Die van mij snapt niet dat er een temperatuur verschil is tussen binnen en buiten. Ook al speciaal om 5 uur voor haar opgestaan. Ging ze natuurlijk snel eten, dus om 6 uur gaan wandelen. Nu is ze zo zielig samen met mijn katten die een uitstekend gevoel voor drama hebben. Ze kijken ook zo afkeurend naar mij.
Haha onze hond gaat ook hele tijd vol in de zon liggen en net ging ze met dramatische halen een gat graven midden in de zon. Please do not.
Dat is natuurlijk ook heel spannend, maar het komt met wat tijd vast goed!
Ik was laatst ergens koffie drinken en had daar iemand ontmoet met een soortgelijke hond. Hij heeft me gekoppeld aan iemand die graag windhonden uitlaat dus nu is mijn hond mee met twee windhondenvrienden, zo schattig Ik hoop dat het goed bevalt, want dan hebben we er heel luxe nog een uitlaatservice bij haha.
Misschien heeft hier iemand nog advies. Mijn ouders hebben 2 weken geleden een hondje overgenomen van iemand. Het hondje woonde hier alleen met één baasje.
Nou zijn er al verschillende hap incidenten geweest, waarvan een keer echt doorgebeten met bloed. Van wat ik hoor, want ik ben er niet bij, kan ik het elke keer wel koppelen aan momenten dat hij zich bedreigd zou kunnen voelen. Alleen een keer niet waarbij hij is uitgevallen naar mijn neefje. Ik vind hem erg reactief naar kleine kinderen. Ook mijn dochter. Hele erge focus op haar, waardoor ik mij er niet fijn bij voel. Ik snap dat hij moet wennen. Opeens in een nieuwe omgeving die hij niet kent, mensen die hij niet kent. Ik kom nu elke keer korte momenten langs bij mijn ouders met mijn oudste dochter (3) en laat haar hem niet aanhalen, negeren etc. Ik neem haar mee met uitlaten en dat ze dan een snoepje geeft als beloning. Dat gaat goed. Maar in hoeverre kan ik het happen wijden aan de nieuwe situatie wennen. Gaat dit verbeteren in de toekomst of zit het gewoon in de hond. Vind het echt lastig. Ook omdat ik de meeste incidenten aan bedreiging kan koppelen. Maar er zijn wel kleine kinderen bij betrokken die onvoorspelbaar zijn ook al probeer ik het zo goed mogelijk te begeleiden.
Klinkt als jaloezie. Als er altijd maar 1 iemand is geweest ben je samen een roedel. Ik weet niet uit wat voor formatie de hond komt, maar ik denk dat de hond bepaalde wat er gebeurde. En dan is hij/zij nu bezig om zijn plek te verdedigen omdat hij die niet wil afstaan. Happen en bijten is niet okee. Zou je zorgen ook zeker bespreekbaar maken.
Soms kan een hond gewoon niet tegen onvoorspelbaar gedrag en dat hebben kinderen natuurlijk vaak wel. Je kan je dochter veel aanleren m.b.t. het dier maar dat is tijdelijk.
Ik denk dat je ouders degenen zijn die in actie moeten komen. Je kan cursussen doen, ook privé puur gericht op het gedrag van de hond en eigenaar. Het kan zijn dat je ouders iets doen wat een trigger kan zijn. Zal ook zeker uitleggen dat je het geen prettig idee vind dat je dochter in huis aanwezig is bij een hond met onvoorspelbaar gedrag toont.
Mijn ouders hebben zich laten verleiden tot een hond van een jaar of 6. Die hapt ook naar kinderen, mijn man en beschermd mijn moeder door iedereen te blokkeren. I.p.v. dat ze er wat aandoet aait ze elke keer, waardoor je gedrag goedkeurt. Ook grommen naar mijn hond etc. Dus ze is niet meer welkom met die hond en oppassen doe ik ook niet meer. Ik hoop voor je dat ze optijd actie ondernemen en het niet zover hoeft te komen.
Wat je nu beschrijft is echt een hele achterhaalde ouderwetse theorie over hondengedrag. Een hond is helemaal niet bezig met âzijn plek te verdedigenâ.
@Zomerjas Dit is allemaal al veel te snel gegaan voor als hij er nog maar twee weken is en overduidelijk niet aan kinderen gewend is. Elke keer als dit gebeurt wordt er een negative associatie opgebouwd en de hond voelt nu duidelijk dat dit blijkbaar nodig is om zân grenzen aan te geven. Er zijn vrijwel nooit bijtmomenten zonder dat daar al niet meerdere signalen aan vooraf gaan die jullie dus hoogst waarschijnlijk gemist hebben. De enige manier om dit nu âte reddenâ is om een hele grote stap terug te nemen en je ouders met de hond eerst een routine op te laten bouwen en de communicatie te leren begrijpen.
Helemaal eens met wat @Loxodonta zegt. Die hond met echt rustig wennen. En als je ouders dat niet kunnen lezen dan is het misschien ook ook gewoon niet de juiste plek voor hem. En echt niet elke hond vindt bezoek leuk en voelt zich dan fijn. Dan kan er beter een hekje geplaatst worden of een bench op een rustige plek waar niemand vlak langs kan lopen.
