Hondentopic #2

Het is inmiddels gelukt! We waren wat stappen teruggegaan maar de magische zet bleek de regenhuif te zijn, toen die erop zat ging ze meteen liggen en sindsdien heb ik haar niet meer gestrest gezien.
Ik ben inderdaad alleen naar leuke dingen gefietst de afgelopen dagen @Telefoonnummer en ze lijkt het steeds meer prima te vinden.
Vanmorgen in totaal al bijna een uur gefietst en ze ligt gewoon lekker in de bak, alleen in de duinen stond ze op om een beetje om zich heen te kijken.

Ben zo blij, heb ook echt een fijne ochtend gehad erdoor haha :heart:

15 likes

Mijn hond wordt bijna 15, dat vind ik wel een feestje waard. Dus ik ga de familie en vrienden die regelmatig oppassen uitnodigen en dan gaan we samen taart eten ter ere van mijn hond, haha. Heb er al helemaal zin in, mijn hond houdt ook echt van feestjes en bezoek dus dat wordt vast leuk.

23 likes

Zo leuk! Word helemaal vrolijk van het idee van een blije hond tussen al zijn/haar lievelingsmensen

3 likes

Wij willen deze zomer een hondje gaan adopteren en vragen ons af hoe we het het beste kunnen aanpakken qua vrije dagen. Ik dacht eerst om echt vakantie te nemen wanneer de hond komt, maar die moet natuurlijk ook rustig wennen aan alles en heeft er niet zo veel aan als wij de hele dag vanaf de bank die hond in de gaten houden haha. Wij werken beiden deels vanaf huis (er is altijd iemand thuis) en het zou ook kunnen om halve dagen te gaan werken, misschien dat dat beter is? We zijn best wel flexibel met vrij nemen maar het is wel fijn om een beetje een beeld te hebben over hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Hoe hebben jullie dit gedaan en wat zijn jullie ervaringen met de eerste weken met een adoptie hond?

Ligt aan ras, karakter, leeftijd, achtergrond

De eerste die we hadden geadopteerd was getraumatiseerd, doordat ze bij haar vorige eigenaar bijna was doodgebeten door de andere hond. Dit was een meisje van 2.5 jaar. En verder een echte jachthond. Die kwam bij ons toen als gezinshond binnen via de fokker. Die had haar namelijk weer terug genomen. Omdat we haar achtergrond wisten heeft mijn moeder toen 2 week vrij genomen om een vertrouwensband op te bouwen en bekend te laten worden met haar nieuwe omgeving. Stukjes lopen en mee naar familieleden en de camping. Omdat die hond het niet zo leuk had gehad waar ze had gezeten, was ze zo gewend en vond het prima om enig hond te zijn. Werd ons ook door de fokker op ht hart gedrukt dat ze altijd terug kon mochten we haar niet meer willen. En ze is een keer langs gekomen om te kijken of het wel goed ging.

De tweede is van mij. Hebben we eerst gezien in haar oude gezinssituatie. Die mensen moesten afstand van haar doen op doktersadvies. Die hadden al van alles geprobeerd, maar 1 van hun kinderen was zwaar allergisch. Die mensen hebben onze huidige hond naar ons toegebracht. Zij was toen 8 maand. Omdat het een hele trouwe hond is, had ze het er eerst heel moeilijk mee. Mijn man heeft toen de eerste nachten bij haar geslapen. Is heel goed geweest voor hun band. Ik had toen een paar dagen vrij en ben met haar eerst de buurt gaan verkennen.
We hebben de cursus afgemaakt waar ze eerst zat, dus die mensen die dat begeleiden kenden haar ook goed en andersom. Heb eerst ook heel erg vast gehouden aan het ritme dat ze was gewend vanuit huis uit zeg maar. Dit heeft ook geholpen in het proces. We hebben de uurtjes alleen thuis langzaam opgebouwd rond dag 3/4 en dat ging eigenlijk heel goed.

