Wat fijn dat ze zich nog meer zichzelf is!
Ja trucjes leren is altijd leuk!
Hier zijn het de volgende die favoriet zijn.
- selfie (achter mij staan en dan poten op mijn schouders)
- schaam je (poot over neus bewegen)
- pang (doodschieten)
- midden met pootjes op mijn tenen
- buiging
- fluisteren in mijn oor (en dan zeg ik altijd oh schaam je)
In de actieve vorm springen door mijn armen die een ring vormen en springen over mijn armen als ik op de grond zit, armen uitstrek naar buiten en ze een rondje om mij heen moet maken. Ja eigenlijk vind ze alles leuk, dus we zijn ook alweer bezig met allemaal nieuwe trucjes.
Vaak na het eten neem ik haar brokken en ga ik op de grond zitten en gaan we de hele trucendoos uithalen, en dan beloon ik haar met d’r eigen voer. Is ze echt even lekker aan het werk en goed moe ook erna.
De app van puppr is inderdaad perfect, ik heb van Sara Carson ook het boek super dog tricks thuis liggen. Eigenlijk wel hetzelfde als de app van haar, maar daarin staan alle trucs uitgelegd ook met duidelijke foto’s en tekst.
@Xiomara tip voor de draai te leren is om het in een hoek te oefenen. Hond tussen jou en de hoek in. Dan blokkeer je een uitweg zeg maar, en maakt het soms makkelijker omdat ze dan geen andere kant uit kunnen.
Edit: oei lange lap tekst, maar ben hier gewoon heel enthousiast over. En mijn hond ook, haha…