Ja, dat is mijn mening ook hoor dat het veel te snel is gegaan. Dat hij moet wennen aan de situatie. Ook weg bij zijn baasje en vertrouwde omgeving. Wel zou hij kinderen gewend zijn volgens zijn vorige baasje.
En ik probeer mijn moeder ook meer te leren over de lichaamstaal van honden, heb haar ook boeken gegeven. Daar pikt ze veel van op. Maar mijn vader is helaas een hopeloze zaak.
En wat ik zeg, de dingen die ik hoor lijken puur te komen uit dat hij zich bedreigd voelt en niet uit jaloezie. Ik vind het alleen wel lastig hoe lang kan dit duren en mijn oudste dochter is wel een groot gedeelte van hun leven en is er normaal bijna dagelijks. Kan ik dan beter voorlopig niet meer met haar langs komen.
Ik heb ook nog gedacht om een hondentrainer te laten langs komen voor 1 op 1 met hen. Maar dan moet hij ook eerst meer gewend zijn. Is nu nog te veel prikkels.
Misschien is het wel niet het juiste plekje voor het hondje.
Het is jammer dat het nu al een aantal keer gebeurd is, want dat zet je gewoon veel stappen terug en vraagt echt grote toewijding om dit om te draaien. Als je zegt dat je vader een hopeloze zaak is, denk ik ook gelijk dat het dan misschien niet de juiste match is. Ik zou er eens goed met ze over praten of dit wel in het welzijn is voor jullie allemaal om hiermee door te gaan.
Ik heb meerdere honden getraind met een verleden van bijtincidenten die daarvan heel goed zijn teruggekomen, maar nooit zal ik dit in combinatie met kinderen doen.
Ziet er heel leuk uit om jouw hond te zijn!
Ahhh zo blij, wat lief!
Ik heb de 5m lijn en de 10m lijn en het tuigje en het belongstasje met hengsel van mân hond net samen in de wasmachine gedaan
ik hoop dat ik het binnen een uur uit elkaar heb
Ik was de lange lijnen in een kussensloop en de korte doe ik een bh zak. Ik heb anders een dagtaak aan ontwarren.
Ik ben een weekend weg met vrienden en we hebben zoân geweldig huis gehuurd. Het huis is prachtig en de tuin is gigantisch, met prachtige bomen/struiken/planten/bloemen/eetbare dingen etc, allemaal paadjes etc, het is meer een soort park. En het is helemaal omheind dus mân hond kan gewoon los en dat kan eigenlijk nooit, omdat ze reactief is Ă©n een nogal sterk jachtinstinct heeft, maar hier is dat geen probleem
er loopt zelfs een beekje doorheen waar ze in kan afkoelen
Ik vind het zoooo leuk om hier met haar te zijn en door de tuin te lopen en we kunnen ook haar recall goed oefenen, en ze kan lekker snuffelen en rennen !!!
Voel me wel schuldig dat ik niet in een Frans kasteel woon
Meh er was ineens onweer en ze was zoooo bang en in paniek lang geleden dat ik haar zo extreem van slag heb gezien
Echt stom, harde geluiden in het algemeen zijn geen probleem: al twee avonden keiharde kutmuziek op volume 100 en 10 dronken dertigers en ze ligt gewoon in dezelfde ruimte te slapen, maar twee onweersknallen en ik heb er 1,5 uur over gedaan om haar te kalmeren. Alleen op onweer en vuurwerk (en jachtschoten) reageert ze zo heftig.
Aah wat vervelend voor jullie, en heel herkenbaar helaas dat ze bij bepaalde geluiden helemaal kunnen omslaan (onweer gaat hier gelukkig wel goed). Ik zat in het voorjaar in een huisje met een enorme tuin, echt perfect voor haar, maar vlakbij klonk er ongeveer elk halfuur zoân knal om de vogels te verjagen van fruitbomen die in de buurt stonden. Dat was ook echt heel erg kut, die arme meid wilde toen alleen nog maar binnen zitten.
Mijn hond logeert een paar dagen bij een familielid en ik heb net een hele reportage ontvangen van vandaag. Ze zijn de hele dag met de fiets op pad geweest en mijn hond zit er zooo relaxed bij de hele tijd haha het is zo schattig
https://www.youtube.com/shorts/H8Bkf6yo6-I
Kwam net dit filmpje tegen en het is echt precies mijn hond?? Qua uiterlijk en gedrag. Maar dan meer greyhound minder herder.
Is dit inderdaad relatief âkenmerkendâ voor Greyhounds (of windhonden) of doet iedere hond zo?
Het boeit natuurlijk niets maar ik ben vaak zo benieuwd wat voor mix mijn hond is dus als ik haar herken in een ander ras ga ik altijd aan
Niet zo veel verstand van maar deze pose ken ik in elk geval van elke hond die ik ooit ontmoet heb