Mijn hond is ook een keer heel ziek geworden. Het was niet lekker en het een dikke bult geworden op de plek waar ze geprikt hadden. Hij wilde niet meer lopen en als je in de buurt kwam dan ging ie grommen en gillen. Woon in een flat zonder lift, maar hij wilde niet van de trap af en we mochten ‘m ook absoluut niet tillen. Behoorlijk van geschrokken, want toen hadden we ‘m ook nog niet zo lang (was wel al volwassen). Volgens mij hebben we uiteindelijk pijnstillers gekregen, 1,5 dag lang alles op gehouden en daarna ging het snel beter. Maar gelukkig is het daarna nooit meer voorgekomen!
Geen persoonlijk verhaal maar er zijn vele verhalen over honden die reageren op een vaccinatie kortdurend maar ook ergere reacties. Het is een beetje je bent voor vaccinatie of van het niet vaccineren en het titteren.
Zelf ben ik voorstander van titteteren.
Je zou in de Facebook groep : hondengezondheid, voeding en gedrag- informatiegroep kunnen vragen hoe je je hond extra kan ondersteunen bij het herstellen van deze reactie
Dit is echt precies wat hij ook heeft inderdaad. Ook dat gillen als ik hem op tilde het gaat nu gelukkig ietsje beter, hij lijkt rustig en slaapt nu. Heel erg bedankt voor je reactie!
Dankjewel! Ik ga daar even kijken. Ik wil dit niet nog een meer mee maken, heb helemaal buikpijn van bezorgd zijn. Dus volgende keer ga ik toch maar laten titteren.
Maar met titeren moet je je hond uiteindelijk toch ook gewoon vaccineren? Alleen misschien niet elk jaar
Bij ons had de dierenarts toen het vermoeden dat het van de vaccinatie kennelhoest kwam en dat kan je niet titteren. Zou ook kunnen, want andere jaren hebben we het gewoon in zijn neus laten doen en toen was er ook niks aan de hand. Wel jaar erop bij voorhand pijnstilling mee gekregen trouwen! Kan je volgende keer ook vragen, dat geeft ook net ff wat meer rust en zekerheid.
Klopt, onze hond titeren we en de waardes bepalen wanneer ze dan weer gevaccineerd moet worden. Dat controleren ze elk jaar, er zijn een paar vaccinaties die wel jaarlijks moeten, weet even niet zo snel welke.
@Willam-Belli, mocht je iets willen weten over titeren laat het dan vooral weten.
Dat is een goede inderdaad, ga ik zeker doen
In principe moet alleen de rabies worden gevaccineerd om de drie jaar voor het buitenland. Titeren hoef je niet elk jaar te doen, bij genoeg hoge waardes wordt het voor 3jaar afgetekend.
En tenzij je wilt vaccineren voor de ziekte van Weil of kennelhoest is deze jaarlijks
Wat een groot verlies, heel veel sterkte gewenst met het verdriet
Nee, wel eens met een kitten…die zakte daarna door zijn pootjes en kon niet meer lopen. Heel naar gezicht. Sterkte!
Onze hond is nu een jaar bij ons en ze was altijd heel rustig als in, zie liep rustig aan de lijn, was in huis rustig, sliep veel, kon haar moeilijk interesseren voor spelen etc dat ik af en toe dacht hallo ben je wel een hond?? En grote atletische hond van 2 bijna 3???
Nou sinds kort heb ik heel de tijd het gevoel dat ik haar te kort doe ineens wil ze spelen en staat ze mij heel de tijd aan te kijken van oké wat gaan we doen?? Aahhh haha
Vind het heel leuk maar nu vraag ik mij dus af wat hoe vaak en hoe lang jullie met je hond doen? Combinatie van wandelen, spelen, knuffelen, snuffelen, “werken”/trucjes leren etc?
Wandeling 60/90 minuten per dag. Dan mag ze van mij los en gaat ze rennen en vliegen. Denkspelletjes doe ik 3/4 keer met haar opnieuw. Het ligt eraan hoe lang ze over een spelletje doet.
Heel veel sterkte
Ik ging in de actieve jaren vooral veel wandelen en fietsen en dan op een fijn plekje buiten commando’s en trucjes trainen. En ook regelmatig naar plekken waar ze fijn kon spelen met anderen. Binnen elke dag wel een keer spelen en koekjes zoeken, denkspelletjes eigenlijk alleen met slecht weer.
Later ben ik ook een cursus gaan doen, dat vonden we beide echt geweldig! Was ook heel goed voor de band en gehoorzaamheid. Ik heb spijt dat ik niet eerder gestart ben, want ze kreeg op den duur last van blessures en toen moesten we stoppen. Om te ontdekken wat ons het beste lag zijn we begonnen met een proefcursus waarin je van alles deed (speuren, agility, flyball, doggy dance etc).
En soms moet je een hond ook helpen om thuis rust te vinden! Die van mij staat me ook vaak zo aan te staren, haha. Als ik haar dan bij me neem of consequent in d’r mand stuur gaat ze op den duur wel slapen.
Een paar dagen geleden is de hond van een buurvrouw/vriendin van mijn moeder door een paar honden aangevallen op de hondenopvang. Bijtwonden waren zo ernstig dat de hond uiteindelijk is overleden. Hij ging al tijden naar die opvang en had het altijd naar zijn zin, geen signalen dat dit zou gaan gebeuren. Ik vind het zó ontzettend erg voor het gezin. Het was zo’n lieve hond, echt een goedzak. Het beste vriendje van mijn moeders hond.
Ik ben al echt verdrietig, laat staan wat dit met hen moet doen. Op zo’n manier afscheid moeten nemen van je hondje
Jeetje wat een nachtmerrie sterkte
Gossie wat een dotje…
Ohhh wat een droppie!
Onze hond blijkt een blaasontsteking te hebben.
Bij de jaarlijkse controle vertrouwde ze het niet helemaal en moesten we urine inleveren.
Dat is met een reu best een uitdaging…
Nu anti-biotica en ontstekingsremmers, hoop dat ze zonder bijwerkingen aanslaan!