Hondentopic #2

Haar baasjes wilden haar toch niet meer afstaan. We hadden al een datum vaststaan en toen werd dat geannuleerd, daarna kregen we te horen dat de baasjes toch twijfelden over het afstaan :frowning:
Ik hoop dat ik nooit in een dergelijke situatie kom, lijkt me echt ontzettend moeilijk voor de baasjes maar ik verwacht en hoop dat ze een weloverwogen keuze gemaakt hebben.

1 like

Geweldig om te lezen, geniet ervan :heart:

1 like

Een vriend deelde net dit: Kauwbotjes van het merk Barkoo kunnen het 'weerwolfsyndroom veroorzaken - RTV Noord

Zelf ken ik het merk niet maar misschien dat iemand het hier geeft?

Ja ik hoorde het net op de radio! Wordt veel voor gewaarschuwd vandaag

1 like

Ahh zo fijn!!

We zijn voor het eerst in vier jaar de jaarwisseling - en de periode ervoor - doorgekomen zonder medicatie terwijl ze die vorig jaar bijna drie maanden (!) heeft moeten gebruiken.
Gisteren waren er rond middernacht wat harde knallen te horen, maar zolang die op redelijke afstand zijn en ze zelf binnen is, doet het haar niet zoveel meer. We hebben nog een lange weg te gaan met andere vuurwerkgeluiden maar we hebben nu weer een heel jaar om dat te gaan trainen.

@boonie Is het bij jou uiteindelijk stil gebleven?

5 likes

Oh wat fijn voor jullie! Lijkt me zo veel stress schelen. Bij ons was het in Frankrijk muisstil, op de flinke wind die door de bomen raasde na :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Wat fijn!

Ik zat in België (buurt van Gent) en hier is gewoon niets afgestoken, echt een verademing :pray: Ik ga nooit meer thuisblijven tijdens de jaarwisseling. En dan ook gewoon al de 29e vertrekken, om alle herrie voor te zijn.

5 likes

Klinkt goed! Bij ons blijft het ook vaste prik, en dan inderdaad op 29/30 dec al weg.

1 like

Heeft iemand hier wel eens een pootafdruk gemaakt van haar hond? Het lijkt me wel cute om dat te hebben maar het aanbod online is zo groot bijv. in klei, gips, of met inkt/verf. Ik wil wel dat het veilig is en het niet zelf zomaar met willekeurige verf ofzo doen… iemand een tip?

1 like

Klei, gips of verf geeft hele andere resultaten dus het is maar net wat je leuk vindt natuurlijk. Ik heb het wel eens gedaan met zout deeg (2 delen bloem, 1 deel zout en 1 deel water, laten drogen in de oven op 100 graden) en dat was super simpel en waarschijnlijk heb je dat al in huis. Zorg er wel voor dat je hond dit niet op eet, want het is veel te zout voor ze.

Ik heb ook afdrukjes gemaakt met klei van de action, die laat je aan de lucht drogen. Daarna moet je alleen de pootjes even afwassen.

En heb ook wel eens inkt-afdrukjes gemaakt met van dat doordruk folie, dan komt er geen inkt aan de poot. Die hebben wel een vast formaat dus dan moet je even goed kijken of je hond niet te grote poten heeft.

1 like

@Dazed Ik moet toch altijd even aan je denken als ik iets over galgo’s lees. Op 2 februari vindt er een protest plaats in de stad waar je (volgens mij) woont, dus ook leuk als je gewoon zin hebt om veel van je lievelingshonden te spotten!

1 like

Ohh thanks voor het laten weten! Ga als het kan zeker wel even kijken ja (: hoe is het met jouw hond?

Onze cv-ketel wordt vervangen. Dus ik zit nu met mijn honden in de keuken, omdat ze aan anders blijven blaffen.
Heb een mandje en dekentjes en snacks, maar ze blijven mopperen :sweat_smile:

Ik had nog zo’n botje liggen maar in een ander zakje waar ik het zelf in had gedaan, heb het voor de zekerheid maar weggegooid want weet het merk niet. En ik bestel vaak bij Zooplus, 1 van de 2 leveranciers van die botjes waarvoor gewaarschuwd wordt. Ik koop dat Duitse merk zelf nooit maar ik krijg wel eens iets gratis bij de bestellingen van Zooplus dus je weet maar nooit! Inmiddels waarschuwen ze voor 4 botjes. Hier staan ook de verpakkingen en serie nr. bij mocht iemand het willen checken.

1 like

Ik vind het altijd zo sneu als iemand z’n hond aan een paal voor een supermarkt vastmaakt. Net weer een hond die helemaal paniekerig aan ‘t blaffen was :pleading_face::pleading_face: (voor een winkelcentrum notabene). Echt een gestoord baasje ben je dan

5 likes

Heeft iemand ervaring met dit ding? Het lijkt me wel wat voor mijn hondje. Ook nu met al die pekel op de weg. Maar ik weet het niet zo goed.

Wat zielig! Ik of mijn man wacht altijd gezellig met haar. Maar met dit weer moet ze dan wel een jasje aan van ons.

2 likes

Ik vind dat altijd heel sneu!

Laat zelf onze hond thuis of 1 van ons tweeen wacht met de hond buiten.
Naast dat ik het voor hem heel stressvol vindt (andere honden, mensen die gaan aaien etc.), zou ik ook heel erg bang zijn dat iemand mijn hond meeneemt?

2 likes

Ik snap het nut er niet zo van, wij drogen z’n pootjes gewoon af met een handdoek

2 likes