Kan wel aan elke fiets, hoor! Je krijgt er een universeel koppelstukje bij. Het trapt alleen wel redelijk zwaar, dus met zo’n grote hond in combinatie met een krakkemikkige fiets ga je waarschijnlijk niet zo snel, haha. Mijn hond liep vroeger de hele stad door naast de fiets, maar nu ze daar te oud voor is vind ik zo’n kar echt een uitkomst.
Ooh ik heb wel interesse ja! Ik stuur morgen even een dm
De blaasontsteking van onze hond is helaas niet weg.
Nu moeten we weer terug en gaan ze uitgebreid bloedonderzoek doen
en (als hij het toelaat) zijn prostaat onderzoeken, omdat bij intacte-reuen daar vaker iets mis mee is.
Maak me al de hele week zorgen
Ah dat is jammer. Mijn hond (inmiddels overleden) had hetzelfde probleem. Het werd veroorzaakt door een vergrote prostaat. Het was heel eenvoudig opgelost met chemische castratie.
Gelukkig goed nieuws vrijdag!
De blaas en prostaat zagen er goed uit.
Nu wordt de urine op kweek gezet om te zien of daar nog bacteriën in zitten.
Mijn hond heeft donderdag een laparoscopische sterilisatie gehad, en ze is nog zo zielig. Ze wil steeds aan de wond zitten dus heeft zo’n pakkie aan en we houden haar constant in de gaten. Ze heeft het duidelijk ongemakkelijk.
Maar ze wil ook echt niet naar buiten, dan gaat ze op de grond liggen en piepen. In de tuin wil ze wel, maar dan gaat ze het liefste graven of in het zand zitten en dat durf ik niet aan wegens de wond.
Ik wil maandag even naar de dierenarts om te kijken of alles wel oke is. Maar hoe reageerde jullie hond op de operatie?
Was ongeveer een week flink uit haar doen, duidelijk last van pijn, ongemak en gewoon niet lekker voelen. Ze had wel een grote snede. Ze vond dat pakje ook afschúwelijk. Eén keer kwam ik ‘s ochtends beneden, had ze zich eruit gewurmd! Dus toen moest onze houdini een romper én een kap, hahaha. Daar werd haar humeur niet beter van natuurlijk.
Als je je zorgen maakt gewoon even de DA contacten inderdaad.
Wat is een leuk cadeautje voor iemand die net een puppy in huis heeft gehaald?
Ik zoek het meer in de rustgevende hoek, zat bijv. aan een likmat te denken, maar misschien zijn er nog andere nuttige dingen waar een nieuw hondenbaasje wat aan heeft. Ik heb zelf deze fase niet gehad dus vind het moeilijk inschatten.
Onze honden hadden weinig tot geen last. Dus was meer bezig met ze rustig houden de hele tijd.
Qua likken aan de wond heb ik ze alleen s nachts het rompertje aangedaan en overdag goed in de gaten gehouden.
Heb ook 2 houdini’s, maar ze slapen op bed dus heb gewoon een paar nachten ruk geslapen omdat ik bij elk lik geluid wakker werd.
Heb ze verder gewoon wat extra verwend, dus een extra snackies en nog meer knuffelen.
En @Sax je kunt bij een dierenspeciaalzaak meestal wel vragen om een puppypakketje als ze dat niet al hebben staan. Vaak zitten er zachte trainingssnoepjes & een knuffeltje oid in. Vond dat zelf fijn te krijgen omdat mijn honden als puppies alles sloopten, dus die knuffeltjes vlogen er in het begin doorheen.
Als iets anders wilt geven kan je een kong of een soort hondenpuzzel proberen, waar ze moeten kijken hoe ze snacks kunnen krijgen. Zoals bijvoorbeeld zo eentje: https://www.bol.com/nl/nl/p/snuffelbal-soof-s-pet-supplies-veilig-snackbal-materiaal-snuffelmat-hond-kat-snuffelmatten-voor-hond-en-puppy-kat-agility-voor-de-hond-likmat-denkspel-hond-en-kat/9300000222847442/?Referrer=ADVNLGOO002041-G-172227651029-S-2359795971245-9300000222847442&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwhYS_BhD2ARIsAJTMMQZhWJnS1u6pPGFmphDoSL0IaqQtFFhAkfLrwhEmUvdO1uuFExMSzTIaAhOhEALw_wcB
Mijn hondje wordt deze week 4 jaar Ik heb hem sinds hij een puppy is dus ook al bijna 4 jaar inmiddels. Ik had nooit gedacht dat ik zoveel van een hond kon houden, kan soms echt bijna wel huilen om hoe lief ik hem vind. Naast dat het ook een ontzettende deugniet en draak is hoor en een blok aan mijn been hahaha. Maar hij is wel echt mijn beste vriend.
