Misschien heeft hier iemand nog advies. Mijn ouders hebben 2 weken geleden een hondje overgenomen van iemand. Het hondje woonde hier alleen met één baasje.
Nou zijn er al verschillende hap incidenten geweest, waarvan een keer echt doorgebeten met bloed. Van wat ik hoor, want ik ben er niet bij, kan ik het elke keer wel koppelen aan momenten dat hij zich bedreigd zou kunnen voelen. Alleen een keer niet waarbij hij is uitgevallen naar mijn neefje. Ik vind hem erg reactief naar kleine kinderen. Ook mijn dochter. Hele erge focus op haar, waardoor ik mij er niet fijn bij voel. Ik snap dat hij moet wennen. Opeens in een nieuwe omgeving die hij niet kent, mensen die hij niet kent. Ik kom nu elke keer korte momenten langs bij mijn ouders met mijn oudste dochter (3) en laat haar hem niet aanhalen, negeren etc. Ik neem haar mee met uitlaten en dat ze dan een snoepje geeft als beloning. Dat gaat goed. Maar in hoeverre kan ik het happen wijden aan de nieuwe situatie wennen. Gaat dit verbeteren in de toekomst of zit het gewoon in de hond. Vind het echt lastig. Ook omdat ik de meeste incidenten aan bedreiging kan koppelen. Maar er zijn wel kleine kinderen bij betrokken die onvoorspelbaar zijn ook al probeer ik het zo goed mogelijk te begeleiden.