Hondentopic #2

Haha dat lijkt me wel een fijn gevoel eigenlijk. Ik durf toch niet te laat met haar te lopen, want mijn hond is nou niet echt bepaald intimiderend te noemen :joy:

5 likes

Ja wel geprobeerd, maar hij vond zelf dat hij er niet mee kon lopen

1 like

Ik betaal 35 euro voor ongeveer 4 uur en 55 euro voor ongeveer 8 uur (en 70 euro per dag als ze blijft slapen bij ons thuis), maar mijn oppas is ook een gecertificeerde trainer/gedragsdeskundige met veel kennis over reactieve honden. Dus het lijkt duur maar ze is niet een random oppas, en ik heb er ook een soort “gratis” gedragsdeskundige/traject bij want ik mag haar al mijn vragen stellen, dat is echt heel fijn <3

En het is alleen incidenteel dat ze komt, geen vaste dagen ofzo. Voorlopig kunnen m’n partner en ik het gelukkig samen regelen en hopelijk blijft dat zo, want mijn hond is niet echt geschikt voor groepsopvang of een uitlaatservice :sweat_smile:

2 likes

wij betalen 15 euro per dag voor een hondenoppas waar we onze hond naar toe brengen. Ze is daar de enige hond en ze lopen dan meestal 3u met haar. Ze ging eerst naar een pension voor 21 euro maar onze hond heeft liever mensen om zich heen dan honden dus dit past wat beter.

2 likes

Ik heb twee oppassen die ik allebei €25,- per dag betaal. Allebei via mn eigen netwerk gevonden, geen professionals ofzo. Heel blij mee! Zijn geen vaste dagen. Voor de hondenuitlaat (wel een professional en in kleine groepjes van max 3 honden) betaalde ik eerst €18,- per keer en bij meerdere keren in 1 week kreeg je korting. Nu heeft ze de prijs sinds kort naar €20,- per keer verhoogd. Uitlaat in principe 1x en soms 2x per week.

2 likes

Ik heb ook wel eens schoentjes gebruikt, maar alleen vanwege het net nieuwe gravel op vakantie in Zweden. Toen had hij op een gegeven moment een wondje door de scherpe stenen en er was geen andere manier om te lopen. Hij vond het allemaal prima.

11 likes

Deze zien er ook wel uit alsof ze goed blijven zitten! Weet je misschien nog van welk merk ze zijn?

1 like

Leipe Adidas-patta’s wel! :cowboy_hat_face:

8 likes

Mijn hond had vandaag in het park weer iets in haar bek. Ik had het eerst niet door en zag haar ineens kauwen. Dus ik steek mijn vinger weer in haar mond en het was echt een of andere onidentificeerbare rare bruine brei die ik in mijn handen had. Omg ik heb echt staan kokhalzen in dat park joh :joy::sob: Waarom houden honden nou zoveel van die ranzigheid haha

1 like

Ze zijn van het merk Rukka!

1 like

Mijn hond is 15 begint echt in een rap tempo een oud besje te worden. Ik keek hier altijd tegenop, maar nu het zo ver is vind ik het vooral heel schattig? Ze was altijd een energiebom on high alert. En nu is ze heel rustig en voorzichtig, een beetje verward/onhandig en dovig. Ze heeft ook allerlei kwaaltjes, we moeten haar vaak tillen etc. Het roept helemaal weer puppy-achtige zorggevoelens bij me op, haha. Ik dacht dat ik geen zin zou hebben in al die ouderdomskwalen, maar ik ben nu vooral heel dankbaar dat ik haar ook in deze fase van haar leven nog bij me heb en voor haar kan zorgen :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Mijn honden hebben allebei een kauwsnack gekregen van mijn vriend. Eindstand is nu dat een van beiden twee snacks heeft en de ander ligt heerlijk te knuffelen met mij onder een dekentje :sweat_smile:

3 likes

Mijn hondje is bijna 16 maar hij rolt nog door het gras alsof het een pup is :joy::heart: Hij vind het ook echt genant als hij ziet dat je staat te kijken. Snel opstaan en doorlopen alsof er niks is gebeurd.

29 likes

Echt zo leuk als ze dat doen. Behalve als ze een dode vogel heeft gevonden, of ganzenpoep. :joy:

8 likes

Haha awh! Ja en dan net een dag nadat ze onder de douche zijn geweest :sob:

1 like

En dan super trots kijken dat ze weer lekker stinken :joy:

hahahaha het lijkt net een minimens in een pak, hoe ze erbij ligt

lol ik zit mij heel de dag druk te maken over hoe ik het zo koel mogelijk kan houden in huis voor m’n katten en hond, en loop nu alleen sochtends heel vroeg en ‘s avonds laat een rondje met haar omdat het gewoon echt te heet is; laat ik haar net naar buiten voor een plasje in de tuin, zie ik 10 seconden later dit:

Rare hond :joy: (na 2 minuten stond ze alweer voor de deur gelukkig)

12 likes

Aah lief (maar ook een beetje dom van haar haha). Is het al gelukt met de fietskar?

Ik vind het zo lastig met die hitte, ik heb mijn hond vanmorgen vroeg al uitgelaten maar ze wil natuurlijk allang weer wat leuks doen samen. Hersenwerk maakt haar nooit echt heel moe (als in dat ze echt even gaat slapen) dus ik denk dat we maar samen voor de ventilator blijven liggen tot het genoeg is afgekoeld voor het strand. Maar elke keer als ik opsta denkt ze dat we ergens heen gaan :sob:

3 likes

We zijn met de fietskar nog hard aan het oefenen haha. Ik was goed bezig maar het stond toch een beetje in de weg dus nu is 'ie weer opgeklapt. Ik ga 'm eind deze week weer uitklappen en verder oefenen. Ze is niet doodsbang er voor, maar zo’n “afgesloten” ruimte in en er in blijven is toch moeilijker dan ik hoopte.

En ik herken het helemaal met de hitte. Het is binnen gelukkig iets minder heet dan buiten, maar dat krijg ik haar natuurlijk niet uitgelegd :joy: dus ze denkt ook steeds dat ze naar buiten wil, maar als ik dat zou doen dan is ze na 3 minuten te heet en sloom en wil ze echt niet meer. Heb wel het idee dat ze door de hitte binnen (26 graden) zelf sowieso wel iets slomer is dan normaal.

1 like