Ik ben altijd jaloers op hondeneigenaren die de hele dag een gevuld voerbakje kunnen laten staan waarbij de hond daar dan gedurende dag iets uit eet mijn hond could neverrrr
Mijn hond is daar ook jaloers op. Elke keer dat hij een poging doet jatten de katten al zijn voer.
En er dan boos achterna rennen maar zelf niet eten…
Van de dierenarts moeten we het voer van onze hond meer spreiden op de dag. Eerst gaven we alleen voor bij ons ontbijt en avondeten en nu geven we het bij ontbijt, in de middag en voor we gaan slapen. Maar onze hond snapt er niks van, wij hebben een half uur geleden gegeten en ze staat nu al de hele tijd met een triest koppie bij haar bak Ik hoop dat ze snel aan het nieuwe ritme went.
Was er wat aan de hand met je hond dat dit moet?
Ze is al erg oud en geeft af en toe zomaar maagsappen over. De dierenarts denkt dat haar maagdarmstelsel wat gevoeliger is geworden en dat ze misselijk wordt als ze te lang een lege maag heeft.
Oh op die manier. Wat sneu, maar hopen dat dit de goede oplossing is. Beterschap aan je hondje.
Sexier Than a Squirrel Dog Training Challenge with Absolute Dogs De sexier then a squirrel challenge! Nu ben je (in absolute dogs termen) niet sexier then voorbijlopende honden
@Otzi ganzenpoepjes zijn ook wel echt een lekkernij voor veel honden!
Je kan wat gekookt water over de brokken doen en kijken of ze het dan liever eet. Onze hond was een slechte eter (en allergisch voor van alles) en had jarenlang ondergewicht. Gekookt water erover was iets makkelijks dat we konden doen.
Ik zou niet structureel vlees bij het eten doen want dan kan je net zo goed andere brokken gaan geven. Weet niet wat ze nu krijgt? Je hoeft niet bang te zijn om eens wat rund/kip/brood te geven hoor. Dat is iets waar sommige honden niet tegen kunnen, maar ook heel veel wel. En ze krijgen dan vaak ‘gewoon’ jeuk of diarree. Je kan t alleen weten door het uit te proberen. En misschien zit het ook al in het voer dat ze krijgt.
Hoeveel betalen jullie aan een hondenoppas tijdens kantoortijden? De hond is bij diegene thuis en moet paar keer per dag uit etc. (Iemand die ik ken krijgt voor 2x per week 80 piek, dat vind ik best veel?)
Ik betaal 30 euro voor een opvang waar max 15 honden zitten, de hele dag 2/3 mensen aanwezig zijn om ze in de gaten te houden, ze twee keer per dag naar een stuk afgesloten bos gaan en ze verder niet in hokjes worden gestopt.
40 euro voor een dag complete individuele aandacht plus alles wat hierboven staat is dan wel logisch. Maar 40 euro voor een side hustle van iemand die toch thuis werkt vind ik dan vrij veel.
De mijne gaat maximaal 2 keer per maand, want ze kan mee naar kantoor.
Ik maakte een aantal jaar geleden weleens gebruik van Petbnb en betaalde dan tussen de 18-27 per dag. Ik vind 40 ook veel, mijn grens lag denk ik rond de 30. Nu heb ik wel een hond die je niet echt bezig hoeft te houden, dus ik vond het ook niet logisch om 40 te betalen om haar de hele dag op andermans bank te laten slapen
Voor haar uitlaatservice betaal ik wel relatief veel, maar dat is echt een ander soort ‘oppas’ met meer verantwoordelijkheid.
40 euro voor 8 uur per dag is als je omrekent niet echt veel, maar als je dit 2 x in de week doet en dan elke maand dan loopt het wel in de kosten idd.
Ik vind het eigenlijk best stom dat er geen hondenopvangtoeslag is. De laatste 10 jaar of meer is een hondenuitlaatservice of hondendagopvang best gewoon geworden ivm dat iedereen in het huishouden tegenwoordig moet werken. Het hoeft dan niet zoveel te zijn als bij kinderen maar dan krijg je iig iets terug want doordat mensen honden hebben zijn ze ook gezonder en minder ziek. Er bestaat wel een huisdierenverzekering dus waarom dit niet?
