoe kan en kan passen. Zelfs voor honden is alles online geworden
Het is ook best lastig te weten wat een goede zaak is vind ik altijd, soms lijken ze kundig en geven ze echt slecht advies. Maar zo online kunnen ze ook wel goed meedenken! Ik had toen twee tuigjes besteld via actievehonden en die zaten niet goed (hij zit vaak tussen maten in) en toen wilde ik t al bijna opgeven maar gingen zij meedenken en dat tuig zit top! En zij weten ook gewoon hoe tuigjes vallen en als ze dan de bouw en maten van je hond weten zij eigenlijk wel snel wat een goede optie is! En dierenoppasamersfoort ook denk ik!
Oh en bij dierenoppasamersfoort heb ik ooit een waszak gekocht, daar blijven hondenharen dan inzitten, zo zit je wasmachine niet vol haren na een hondenwasje, echt top!!!
Mijn hond is gisteren aangevallen op straat . We waren aan het wandelen en een dronken man had zijn hond los. Die stormde vervolgens vanaf de andere kant van de straat op ons af en vloog meteen op mijn hond. Hij heeft zich goed verweerd en er fysiek niks aan over gehouden. Maar ik merk wel dat hij vandaag niet lekker is. Wil niet echt wandelen, heel reactief en wil thuis alleen maar knuffelen. Ik geef hem daarin maar wat hij nodig heeft.
Iemand nog een goede tip wat ik verder vandaag (of later) met hem kan doen om het te laten zakken?
Oh wat heftig zeg, ik zou vooral lekker doen waar je hond behoefte aan heeft:heart: Zelf dacht ik nog aan een snuffeloefening in huis met voertjes. Ik heb zelf een reactieve hond en snuffelen/zoeken helpt haar wel om minder spanning te ervaren.
Zo ontzettend naar, veel sterkte.
Toen Pixel is aangevallen had ik onze trainer gemaild, zij heeft toen dit gestuurd, misschien heb je daar iets aan.
Samenvatting
Jullie zijn goed bezig om Pixel te helpen, door inderdaad alles wat spannend is even te ontlopen en hem de kans te geven om te herstellen. Zowel fysiek als mentaal. Hij heeft de laatste dagen waarschijnlijk nog zoveel stress in zijn lijf gehad en hij zal nog wel pijn hebben ook, in die toestand kan hij bijna niets goeds leren. ’s Avonds is het bij hem blijven zitten totdat hij echt rustig is goed als hij dan ontspannen blijft, of slaap bij hem beneden of neem hem mee naar boven. Je kunt ook proberen of hij het fijner vindt buiten de bench, door de deur open te laten. Hij kan dan zelf kiezen wat hij prettig vindt, daarmee ontneem je hem zijn veilige plekje niet. En dan kun je alsnog beneden wachten totdat hij rustig ligt natuurlijk.
Dat hij zich afzondert en weinig energie heeft is niet gek, zo’n ervaring is mentaal enorm vermoeiend, zijn lichaam moet herstellen en het is ook nog warm. Ik zou onder deze omstandigheden blij zijn dat hij zich rustig houdt.
Geef hem buiten de tijd om te snuffelen en te observeren waar Pixel dat wil en kan. Je kunt eventueel wat snuffelspelletjes doen op het grasveld voor de deur, bijvoorbeeld door gewoon wat voer te strooien als hij die plek spannend blijft vinden. Maar laat Pixel deze week kiezen, als hij die kant bijvoorbeeld niet op zou willen is dat ook ok. Dat komt dan later wel weer, als hij in ieder geval fysiek hersteld is. Dat geldt ook voor het passeren van andere honden bijvoorbeeld.
(…)
Dit is gewoon domme pech, daar hoef je je absoluut niet schuldig over te voelen. Pixel’s vertrouwen in de buitenwereld heeft wel een klap gekregen, maar niet door of van jou.
Hoeveel invloed het gaat hebben op Pixel op de lange termijn valt nu niet te zeggen. Laat hem bijkomen, gun hem daar in ieder geval een week voor. In die tijd is vooral het voorkomen van nieuwe enge ervaringen belangrijk, en waar Pixel zelf informatie wil verzamelen (door snuffelen of kijken) mag dat. Misschien kunnen jullie zo veel mogelijk samen met hem lopen, als Pixel of jijzelf je daar veiliger door voelt.
Ahhh wat ontzettend naar Wij hebben dit ook gehad, wat toen hielp was even met de auto naar het bos, hij vindt dat altijd heel leuk, als we ‘bos’ zeggen springt hij normaal altijd meteen op.
We zijn toen echt op tijd naar het bos gegaan, waren nauwelijks mensen met honden, eerst bleef hij dichtbij ons, later wel wat op pad. Toen kwamen we later toevallig een jonge hond / pup tegen waar hij leuk mee heeft gespeeld, wij merkten dat door die positieve ervaring hij weer wat opleefde. Sterkte!
Arghh hier in de straat alweer volle bak knal vuurwerk, ik schrik erg zelf zo van, merk onze hond ook. Ik vind deze dagen altijd zo naar…
Hebben jullie een goede tip voor een hoes voor de achterbank van mijn auto?
Degene die ik nu heb laat zand en haren door, waardoor mijn achterbank uiteindelijk alsnog heel vies wordt.
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Vervelend dat jullie hondjes het ook meegemaakt hebben. Zo sneu. Ik heb de tips opgevolgd en hem lekker laten snuffelen waar hij wilde, thuis de snuffel oefeningen gedaan van onze cursus en in elk geval geprobeerd om zoveel mogelijk mogelijke “gevaren” te ontwijken vandaag. Goed ook om te weten dat het best een tijdje kan duren voordat het weer gezakt is @Bertha dus bedankt voor het delen van die info van jullie trainer.
Omfg ik ben gister aangekomen en het is echt geweldig! Het huisje is heel mooi en comfortabel, dus perfect voor mij om lekker te ontspannen en lezen. En er zit 22 hectare privé bos omheen dus geen andere honden wel wilde dieren dus ze werd net alsnog gek
(we zagen herten!), maar dat is anders - dan wil ze jagen ipv dat ze bang is. Ik heb gisteren en vandaag eindelijk weer lekker gewandeld met haar
Ik ben zooo blij dat ik dit gedaan heb! Thanks nog voor de aanmoediging
Wat fijn dat het zo goed heeft uitgepakt! Dat zal jou ook wel veel rust geven denk ik.
Ik ben benieuwd hoe het hier gaat vanavond, het zal niet zo stil zijn als waar ik vorig jaar was vrees ik. Ik merk ook dat ze vandaag nog gespannen is van de afgelopen dagen, dus ze heeft niet zoveel nodig om weer in de stress te schieten.
De adoptie is helaas niet doorgegaan en merk dat ik er nog steeds wel van baal. Vooral omdat ik elke dag wel iets tegenkom wat me doet denken aan het hebben van een hond en uiteraard voor vanavond al (mentale) voorbereidingen had getroffen.
‘Onze’ hond moeten we nog tegenkomen blijkbaar en deze waar we stiekem wel verliefd op waren geworden is gelukkig in goede handen dus het is prima, maar hoop dat ik me na vandaag weer normaal voel.
Waarom is het uiteindelijk niet doorgegaan?