Denk dat je met een likmat goed zit! Of anders een puppykong. Of een cursus hondenetiquette.
Mijn lieve hondje vermaakt zich al de hele ochtend met een klein vies twijgje die ze zelf heeft “gevonden” in de tuin. Ik doe maar alsof ik niet weet dat ze hem van een plantje heeft afgetrokken. Ze is er zo trots op. Mocht hem al een paar keer zien.
Ik heb afgelopen week eindelijk tijd gehad om veel te oefenen met haar maar ik loop nu vast. Ik heb vanmorgen al een klein stukje met haar kunnen fietsen en dat ging heel goed. Maar nu in de avond gingen we weer hetzelfde doen, zelfs nog een stap terug door er gewoon mee aan de hand te lopen, en ze bleef er maar uit springen (ik heb haar niet vastgemaakt met de riem omdat ik bang ben dat ze zichzelf bezeert als ze toch probeert te springen, ze draagt uiteraard wel een harnas maar toch).
Iemand tips voor hoe ik het verder kan aanpakken? Toch gewoon vastzetten met de riem, of voor nu de regenhuif erop zetten bijvoorbeeld, of moet ik weer stappen terug doen… Vaak doet ze dingen wel als ze even een duwtje in de rug krijgt, maar ik weet niet of ik het dan helemaal de verkeerde kant op forceer en dat het straks averechts werkt.
Ik weet het echt even niet en het begint me ook een beetje te frustreren omdat ik continu zooo geduldig en rustig moet blijven.
Ahhh ja echt de stap kleiner maken, misschien eerst zonder lopen opbouwen dat ze 10 minuten erin blijft. Dan dat jij er ondertussen rondjes omheen loopt oid. Dat je de fiets pakt alsof je gaat lopen ermee en dan toch niet. Echt even kijken in welke mini stappen je t allemaal kan opbouwen. Is nu even jammer natuurlijk maar komt wel goed!
Ik doe schaamteloos aan omkoping. Alle kleine stapjes al is het maar een poot erin of even snuffelen. Ik vind het een snoepje waard. Door te belonen met stem en eten raakt ze extra gemotiveerd en word ze enthousiast. Met fietsen heb ik haar wel direct vastgemaakt. Eerst wat gewandeld en toen eens op een slakkentempo gaan fietsen. Maar wel naar plekken die ze heel leuk vind. Dat een paar keer gedaan zodat ze het koppeld aan leuk. En nu springt ze erin alsof het niks is en zit ze erin alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Ik heb trouwens een speciaal kussen in de bakfiets. Doet ook wat voor haar comfort.
Breek me de bek niet open over comfort met een windhond Daar heb ik een dagtaak aan.
Uiteraard beloon ik haar als een malle, maar ik realiseer me nu dat ik wel weer wat nieuws/interessanters kan gebruiken ter motivatie.
Staa jullie google zoekgeschiedenis ook vol met ‘mag mijn hond ?’.
Ik geef mijn honden vaak een stukje groente of fruit als ik het voor mezelf maak, maar twijfel soms toch.
Vandaag er weer achter gekomen dat kiwi in principe mag, maar soms slecht verdragen wordt🤓
Sinds m’n baby oefenhapjes krijgt wel . Hij is er nog niet echt fan van en laat dus vaak wat staan, wat ik dan weer zonde vind dus geef ik het aan de hond. Die is inmiddels helemaal geconditioneerd en komt er al aangelopen wanneer we de baby een hapje gaan geven
. Echt win-win want volgens mij vindt ze de baby hierdoor ook ineens een stuk leuker
.
Het valt me op dat mijn hond de ene dag zin heeft om van alles te ondernemen en super energiek is, en de andere dag het liefst de hele dag een beetje rondhangt. Wandelen gaat op die dagen ook langzaam en ze lijkt gewoon weinig energie te hebben. Herkennen jullie dat? Haar energieniveau fluctueert gewoon zo enorm terwijl het ras te boek staat als high energy. Ze is verder niet lusteloos ofzo, enthousiast over eten en snacks en stoelgang is ook normaal, dus lijkt niks lichamelijks. Vraag me gewoon af of het normaal is dat het per dag zo onwijs verschilt hoe energiek een hond is.
De mijne gaat ook van dagen lang hyper, wat normaal is voor haar, naar aardslui. Ze kent geen tussenweg. Ik heb soms ook een dag dat ik gewoon niks wil doen, dus zoek er niks achter.