Maar het is ook voor de hond heel erg wennen. Ze zeggen ook vaak dat je de echte hond pas ziet na een paar maanden. Zolang hebben ze vaak wel nodig om te wennen. Ik moet zeggen dat het wel klopt in mijn geval.

Heel verhaal, maar het komt erop neer. Geef het tijd om te wennen. Lees je goed in over het ras. Laat je informeren over de achtergrond en reden van afstand doen. Maar volg vooral je gevoel.

Samen een dutje gedaan op de bank :smiling_face_with_three_hearts:

87 likes

Aaaaah wat een schatje :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Omg :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

M’n hond had gisteravond tijdens het laatste rondje iets gegeten waarvan ik niet wist wat het was, maar het was flink beschimmeld en ik was ook bang dat het een stuk chocolade muffin ofzo was. Ze is groot en het was niet zo’n heel groot stuk dus ik maakte mij niet acuut zorgen maar wilde ook geen dode hond aantreffen deze ochtend dus ze mocht bij ons in de slaapkamer :smiling_face_with_three_hearts: geen oog dicht gedaan want bij ieder geluid ging ik kijken of het nog goed ging maar ik vond het wel heeeeeel gezellig :heart_eyes: en vanmorgen haar hoofd zo lief op het bed :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: en dan het gebonk van haar kwispelstaart :joy:

11 likes

Ben afgelopen weekend getrouwd en de mooiste foto’s waren natuurlijk van mijn hond :two_hearts:

64 likes

Gefeliciteerd!!
En dat strikje :heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Ach zo schattig! :heart_eyes:

1 like

Oh geweldig! Zo leuk ook met het strikje!

1 like

Ik ben zo trots op onze hond. De vorige keren dat mijn vriend en ik een nachtje weg waren, was ie helemaal van slag, ondanks de oppas. En gisteravond raakte mijn vriend naar het ziekenhuis (en ik dus ook). Dus de hond was alleen thuis, maar toen we vannacht om 3 uur thuis kwamen lag hij in diepe coma op de bank te slapen :smiling_face_with_three_hearts: :zzz:

9 likes

Gefeliciteerd, wat leuk :gift_heart:

1 like

Ik was naar een verjaardag dus kom net “midden in de nacht” thuis; dan is m’n hond wel heel blij mij te zien maar na 3 minuten gaat ze ook direct haar mand weer in :joy: vind het zo grappig dat zij dan ook gewoon wil slapen en blijkbaar denkt van ja leuk het zal allemaal wel maar ik zie je morgenochtend weer

7 likes

Wat lief!!!

Was jij nou degene die ene hele tijd geleden al een trouwjurk had gekocht al voor je wist dat je ging trouwen? Ik ben heel benieuwd of je hem uiteindelijk hebt gebruikt!

1 like

Hahahaha ja dat was ik! En dit was dezelfde jurk :slight_smile: Gelukkig wilde m’n vriend (/man) nog wel met me trouwen toen ik hem vertelde dat ik al een half jaar een jurk had :grimacing: Hij had z’n pak uitgezocht om te kunnen matchen met mij en onze hond :sob:

4 likes

Wat leuk zeg!! Ik kan me herinneren dat het een hele mooie jurk was. Gefeliciteerd in ieder geval :smiley:

1 like

Ik vind wind sowieso al het meest irritante weersverschijnsel dat er is en ik word er ook boos en gestresst van. Maar ik vind het met hond nóg kutter omdat m’n hond er ook heel gespannen van wordt, echt helemaal niet ontspannen lopen nu.

Het weer heeft mega invloed op haar reactiviteit: als de het gewoon “rustig” weer is, is zij ontspannen en kan ze veel meer hebben dan als het weer al guur is. Zo viel ze net uit tegen een vrachtwagen (doet ze nooit), en naar fatbikes valt ze ook alleen uit als het kutweer is.

2 likes