Hondentopic #2

Zijn er mensen die naar tevredenheid anti-vlooienmiddelen gebruiken waar géén pesticiden inzitten? Ik wil dit voorjaar eigenlijk van de Advantix/Bravecto etc af maar ik wil natuurlijk ook geen vlooienplaag in huis haha.

Ik vind online wat over knoflookpillen en banden met etherische oliën maar ik vraag me af of dat nou echt helpt…

Ik heb eerst een kralenband geprobeerd. Daarna van die knoflook tabletten. Beide hielpen helaas niet. Wel vond ze die knoflook wel erg lekker.
Moet wel zeggen dat mijn hond erg gevoelig is voor teken. Loopt ook graag door hoog gras, dus dan heeft ze natuurlijk ook een groter risico.

1 like

Wij hebben een keer een natuurlijk middel gebruikt, hierna zat onze hond onder de vlooien. Uit ellende hebben we toen bravecto gekocht omdat de vlooien anders niet weggingen.

1 like

Haha ja hier ben ik dus ook bang voor… Dat we vlooien krijgen en ik dan als nog met spuitbussen van die troep in huis aan de slag moet om het weer weg te krijgen.

Natuurlijke middelen werkten voor ons ook niet. Maar de pipetjes (adventix) leken hem altijd pijn te doen, hij was dan echt van slag. Ik ben daarom een heel lage dosering gaan geven en dat werkte prima! Hij woog 28 kg en gaven pipetjes voor 4-10 kg. Misschien is dat wat, de hoeveelheid rotzooi halveer je dan iig!

2 likes

Dat is een goede tip! Gaan we doen, ze zit inmiddels ook al aan de onderkant van haar gewichtscategorie dus kan makkelijk een treetje lager. Ik geef de pipet ook al met een lage frequentie (elke 6-8 weken ipv 4) en dat werkt ook goed.

1 like

Mijn vriend heeft een herder en die haren overal maken me echt helemaal gek. Na het borstelen en heel grondig stofzuigen vliegen de haren alweer voorbij. Zijn hier mensen met een zelfde soort ras die de tip hebben om dit te verminderen?

1 like

Een herder heeft een dubbele vacht, net als mijn hond. Ze zijn het hele jaar wel een beetje in de rui, maar twee keer per jaar extra erg als de wolvacht loslaat. Ik borstel haar nu elke paar dagen grondig tot het voorbij is. Meer zit er niet op helaas. Wassen en uitblazen wil ook nog wel eens helpen, maar hier laat de wolvacht in fases los. Dus als haar rug klaar is beginnen haar billen zeg maar.

Elke dag stofzuigen en regelmatig met een roskam kammen tot het klaar is dus.

Ik heb deze:

2 likes

Geen tip want ander ras. Maar vind de video’s van deze vrouw altijd fantastisch. Wát een haar komt er uit die honden. Misschien je vriend overhalen om zo’n waterblazer te kopen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bij ons was het elke dag vh jaar feest! Gebruikten een herderharkje en zo’n borstel met dunne metalen pinnen. Maar ook niet te vaak. Maarrrrrr vooral twee keer per dag stofzuigen :upside_down_face:

1 like

Mijn hond pakte laatst tijdens een wandeling voor het eerst een stok, en heeft die zeker een kilometer meegesleept. En in dezelfde wandeling vond ze een klein balletje die ze mee heeft gesleept en waarmee we later hebben proberen te apporteren, en wat ze zowaar deed!!! Zo grappig want in beide (stokken, ballen, speeltjes uberhaupt, apporteren) hebben we haar het ruime hele jaar dat ze bij ons is niet eerder kunnen interesseren. Alsof ze echt steeds meer een hond wordt. :smiley:

We zijn drie weken geleden ook begonnen met een detectiecursus, ook leuk, al ben ik er nog niet helemaal achter hoe leuk ze het zelf vindt :sweat_smile: iemand anders toevallig ook ervaring met detectie voor de lol?

6 likes

Oh top! We hebben nu een bepaalde borstel en daar lijkt het net niet allemaal van los te komen, dus ga dat harkje maar eens bestellen!

@Okapi ohh wat een schatje! En ja echt bizar, soms lijkt er gewoon geen einde aan te komen, ben soms haast verbaasd dat er uberhaupt nog hond overblijft :joy:

Ik volg zelf met mijn hond ook detectiecursus voor de onze plezier, we vinden het allebei tot nu heel erg leuk. Ik doe het ook wel is thuis met wat kleine tubes die ik overal verstop. Ik ben wel benieuwd hoe lang dat duurt want mijn hond heeft met mijn partner in het verleden frisbee en agilty gedaan en daar was ze op een gegeven moment wel op uitgekeken.

Op spotify kwam ik een artiest “puppy songs” tegen, hij maakt muziek met songteksten vanuit z’n hond. Vooral de dramatische liedjes zoals deze vind ik grappig:

1 like

Haha mijn vriend en ik zingen steeds dat big stretch nummer naar elkaar elke keer als onze hond strekt :smiling_face_with_tear: (nu zit het ook gelijk weer in mijn hoofd)

1 like

Ik heb na jaren wikken en wegen eindelijk een bakfiets gekocht voor met mijn hond. Ik heb/wil geen auto dus het gaat me straks zoveel tijd schelen om naar uitlaatplekken wat verder weg te gaan, o.a. het strand dat op de fiets eigenlijk best dichtbij is maar waar ik nu minder vaak met haar kom dan ik eigenlijk zou willen.

Dus de komende tijd gaan we veeel oefenen en dan gaat het zeker lukken, zo’n zin in deze kneuterigheid.

14 likes

Leuk! Ik heb een cargo bike met voorop een bak/tas waar ik mijn hond in vervoer en het is zo chill en handig, idd voor lange afstanden waarvoor je eigenlijk een auto nodig hebt, of gewoon om in de zomer een lang stuk te fietsen. En mijn hond vindt het gelukkig ook heel leuk. Alleen als mijn vriend ernaast fietst en soms iets sneller fietst dan gaat ze blaffen :cowboy_hat_face: hoop dat jouw hond het ook leuk (en niet eng) gaat vinden

14 likes

Zo gezellig! :smiling_face_with_three_hearts:

Vet leuk haha <3 ik heb wel een auto maar in mijn stad is alles met de fiets 10x chiller eigenlijk, en stel ik wil bij m’n moeder of vrienden eten en daar wat bij drinken dan kan ik dus niet met de auto, dus soms fantaseer ik over zo’n fietskar voor achter m’n fiets. Maar heb je daar nog een bijzonder stevige fiets voor nodig of kan dat ook gemakkelijk achter mijn krakkemikkige oma/stadsfiets? M’n hond is ongeveer 25 kilo.

image

Volgens mij kan dat gewoon met een simpele omafiets hoor. Als je wil heb ik nog een zo goed als ongebruikte fietskar over die je zo mag overnemen om te kijken of het wat voor jullie is. We hebben er alleen binnen mee geoefend, maar was met een kleedje erin dus geen haren oid.
Zou dan de maten nog even moeten nakijken want jouw hond is wel een slagje groter.

2 likes