Onze opvang kost 25 euro per dag, dit is buiten de randstad. Veel hebben sinds corona wachtlijsten geloof ik, maar als je verwacht langdurig structureel oppas nodig te hebben zou ik me hier zeker voor inschrijven.
Wij hebben het een paar jaar met individuen gedaan en die zijn toch minder betrouwbaar. We hebben in een paar jaar tijd al 4 oppassen versleten. Twee hebben zelf opgezegd (ivm verhuizing en ander werk) en twee waren te instabiel voor ons (persoonlijke problemen waardoor ze te vaak niet konden). Als je gewoon naar je werk moet is het heel irritant om je steeds weer bezig te moeten houden met het regelen van oppas voor je hond. Onze opvang is gewoon een professionele organisatie die achterwacht heeft geregeld en in 8 jaar tijd nog maar 3x dicht is geweest (ivm hitte en een calamiteit op de locatie).
Ik betaal 32e per dag (ong 8 uur), incl ophalen en brengen bij een semi professionele organisatie.
Onze hond gaat 1x/week naar een professionele opvang van 7.30-18.00u en dat kost 25,50 per dag. Perfect geregeld daar, maar is wel in Limburgistan.
Ik betaal 18,50 (en in vakanties 20) per dag bij een professionele opvang. En kan hem dan brengen vanaf 7:30 en ophalen tm 18:30. Ik heb ook iemand in de buurt die hem soms uitlaat voor 10 euro. Ik woon wel in een dorp, dus misschien dat het hier goedkoper is.
@AmazoneSlash Ik ben het hier zo mee eens! Ik wil zelf geen kinderen maar ik heb wel een hond en idd de opvang en uitlaatservice kost zoveel geld. Ik betaal het met liefde, en grotendeels ben ik bij hem want ik plan alles om hem heen. Maar hondenopvangtoeslag zou echt zo fijn zijn haha. Maarja never gonna happen waarschijnlijk
Ben echt een gezegd met een hond die mee naar kantoor mag. Je hebt er ook geen kind aan, want buiten wat aaitjes spendeert hij zo zijn dag. En iedere keer weer door het dolle als ie mee mag
Hahaha ik ga stuk.
Ik liep net met mijn jongste hond een klein rondje en er zaten toevallig wat hangjongeren een beetje naar voorbijgangers te roepen. Normaal zou ik zijn omgelopen, maar had het pas te laat door. Nu heeft ze een vrij pittig karakter, dus bij de eerst ‘psst psst meisje’ viel ze uit en toen kreeg ik een ‘wow uw hond is zieke alpha’ en ‘fijne avond mevrouw’.
'T mormel weegt nog geen 5 kilo
Ze is echt een lieverd trouwens die nooit een vlieg kwaad zou doen, maar grenzen aangeven kan ze uitstekend
En omdat het anders dubbelpost is
@Marqant wat een dropje!! En wat fijn dat hij mee mag! Lijkt me echt heerlijk
Dank je wel voor de tips! We hebben nog wat dingen uitgeprobeerd en hebben nu eindelijk iets gevonden wat werkt. Ik heb de tip gebruikt die me hier was gegeven van het handdoekje. Want blijkbaar is ze bang voor haar kom En we doen er een beetje bouillon over heen en ik pak zo’n hondensnoepje van haar en dat verkruimel ik boven haar brokken. Ze eet het nu sowieso veel vaker op dan eerst, dus het is al een grote verbetering gelukkig!
Hahahaha ik had het laatst ook met zo’n groepje hangjongeren met fatbikes. Ik liep toen langs en toen zeiden ze:’ U heeft echt een schattige hond mevrouw, echt schattig’ hahaha vond ik wel grappig.
Heeft iemand hier weleens schoentjes voor haar hond gebruikt en hoe beviel dat?
Ik zit dit met de steeds hetere zomers te overwegen ter bescherming van haar voetzolen. En ja ik weet uiteraard dat je niet moet lopen met hitte maar bijv. het asfalt is natuurlijk ook met matig warme buitentemperaturen al erg heet.